Skocz do zawartości

SCENA 3D kuchnia + jadalnia UP nr4 VRAY POMOCY 3.09.2008


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

No zaczolem cos takiego, jest to czesc kuchenna + jadalnia.

Dwa pliki bo jeden po delikatnym zabiegu usuniecia szumow.

Piszcie co o tym sadzicie??

To dopiero poczatek i wiele moelowanie przedemna ale wasze uwagi napewno beda pomocne:)

 

 

prubkowacou8.th.jpg

 

LINK JUZ PO UP :)

POPRZEDNI WYWALONY WIEC KOMENTARZE POD SPODEM DO STAREGO:)

 

A tu link po nastepnym UP

vray21aad4.th.png

 

i nastepny up

 

ver2fffqw3.th.jpg

 

 

A tu znowu up pomozcie co z tym zrobic

ddffrreeeqz6.th.jpg

Edytowane przez songoku
UP
  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

tak troche bez wyrazu to wnetrze - nie podbaja mi sie totalnie krzesla i stol w jadalni ze wzgledu na te grubasne rury - brakuje na nich napisu REMUS - ale to uwaga tylko do dizajnu ;) - karnisz na zaslone nieco kuleje - pierscienie powinny zwisac na rurze - na pierscieniach powinna zwisac zaslona - u ciebie te elementy lewituja - ogolnie wprowadz wiecej detali do wnetrza

Napisano

Dzieki za komentarze :)

Szum niestety jest bo za krotko renderowane.

Mam nadzieje ze NAHALEM pozmoze mi w rendringu :)

Design to rzecz wzgledna mnie sie wlasnie bardzo spodobaly te rury wiec stworzylem cos na ich podobienstwo:)

Lewituja zaslony bo nie ma jeszcze karnisza, jedynie zrobilem to aby sprawdzic jakosc renderu. Wg mnie jest ok poza dodatkowymi 10 h na zgubienie szumow:)

Wnetrze bedzie mialo duzo dodatkowych elemenow, sprzeta kuchenne itp. Ogolnie bedzie to cala kondygnacja domku jednorodzinnego to jest jedynie jedna z czesci.

Model domu to PINOKIO z malymi przerobkami.

Wnetrza w zimnym, nowoczesnym klimacie. Mnostwo modelingu jeszcze i kupa renderow:)

Ale postaram sie uzyskac duzy realizm.

Czekam na kolejne uwagi :)

Dzieki i pozdrawiam

Napisano

Dodalem cos tam :)

Malo czasu wiec malo postepow.

Szum jest bo czasu na render tez malo :)

Piszcie co o tym sadzicie???????

Filizanki do zmiany na 100% ale moze jakies sugestie co jeszcze??

Procz szumu co sadzicie o renderku??

 

A TU LINK:

 

prubkowacou8.th.jpg

Napisano

Czym ty renderujesz? I na jakim sprzęcie?

 

Te "rury" przy stole i krzesłach rozwalają proporcje, poza tym średnio na razie. Spróbuj przesunąć kamerę w lewo i bardziej z góry (jakby z nad stołu) teraz zajmuje połowę kadru, przez co nie wiem na czym skupić uwagę.

Napisano

3,8? niezły wynik :)

 

Teraz jeszcze raz się przyjrzałem i stwierdzam że masz to prześwietlone (w około okien), i nie jestem przekonany do tego szklanego stołu.

Napisano

Mnie powala samo szkło na stole... W pewnym momencie praktycznie wogóle zanika (w dolnym lewym rogu). Światła masz chyba źle poustawiane bo oświetlają sufit jak jakieś reflektory a wkońcu to tylko światło odbite...

Napisano

Szklo dalem jakies standardowe i nie jest dobre:(

A co do przeswietlenia to dziwna sprawa bo ja mam 2 kompy na tym na ktorym robilem render jest ok!!!! A jak na lptopie otwieram to jest zle:)

Widac ze lcd z laptopa nie wyswietla tylu kolorow co LCD od stacjonarnego.

Swiatlo tylko zewnetrzne imitujace slonce. Oswietlenie lekkie sufitu raczej i u mnie w domu jest a matka natura sie nie myli:)

A co wyniku to mam 3,8 w 2 rdzeniach po 1,9 na rdzen!!! Ktos chyba zle odczytal ze na jeden rdzen 3,8.

Napisano

A to przepraszam kolege za wprowadzanie w blad :)

 

A tu daje link do VRAY. Vray robil 25 minut maxwelowi zajelo by z 30 h:)

Bez zbednych ustawian tak na szybkensa:)

Czemu ten maxwell taki wolny:(

 

vrayvsmaxwellhz6.th.jpg

Napisano

Mam takie pytanie nie jestem jakims spcjalista od Vray, i czy jak otexturuje te modele w vray bede mogl osiagnac taki realizm sceny jak w tym maxwell??? (nie liczac szumu oczywiscie) Oswieltenie chyba ma dobre w vray jak sie myle to prosze o sprostowanie. Pomocy bo maxwell jest za wolny!!!!!

Napisano
Mam takie pytanie nie jestem jakims spcjalista od Vray, i czy jak otexturuje te modele w vray bede mogl osiagnac taki realizm sceny jak w tym maxwell??? (nie liczac szumu oczywiscie) Oswieltenie chyba ma dobre w vray jak sie myle to prosze o sprostowanie. Pomocy bo maxwell jest za wolny!!!!!

 

textury, do tego dochodza jeszcze shaderki, modele z detalami, ustawienie swiatla, ustawienie renderingu i jeszcze cos tam po drodze sie znajdze, choćby nawet postprodukcja.

 

Mam takie pytanie nie jestem jakims spcjalista od Vray, i czy jak otexturuje te modele w vray bede mogl osiagnac taki realizm sceny jak w tym maxwell???

 

co do tego realizmu to domyslam sie, ze nie chcesz osiagnac podobnego efektu jaki uzyskales w swojej scenie bo serio to ona ma bardzo daleko do realizmu/realistycznosci.

Napisano

JunioR chcialem te same modele wpierw wyprobowac w vray.

Ten maxwellowy render to nie arcydzielo ale mnie juz wystarcza do tego co potrzebuje. jedynie szum i czas to przeszkoda :( wiec chcialem szybkim vray zrobic.

Shaderki mam swiatla mam texturki mam. ustawienia jakies tam zrobilem i jak tylko zrenderuje to wystawie wam do oceny:) Nie bedzie to nic szczegolnego pewni ale bede wdzieczny za jakies popdowiedzi co i jak poprawic.

JunioR zxamiescilem link do rendera bez shaderkow i textur samo oswietlenie testowalem, troche szumow jest ale jak sie da sampling z 400 na 800 to juz jest git :)

Napisano

Teksturki może masz ale Shaderki musisz zrobić od nowa pod vray'a. Jak go nie używałeś (wnioskuje z wcześniejszej wypowiedzi) to może być krucho z fotorealizmem. Poza tym oświetlenie też ustawiasz od nowa. Maxewell nie jest kompatybilny w Vray'em.

Napisano

Dzieki Fargate :)

Taki ciemny az nie jestem :)

Tam wyzej jest link co w vray juz renderowalem swiatlo. Ustawilem w oknach Vraylight, dodalem przy renderze GI, light cash, natezenia swiatla bezposredniego i odbitego tez (nie pamietam jak sie nazywa ale dalem expotential chyba :) Ustawilem zeby nie bylo przejarana ani za ciemne. mam shaderki pod vray. Moze nie identyczne jak pod maxwell ale zobaczymy co wyjdzie.

Ty tez uwazasz ze wogole nie realistyczne bylo to z maxwell???

Ja widzialem prace w vray i one sa takie cukierkowe, nie twierdze ze nie ladne ale taki swoj klimat maja inny niz te w maxwell. W maxwell nic sie nie ustawia daje sie F10 i idzie. Wiec wszystko zalezy od materialow uzytych.

Fargate ty jestes bardzo aktywnym forumowiczem :)

I wielkie dzieki ze chcesz pomoc i podpowiadasz :)

Ja chce sie uczyc to moze cos z tego wyjdzie:)

Napisano

Podstawą renderingu jest odpowiednia skala, jak masz to skopane to musisz to poprawić. Nastepnie oświetlenie, najlepiej wzoruj się na otaczającej rzeczywistości. Oświetl pomieszczenie VraySun'em użyj Kamery fizycznej vray'a. Poczytaj to --> klik.

Napisano

Tu taka mala probka z vray wg mnie realizm zerowy a nawet mniej niz zerowy :)

Podpowiedzcie czego to wina?? Materialow? ustawien rendera?? swiatel???

 

Widze ze nie latwo dojsc w vray do tego co w maxwell...

Jedynie co to podloga mi odpowiada:)

Napiszcie co wy sadzicie???

A roslinka ochydna jakich malo:)

 

vvvvray11fw9.th.png

Napisano

Jest fajnie, ale :). Jak dla mnie te uchwyty na szafkach, nogi od stołu i krzeseł trochu toporne, odchudziłbym je. A podłoga faktycznie ładna. Pozdro i powodzenia.

Napisano

Nastepny render Vray + PS

vray21aad4.th.png

 

Napiszcie co sadzicie o tym??? O renderze:)

Wg mnie 10 razy gorzej niz render z maxwella ( link na 1 stronie)

Podpowiedzcie co zrobic aby poprawic jakosc rendera.

Wg mnie jak na tak krotki okres jakim sie zajmuje 3D nie jest zel ale odnosnie tego co chcialbym umiec duzo mi brakuje:)

Ale chce sie uczyc.

Napiszcie prosze co o tym sadzicie i dajcie jakies wskazowki:)

Napisano

Uchwyty mebli faktycznie jakieś takie wielgachne. Według mnie: 1)daj wewnętrznej stronie lampy jakiś materiał silnie odbijający światło, 2) brzegi tego szklanego stołu powinny być mocno sfazowane - istnieje duże prawdopodobieństwo skaleczenia się :), 3) mimo wszystko na podłodze zbyt duży bump, 4) bardzo ciemno w przeciwległym rogu - czarna dziura

Napisano (edytowane)

ja tam wachowcem nie jestem ale czy używasz do materiałów drewna opcji fresnel obok reflections, w v-ray zakładce setting zmniejszyłeś amount i nois thr ,zajrzałeś do lights settings, w zakładce v-ray-image sempler użyleś jakiegoś filtra, zajrzałes do zakładki color mapping i environment, no i użyłeś : primary IRR i secondary LC?

to tak na początek:)

Edytowane przez gregorjan
Napisano

gregorian i takie wypowiedzi lubie :)

Konkretne i na temat:)

A wiec do drewna nie uzylem fresnel :(

Primary jest IRR secodary jest LC

color mapping jst na (expotential nie wiem jak sie to pisze ) i tam probowalem i dobralem troszke wartosci.

image sampler chyba zostawilem standardowe.

Amount i noise thr standardowe bo ziarnosci nie ma chyba za duzej(chyba ze nie o to chodzi)

sampling zwiekszony do 800

Prosilbym o rade jak mozna odnosnie textur:

textury mam dobrej jakosci ale jakies rozmyte wychodza przy renderze co zrobic aby wzor byl bardziej wyrazisty, napewno jest jaksa opcja co to zwieksza ale nie wiem jaka:(

To moje pierwsze proby odnosnie vray do wnetrz.

Wielkie dzieki za pomoc:)

Napisano

Ucze sie tego vray i cos nie jestem zadowoloby z postepow:(

Tu link do vray materialy skopane i kila bugow ale podpowiedzcie co zrobic aby poprawic realistycznosc rendera

 

ddffrreeeqz6.th.jpg

 

 

A tu dla porownania cos tego w maxwell ( nie liczas szumow wg maxwell ok)

 

ciemno66er6.th.jpg

 

 

Pomozcie co zrobic :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności