Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Chciałem Wytexturować model pewnej broni. Wybieram to to trzeba Box mapping itp. Ok ustawiam Szerokość jaki ma być do textury ,ale gdy go Rendrne nie ma Połowu Obrazka. Widzę ze jest takm ograniczona wielkośc do rozszerzenia(chodzi mi o ten ciemno niebieski pasek. Czy da się ją jakoś powiększyć?

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi, napisałeś to bardzo ciężkim językiem ;), jeśli chcesz oteksturować model broni to najlepiej by bylo zrobic to unwarpem (modyfikator Unwarp UVW). box mapping raczej nie da dobrego rezultatu. Pokaż siateczkę broni.

Napisano

Wybacz , wiem ,że trudno zrozumieć bo podczas poznawania 3ds maxa uczyłęm się sam bez tutków :P

 

Chodzi mi oto ,że jak Renderne sobię Obraz na którym mam umieścić texture nie pokazuję całej bronii.

Eckchm i jak pokazać siateczkę :D WIem n00bek zemnie

Napisano

ciemno-niebieski pasek? naprawde bez screena sie nie obejdzie bo jest to tak napisane ze to mi sie z niczym nie kojarzy :(.. umiescic teksture na render? a co do siatki to mozesz zrobic print screena w viewporcie i pozniej uzywajac w jakims progsie od grafy 2d chyba nawet i w paincie zrobic wklej i masz zrzut teraz hostujesz na jakims hoscie do obrazkow i zapodajesz tu link ewentualnie dajesz jako zalacznik na tym forum.

Napisano

Raczej nic nie pomogę ci w tym temacie ale jestem ciekaw jak włączyłeś ten panel który jest pod strzałką cofanie tzn:

Na samej górze są trzy sześciany, niżej koszulka, piłka itd.

Gdybyś mógł powiedzieć byłbym bardzo wdzięczny. A i też bym chciał się dowiedzieć jak "osiatkować" obiekt.

 

P.S a i jakiego max'a używasz (wersja) podejrzewam że 9 ale pewien nie jestem

Napisano

Kolin101 pisze jak byk że max 8 a reactora włączasz klikając prawym na main tool bar i tam klikasz reactor a potem dwa razy klikasz na jego pasek nazwy (ten niebieski) i pojawia sie on z boku tak jak na obrazku.

Napisano

Niebieskie paski tworzą kwadrat który wyznacza powierzchnie textury, włacz sobie tą texture w edytorze uvw teraz masz wybrany checker zmień na tego jpga z bronią i ustaw uvki w odpowiednim miejscu tak żeby się pokrywały z odpowiednimi miejscami na texturze.

Napisano

Jak wystaje za niebieski kwadrat to go przeskaluj nardziem scale albo przesun narzedziem move. Uzyj opcji render template uvw (czy jakos tak) wyrenderuj ta uvalke odapl jakis program 2d np photoshop i tam odpal ta uvalke stworz nowa warstwe pobaw sie kryciem kolejnoscia warstw i dopasuj tak zdjecia by byly pod ta siatke z uvalki. Oczywiscie opisalem taki najlatwiejszy i prymitywny sposob no ale powinien ci wystarczyc.

Napisano

Zaznacz cała siatke i funcja skalowania (5 funckja w kolejnosci u góry) zmnijesz tak aby sie zmiescilo wszystko w tym niebieskim kwadracie i wtedy rendernij sobie uvke.

Napisano

Damnat1on: najpierw naucz się podstaw programu, potem zacznij go używać. póki co widzę, że nie ma sensu wyjaśniać Ci, że niebieskie linie to granica textury a ty musisz po prostu przeskalować całą rozłożoną geometrię tak aby się zgadzała z namalowaną tex.

 

polecam przerobienie manuala pod hasłem UnwrapUVW ewentualnie poszperania tutoriali tyczących się mapowania.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności