Jump to content
grizleyd

Wystrzeliwuje po wingsie

Recommended Posts

Z zsphery zrobiłem kaczke , dodałem detal tu i tam

 

 

I chcialem zrobić podział uv w wings tak jak pokazał kickek na video

a wiec co robie

schodze na najnizszy subidv czyli 1

kaczka wyglada jak ponizej , exportuje do obj. wchodze do wings

w wings dziele kaczke przez pół od dzioba przez całość

http://xs229.xs.to/xs229/08306/kacz548.jpg

 

Po zaimportowaniu w zbrushu vertexy wystrzliwują i trzeci dzien mecze i nie wiem co robie zle Pomozcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzielisz w sensie że dzielisz UV, czy dzielisz model? Modelu nie dziel bo to zmienia kolejność vertexów i zbrush głupieje.

A jeśli dzielisz tylko UV, to to taka złośliwość od Zbrusha, też już tak miałam i nie mam pojęcia jak zaradzić.

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=22182 gdzieś na tylnich stronach był omawiany podobny problem, ale z tego co pamiętam nie każde rozwiązanie u każdego działało.

Edited by Ania

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziele w sensie UV :) o tak

1.

kacz_hard751.jpg

 

2.

kacz_keep154.jpg

ps. spróbowałem zrobić uvmapper'em jak jednen kolega z forum pisał

ale uvłka nie jest rozłozona jakbym chciał , wings daje wieksze mozliwosci ale po zaimportowaniu w zbrush cały model sie rozlatuje

Potrzebował bym tak krok po kroku jak to zrobić

 

Moze ktos spróbuje tu jest kaczka ztool i obj 317kb

http://www.freeuploadshare.com/DOWNLOAD/3b2f1126/kaczka.zip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z bazą z zsphere miałem podobne problemy ale ja mapowanie robiłem w maxie wiec trochę inna historia bo jeszcze inne problemy dochodziły.

Co rozwiązało problem to:

-przed wyexportowaniem bazy do obj dałem jej jedna polygrupę dla całego modelu.

-przed wyexportowaniem bazy do obj dodałem w zbrushu mapowanie(obojętnie jakie ja dałem uvtiles)

-później import do maxa mapowanie i export( różne exportery próbowałem)

-taki plik nie daje się poprawnie wrzucić jako morph targeta do zbrusha więc:

-ściągam darmowy programik uvmapper i do niego ładuję wyexportowany z zbrusha model(nie ten zapisany w maxie po mapowaniu) bo na pewno ma taka samą numeracje vertexów jak baza.

- w uvmapperze podmieniam mu mapowanie na to z modelu zapisanego w maxie(opcja import uv's)

- zapisuję model i wczytuje go w zbrushu jako morph targeta. I teraz albo wejdzie bez problemów albo wejdzie z przesunięciem albo zmienioną skalą. Jeżeli nastąpi to drugie to po prostu kasuje załadowanego morph targeta a jego mapowanie i tak zostaje!

 

Oczywiście u Ciebie może być jeszcze inna przyczyna. Generalnie często sprawdza się podmiana mapowania dla wyexportowanego z zbrusha modelu np. w uvmapperze a mapowanie możesz zrobić gdzie chcesz.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem jedno zrobiłem podmiane w uvmaperze

i działa !:):):) podzielłem jak chce i wszystko smiga

Dziekuje. wam

 

ps.Wg. mnie coś nie tak jest z exporterem wings'a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tak trochę off-topic, ale wydaje mi się że u ciebie nie wyświetlają się niektóre opcje w Wingsie, są puste pola tam gdzie normalnie są opcje, np. nad Force Segment (keep previous) powinna być opcja Direct, a nad Hard powinno być Soft.

 

Zamiast "Hard" robiłabym w okienku AutoUV Segmenting "Mark Edges for Cut", bo hard ci dodatkowo wyostrza kanty, a chyba w tym wypadku nie jest to porządane.

 

Próbowałam z twoją kaczką ale u mnie też nie działa :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

No własnie nie ktore teksty w wings'ie sie nie wyświetlają dopiero jak na nie najade myszką to widze napis ale ten poprzedni znika . Z tego co pamiętam to od zawsze tak mialem w wings' od któreś tam wersji jakiej używałem.( nie wiem jak to naprawic)

 

Nie wiem czy wyostrza . z tego co sie orientuje ta opcja przycina (zaznacza edge ) gdzie bedzie miał byc rozciety przy uv'mapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dasz na to meshsmooth (shift tab), to te kanty zostaną ostre.

Tylko nie wiem jak jest z eksportem, być może eksporter to i tak ignoruje, wtedy wyjdzie na to samo.

 

Co do tych tekstów, spróbuj Edit > Preferences > Misc > Text in menus and dialogs disappears

(nie jestem pewna czy to pomoże, u mnie nigdy tego problemu nie było)

Edited by Ania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy