halset Napisano 24 Lipiec 2008 Napisano 24 Lipiec 2008 Przypuśćmy że bawię się w photoshopie teksturami i złożyłem jakiś kawałek, niech to będzie mur z cegieł. A teraz jak mają wyglądać tekstury dla bump, diffuse itp? Czy można znaleźć gdzieś na necie tutorial dotyczący robienia takich "kompletów"? Wujek google nic nie chce mi powiedzieć na ten temat.
piotrek Napisano 24 Lipiec 2008 Napisano 24 Lipiec 2008 Wustarczy chwila zastanowienia, wiedzy o tym, po co są te tekstury i już wiadomo :) Mapa diffuze to mapa kolorów. Deteminuje jaki kolor uzyzka powierzchnia z tą teksturą (uwzględniając jeszcze np. oświetlenie). Czyli to taka "zwłykła" tekstura. Pozstałe mapy to mapy zbudowane z odcieni szarości. Decydujący jest tu kanał V (Value w przestrzeni kolorów HSV). Mapy te nie zważają na kolory, lepiej gdy ich nawet nie ma (mniejszy rozmiar pliku z mapą, ale jeśli są kolorowe, renderer sobie poradzi). Mapa bump to mapa wypukłości. Ciemny piksel to brak wypukłości, jasny (biały) to maksymakna wypukłość. Kolory pośrednie to także pośrednia wypukłośc. Poczytaj w dokumentacji. Chyba nie ma lepszego miejsca, gdzie jest to wytłumaczone.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się