Skocz do zawartości

kwadraty ... a siatka obiektu.


Oleksiak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Tak ostatnio zacząłem bardzo skupiać się na poprawności siatki i mam pewne problemy, otóż:

Modelując wszelkiego rodzaju otwory napotykam na taki problem przy chamfer'owaniu, że tworzą się te głupi obrzydliwe nieznośnie trójkąty, jak to można ominąć żeby siatka była nadal łatwo do modyfikowania. Taki przykład prosty przed i po - chodzi mi o te trójkąty wewnątrz otworu i na brzegach oraz co zrobić z tymi 5-kątami które tworzą się na zewnątrz otworu ? jakieś sugestie ?

przed: siatka1rv4.jpg

 

po: siatka2ay9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Chamfery robi sie chyba po to zeby nie robic smootha, wiec wlasciwie nie obchodzi Cie az tak topologia siatki, chyba ze bedziesz dany obiekt wyginal w animacji. Nie bardzo znam sie juz na maxie, ale chyba da sie dodac wiecej podzialow w chamferze i wtedy czesc trojkatow powinna zniknac. Pozostale mozna poprawic recznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chodzi mi o takie zabiegi na modelu który zostanie poddany MS'owi. Oraz ciekawi mnie jeszcze jedna sprawa z którą nie do końca wiem jak sobie poradzić - przedtem modelowałem tak że tworzyłem bryłę która praktycznie przypominała końcowy model i później dawałem chamfery w miejsca które tego potrzebowały tyle że teraz właśnie siatka ma sporo trójkątów itp i jakoś mi to nie pasuje. Jak Wy modelujecie takie kształty jak np. taka zatyczka do Pendriva :P która ma różnego rodzaju krzywe i trzeba dawać sporo chamferów na brzegi...??? Jak do czegoś takiego podchodzić ?

 

siatka3kj8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności