Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Niewiem czy dobry dział jak zły to prosze o Przeniesienie.

 

Gdy chce narysować jakiś kształt[shapes] to rysuje mi poziomo a ja chce postawić kształt pionowo co zrobić żeby sie dało??

beztytuuqi9.jpg

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

To nic nie zmienia... na widoku top rysuje pionowo ale ja chce rysowac tak na widokach bocznych. poprostu da sie rysowac tylko równolegle do siatki.

 

 

Już sie da... a co zrobić żeby pociąć boxa aby było dyzo vertexów równych?

Edytowane przez SPAZ

Napisano

To "rysuj" w oknie Left albo dowolnym, a później przemieszczaj CVs by dopasować do moedlu.

Napisano
  • Autor

nie chce zakładać nowego topicu... jak zrobić zeby vertexów było wiecej ?? czyli siatka boxa była gęstsza?? i żeby box był przeźroczysty w pewnym stopniu?

Napisano
żeby box był przeźroczysty w pewnym stopniu?

alt+ x.

Vertexy dodajesz w edit poly -> edge -> edit edges -> insert vertex, lub zaznaczasz 2 krawedzie i dajesz conect, sposobow jeszce jeszcze duuuuuuuzo, radze poczytac jakies tutoriale dla poczatkujacych.

Napisano

Oj, rozpędziłeś się trochę. To może trochę chamsko zabrzmieć, ale polecam Ci najpierw poczytać tutoriale i podręcznik [F1]. Dużo szybciej tam znajdziesz odpowiedzi, bo z tego co widzę liczba pytań o kompletne podstawy wciąż rośnie.

Napisano
  • Autor

Tutoriali to już sie obczytałem lecz są mało dokładne ... i nie wiadomo co pokolei robić .. wiem że na foru jest podanych mnustwo stron z tutkami ale jakiś jeden porządny o modelowaniu samochodów..

Napisano

tutaj nawet nie chodzi o tutki modelowania samochodu, ale o podstawy maxa i poly modelingu

Napisano

Na 3d palace tez to znajdzie... chociaz moze powinienem wrzucic bezposrednie linki...

Napisano

to ja żeby nie smiecić dodatkowymi postami podczepię się tutaj z moim prostym pytaniem.

Uczę się właśnie 3ds maxa z Biblii i jestem na edycji vertexów. Coś chyba nagrzebałam bo jak klikam na wierzchołki to nie wyglądają tak jak powinny tzn nie mają postaci krzyżyków ani kwadracików tylko są malusieńkimi kropeczkami i prawie ich nie widać. Gdzie to cholerstwo zmienić żeby były lepiej widoczne?? Jeszcze niedawno miałam to dobrze ale chyba coś w międzyczasie zmieniłam i nie wiem jak to odkręcić :/

Z góry dziękuję za pomoc!

Napisano

Jesli chodzi Ci o wielkosc osi XYZ podczas pracy w viewportach to wchodzisz w Customize->Preferences->Gizmos i tam u gory z prawej strony masz "size" wpisz cos w okolicy 22-40 i bedziesz mial widoczne osie w viewportach.

Napisano

nie, nie chodzi o osie. Ale dziękuję za odzew :)

Napisze po kolei przykład.

Przypuśćmy że rysuję gwiazdę. Zamieniam ją na editable spline, wchodze w panel Modify i zaznaczam że chcę edytować vertexy/wierzchołki. No i jak klikam na wierzchołek to on mi się zaznacza jako maluteńka kropeczka a na zdjęciach w Biblii widać że powinien mieć postać krzyżyka lub kwardacika. Niedawno tak miałam ustawione w moim maxie ale chyba w międzyczasie coś gdzieś zmieniłam :/ Z takimi malutkimi punkcikami trudno pracowac bo ich nie wiedać a nie mogę się sama doszukac jak to zmienić.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności