danilo2 Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 Witam, mam mały problem z connection editorem. Mam scenę, na niej kamerę oraz 2 punkty (create->measure tools->distance tool) pierwszy z nich połączyłem z kamerą w outlainerze (kamera jest parentem). no i teraz odległość między punktami chce przypisać do parametru focus distance (DOF w camerze). i własnie nie moge znaleźć focus distance (z kamery) ani distance (z distance tool) w connection editorze (oczywiscie przeładowałem obie strony editora). Czy coś pominąłem? Jak w takim razie połączyć te parametry? Dziekuje bardzo i czekam na odp :)
piotrek Napisano 8 Lipiec 2008 Napisano 8 Lipiec 2008 (edytowane) Distance tool służy jedynie do pokazywania odległości w viewporcie. Nie wydaje mi się, by można z niego zrobić taki użytek, o jakim piszesz. Zamiast tego (albo dodatkowo) użyj nodea Distance Between (Hypershade -> Create -> General Utities -> Distance Between). Tam wskazujesz pomiędzy jakimi punktami ma być mierzona odległość. Wyliczoną odległość możesz normalnie już za pomocą ConnectionEditor'a połączyć z czymkolwiek. Distane tool'a możesz zostawić sobie, by w viewporcie widzieć daną odległość. Wtedy w Distance Between daj jako punkty kolejne uchwyty Distance tool'a. Edytowane 8 Lipiec 2008 przez piotrek
danilo2 Napisano 8 Lipiec 2008 Autor Napisano 8 Lipiec 2008 A jednak udało mi się ! :) trzeba zaznaczyć CameraShape i DistanceToolShape (w vieweporcie nei da się ich chyba zaznaczyć tylko w hypergrafie) - i tu mam kolejne pytanie - czy da sie te , jakby to określić - "podobjekty" zazanczac prosciej, czy trzeba korzystac z hypergrafu ?:)
piotrek Napisano 9 Lipiec 2008 Napisano 9 Lipiec 2008 Rzeczywiście jest :) Zaznacz obiekt distanceDimension, a później naciśnij na klawiadaturze strzałkę w dół. Powinien się zaznaczyć shapeNode. W Outlinerze też możesz, tylko w jego menu Display wypierz Shapes. Ja bym jednak, mimo wszsytko, użył tego node'a, co wcześniej wspominałem.
Destroyer Napisano 9 Lipiec 2008 Napisano 9 Lipiec 2008 da się, po zaznaczeniu obiektu strzałka w dół chyba ;) albo w górę :P i przechodzisz do shape noda
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się