Jump to content

Featured Replies

Posted

Witam

 

robie krotka animacje (10sek) kabiny prysznicowej w ktora wmontowana jest "laznia parowa".

Do tworzenia efektu pary wodnej uzywam fumefx (sprawdza sie znakomicie)

Mam jednak maly problem ...nie potrafie kontrolowac "gestosci" pojawiajacej sie pary wodnej. Para jest wpuszczana na dole kabiny i unosi sie do gory.

Na dole kabiny (H2)uzyskuje jednak kumulacje pary ktora przeslania zupelnie to co jest za nia....

Chce uzyskac pare o przezroczystosci ok 50-60%.

Opcja Smoke-opacity niestety nie sprawdza sie. Gdy zanize ja trace z ekranu pare ktora jest skumulowana pod sufitem(H1)...gdy natomist podwyzsze jej wartosc para na dole jest zupelnie nieprzezroczysta (H2)....

Zauwazylem ze istnieje krzywa Smoke AFC ktora moge regulowac opacity (chyba...)

niestety probuje,...wykrzywiam ja i ...nie uzyskuje zamierzonego efektu.

Ktos z Was moze wie jak krzywej AFC uzywac ???

lub

jak ustawic zmienna przezroczystosc dymu w zaleznosci od odleglosci od zrodla ..

 

fumete5.jpg

  • Replies 3
  • Views 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Author

hmm

 

 

a moze pownienem "wylaczyc" tworzenie sie dymy np po 5 sek ..

prosze o podpowiedz jak to zrobic ..

 

z gory dziekuje !

Edited by palmer

To nie w opcjach renderingu, tylko symulacji. niestety nie mam tu Fume w pracy, a nie pamiętam dokładnie nazw poszczególnych opcji. wrzuć mi screena wszystkich ustawień w symulacji to Ci podpowiem.

  • Author

prosze bardzo ...

jak mozesz zauwazyc na screeni'e dym (w tym przypadku jako para) jest zupelnie jednolity, jak mleko. Nie widac wcale "strukury", cieniowania itp.

Jak pisalem, probuje rozne ustawienia - dzis pobawie sie mapowaniem noise map, diffuse ...

bede wdzieczny za wskazowki

fume2vl7.jpg

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy