Posted July 20, 200816 yr Na początku zaznaczę że jestem początkujący w 3ds, wcześniej nie bawiłem się też żadnymi programami 3d. To jest jeden z moich pierwszych modeli, była też jedna scenka (wnętrze), ale to raczej nic specjalnego. Wiem że jest tu masa błędów, niektórych już nie jestem w stanie poprawić, niektórych już wiem jak uniknąć w przyszłości. Siatki nie wrzuciłem bo jest straszna (wiem już dlaczego trzeba uważać na te trójkąty hehe). Nazwy auta celowo nie podałem, jak komuś się uda rozpoznać to już będzie dla mnie sukces :D A btw - model robiłem na laptopie i tam jasność była ok, natomiast na stacjonarnym ledwo co widać na tych obrazkach - nie wiem czy to wina mojego monitora czy dodatkowo będę musiał w renderach podkręcać jasność ;/
July 20, 200816 yr Jak na pierwszy samochód nie jest źle, powiedziałbym nawet, że bardzo dobrze :) Bez problemu można poznać, że to stary Opel Vectra. Jest dużo błędów i jest krzywo, ale proporcje i wygląd samochodu zachowałeś, a to już coś ;) Proponuję Ci przerobić jakiś tutek (np. Audi A3 z 3d-palace). Na clay render ja zawsze robię tak: daję skylight i włączam light tracer w opcjach rendera. Ew. jeszcze jakieś omni dla lepszych kontrastów. Pokaż siatkę.
July 20, 200816 yr no jak wyzej. Ladnie nawet jak na pierwszy model. Od razu mozna rozpoznac co to za samochod. Felga z tutoriala z forum :D:D??
July 20, 200816 yr Author Siatka jest straszna, dziwne rzeczy dzieją się m.in. na przednim zderzaku, pod lusterkiem i na tylnych drzwiach. Trochę pospieszyłem się z dodaniem turbo smooth i nie da się tego cofnąć teraz ;/ Ale na tyle na ile mogę postaram się parę rzeczy poprawić i chciałbym go skończyć. KamillM: oświetlenie i materiały to dla mnie czarna magia na razie, dlatego nic tu z tych rzeczy nie ma ;] Dzięki za radę, skorzystam na pewno ;] zgred88: Nie, felgi i opony robiłem z tego tutka: http://www.3dnuts.com/tutorials/mod_rim.shtml , ale z tego co widzę to metoda jest ta sama. elimo: Nie mam pojęcia, robiłem go trochę na raty i nie liczyłem czasu :P
July 20, 200816 yr Jak to TurboSmooth się nie da cofnąć.Klikasz na żaróweczke przy napisie " TurboSmooth" i modyfikujesz sobie wóz , klikasz ponownie i masz TS.No chyba że dałeś TS , i potem convert to editable poly/mesh , to się nie da:D Tu masz tutek , jak ustawić scenę pod auto: http://www.3dm3.com/tutorials/studio/ Pozdrawiam.
July 20, 200816 yr Author No chyba że dałeś TS , i potem convert to editable poly/mesh , to się nie da:D Dokładnie tak jak piszesz :P Tamten tutorial widziałem, ale na razie chcę podłubać jeszcze sam model a scena itp zostanie na koniec.
July 20, 200816 yr Te lusterka w orginale takie sa? Nie znam modelu ale wyglada komicznie :P Podobne. http://i6.photobucket.com/albums/y202/Gawara/DSC02134.jpg Te lusterka polaczone z maska to najladniejsza czesc tego samochodu.
July 21, 200816 yr na modelu wyglada to troche gorzej choc przyznam ze orginal tez mi nie podchodzi :P
July 22, 200816 yr Author Kilka pytań które mnie męczą: Łatwiej jest modelować całą bryłę auta na raz, czy zostawiać otwory na szyby i lampy? W tutkach i WIP które przeglądałem jest raz tak, raz tak. Jeśli zostawiamy otwory to jak wpasować idealnie do nich szyby? Mesh smooth/turbo smooth dajemy na sam koniec i już nic po tym nie poprawiamy? Lepiej mesh smooth czy turbo smooth? Klamki takie jak ma np ta Vectra modelujemy jako osobny obiekt czy razem z drzwiami? Na te pytania nie znalazłem odpowiedzi w tutkach, byłbym dźwięczny za pomoc.
July 22, 200816 yr Łatwiej jest modelować całą bryłę auta na raz, czy zostawiać otwory na szyby i lampy? Wg mnie lepiej zostawic dziury. Jeśli zostawiamy otwory to jak wpasować idealnie do nich szyby? Ja robie tak: kopiuje cala bryla auta gdzie jest zostawiona dziura pod okno, zostawiam tylko poligony, ktore otaczaja dziure, modeluje okno i usuwam polygony, ktore otaczaja okno. wtedy wychodzi rowno. Klamki takie jak ma np ta Vectra modelujemy jako osobny obiekt czy razem z drzwiami? Lepiej moim zdaniem osobno, latwiej mozna zapanowac nad siatka.
Create an account or sign in to comment