Jump to content

Featured Replies

Posted

Przypuśćmy że bawię się w photoshopie teksturami i złożyłem jakiś kawałek, niech to będzie mur z cegieł. A teraz jak mają wyglądać tekstury dla bump, diffuse itp? Czy można znaleźć gdzieś na necie tutorial dotyczący robienia takich "kompletów"? Wujek google nic nie chce mi powiedzieć na ten temat.

  • Replies 1
  • Views 680
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wustarczy chwila zastanowienia, wiedzy o tym, po co są te tekstury i już wiadomo :)

 

Mapa diffuze to mapa kolorów. Deteminuje jaki kolor uzyzka powierzchnia z tą teksturą (uwzględniając jeszcze np. oświetlenie). Czyli to taka "zwłykła" tekstura.

 

Pozstałe mapy to mapy zbudowane z odcieni szarości. Decydujący jest tu kanał V (Value w przestrzeni kolorów HSV). Mapy te nie zważają na kolory, lepiej gdy ich nawet nie ma (mniejszy rozmiar pliku z mapą, ale jeśli są kolorowe, renderer sobie poradzi).

 

Mapa bump to mapa wypukłości. Ciemny piksel to brak wypukłości, jasny (biały) to maksymakna wypukłość. Kolory pośrednie to także pośrednia wypukłośc.

 

Poczytaj w dokumentacji. Chyba nie ma lepszego miejsca, gdzie jest to wytłumaczone.

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy