Skocz do zawartości

VrayDisplacement (2D) - zwis podczas renderu


Loki

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio często używam VrayDisplacement (2d) i zauważyłem, że bardzo często Vray zwiesza się na tym (tzn program działa cały czas, ale jeden z bucketów utknie gdzieś i zostaje już tak, zawsze na ostatnim przejściu Irradience Map). Co ciekawsze, nie dzieje się to w jakiś specjalnie zależny sposób od tego ile w danym buckecie jest faktycznie tego displace do renderowania, dziś np zatrzymał mi się na kawałku elewacji i trawy (gdzie praktycznie było w całym buckecie może z 25% trawy, a reszta to elewacja)

 

Wie ktoś może co to powoduje? - jak to "ominąć" ?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam - Loki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Gość sandman

Hej, powodów moze byc kilka:

1. Ram (masz go za mało)

2. Zbyt hardcoreowe ustawienia displace'a (resolution i precision).

3. BTW Wyłącz multipass w zakładce irradience (bedzie sie szybciej liczyć)

4. Jeżeli używasz lightmapy dla secondary bounces, ustaw żeby lightcache liczył glossy.

5. Błędy w scenie.

6. Do dsplace'a raczej staram sie używać map w skali szarości, ale to nie reguła.

7. Uszkodzony rdzeń procka.

 

Może byc też kilka innych rzeczy, które nawet nie przychodzą do głowy. Za mało informacji. Mam nadzieję że Ci ten post jakoś pomoże.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thx sandman, co do 7 to mam nadzieje ze nie :D (to nie jest regula, poprostu od czasu do czasu zdaza sie ze jeden z bucketów się gdzieś "zawiesi", tak raz na 15-25 renderów, może przesadziłem z tym "bardzo często" w 1 poście )

 

też zawsze uzywam map displace w skali szarości (akurat w tym przypadku praktycznie w 5 odcieniach, licząc z białym i czarnym - bo to mapka trawnika)

 

moje ustawienia to z regóły w takich scenach Irr + LC

Edytowane przez Loki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli robisz displacement na powierzchniach które nie są 2D (znaczy idealnie płaskie) to faktycznie może się takie coś dziać na wcześniejszych wersjach Vraya. Możesz spróbować rozbić siatki na poszczególne powierzchnie planarne oraz upewnić się że to co powinno być płaskie jest płaskie - make planar.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności