Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Na początku zaznaczę że jestem początkujący w 3ds, wcześniej nie bawiłem się też żadnymi programami 3d. To jest jeden z moich pierwszych modeli, była też jedna scenka (wnętrze), ale to raczej nic specjalnego. Wiem że jest tu masa błędów, niektórych już nie jestem w stanie poprawić, niektórych już wiem jak uniknąć w przyszłości. Siatki nie wrzuciłem bo jest straszna (wiem już dlaczego trzeba uważać na te trójkąty hehe).

Nazwy auta celowo nie podałem, jak komuś się uda rozpoznać to już będzie dla mnie sukces :D

 

 

79577754gk3.jpg

11097527pt7.jpg

64566555eu1.jpg

 

A btw - model robiłem na laptopie i tam jasność była ok, natomiast na stacjonarnym ledwo co widać na tych obrazkach - nie wiem czy to wina mojego monitora czy dodatkowo będę musiał w renderach podkręcać jasność ;/

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak na pierwszy samochód nie jest źle, powiedziałbym nawet, że bardzo dobrze :) Bez problemu można poznać, że to stary Opel Vectra.

 

Jest dużo błędów i jest krzywo, ale proporcje i wygląd samochodu zachowałeś, a to już coś ;) Proponuję Ci przerobić jakiś tutek (np. Audi A3 z 3d-palace).

 

Na clay render ja zawsze robię tak: daję skylight i włączam light tracer w opcjach rendera. Ew. jeszcze jakieś omni dla lepszych kontrastów.

 

Pokaż siatkę.

Napisano

s1lm9.jpg

s2ag4.jpg

 

Siatka jest straszna, dziwne rzeczy dzieją się m.in. na przednim zderzaku, pod lusterkiem i na tylnych drzwiach. Trochę pospieszyłem się z dodaniem turbo smooth i nie da się tego cofnąć teraz ;/ Ale na tyle na ile mogę postaram się parę rzeczy poprawić i chciałbym go skończyć.

 

KamillM: oświetlenie i materiały to dla mnie czarna magia na razie, dlatego nic tu z tych rzeczy nie ma ;] Dzięki za radę, skorzystam na pewno ;]

 

zgred88: Nie, felgi i opony robiłem z tego tutka: http://www.3dnuts.com/tutorials/mod_rim.shtml , ale z tego co widzę to metoda jest ta sama.

 

elimo: Nie mam pojęcia, robiłem go trochę na raty i nie liczyłem czasu :P

Napisano
No chyba że dałeś TS , i potem convert to editable poly/mesh , to się nie da:D

 

Dokładnie tak jak piszesz :P

Tamten tutorial widziałem, ale na razie chcę podłubać jeszcze sam model a scena itp zostanie na koniec.

Napisano

Kilka pytań które mnie męczą:

Łatwiej jest modelować całą bryłę auta na raz, czy zostawiać otwory na szyby i lampy? W tutkach i WIP które przeglądałem jest raz tak, raz tak. Jeśli zostawiamy otwory to jak wpasować idealnie do nich szyby?

Mesh smooth/turbo smooth dajemy na sam koniec i już nic po tym nie poprawiamy?

Lepiej mesh smooth czy turbo smooth?

Klamki takie jak ma np ta Vectra modelujemy jako osobny obiekt czy razem z drzwiami?

 

Na te pytania nie znalazłem odpowiedzi w tutkach, byłbym dźwięczny za pomoc.

Napisano
Łatwiej jest modelować całą bryłę auta na raz, czy zostawiać otwory na szyby i lampy?

Wg mnie lepiej zostawic dziury.

Jeśli zostawiamy otwory to jak wpasować idealnie do nich szyby?

Ja robie tak: kopiuje cala bryla auta gdzie jest zostawiona dziura pod okno, zostawiam tylko poligony, ktore otaczaja dziure, modeluje okno i usuwam polygony, ktore otaczaja okno. wtedy wychodzi rowno.

Klamki takie jak ma np ta Vectra modelujemy jako osobny obiekt czy razem z drzwiami?

Lepiej moim zdaniem osobno, latwiej mozna zapanowac nad siatka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności