Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich.

 

moj problem polega na niedoswietleniu sceny ale od poczatku.

mam pokoj z oknami w ktorych sa szyby (98 % przezroczystosci) . za szybami jest firanka (60 % przezroczystosci - tekstura siatki z przezroczystymi oczkami). teraz oswietlam to z zewnatrz swiatlem (wl. shadow ray.) i w efekcie pokoik ladnie wyglada ale wg. mnie za slabo dziala tu GI (cienie sa za ciemne i sciany raczej tez). probowalem zwiekszac rozne parametry przy renderze ( photony w global ilumination 1000-10000, energy od 50000 - 1000000, GI photons 1000-10000 oraz Decay 2 - 1,65) i raczej ani razu nie wyszlo to co by mnie zadowolilo. problem glownie jest w tym ze jak poustawiam te wysokie wartosci to pokoj jest w miare jasny ale taki przekolorowany a to co juz za oknem na zewnatrz jest razaco biale i nie do przyjecia. o dziwo najlepszy efekt (z tych nie do przyjecia) uzyskuje kiedy Fianal Gathering jest wylaczony, jak tylko go wlacze i ustawie na 500 - 1000 to pokoj robi sie jeszcze ciemniejszy (praktycznie efekt poznego wieczoru). wiem ze mogbym wstawic jakies dodatkowe swiatelko w samym pokoju zeby doswietlic scene ale chcialbym tak jak w rzeczywistosci oswietlac tylko z zewnatrz (a to dlatego ze planuje zrobic potem animacje wschodzacego slonca od ciemnosci po jasny dzien i to wew. swiatlo by nie pasowalo).

 

Czy moze mi ktos poradzic jak zrobic cos w stylu Bounce w Light raytrecer z maxa tam ustawiajac 1,2 ,3 .... mozna bylo ten efekt GI lekko podkrecic.

 

A moze ja cos zle ustawiam ? prosze o jakiekolwiek rady.

 

ps. prosze nie odsylajcie mnie do wczesniejszych postow bo przeczytalem wszystkie tu istniejace i traktujace o GI w Mr. A i help na nie wiele sie zda bo angielski znam na zasadzie Kali chciec jesc.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

eeee takie glupie pytanie moze zamiast kombinowac z opcjami GI - czy probowales zmieniac multiplier w opcjach swiatla (sekcja intensity/color/attenaution)

 

ile masz odbic fotonow ustawionych? (max trace depth)

Napisano
  • Autor

oczywiscie ze zwiekszalem i faktycznie robi sie jasniej pokoju ale za oknem to juz tylko biel. parapet i ramy okienne swieca jak neonowka. :-)

Napisano
  • Autor

a tu jest najlepszy uzyskany przezemnie obrazek. jednak widac ze parapet swiecie jak neonowka a w pokoju jest jednak za ciemno.

ps. prosze nie przejmowac sie jakoscia tych 2 testowych renderow. chodzilo tylko o pokazanie tego przekolorowanego obrazka i nienaturalnie swiecacej firanki i parapetu.

Napisano

a moze sprobuj skorygowac efekt video postem?

 

 

jak sa rozmieszczone swiatla? to sa area lights wstawione w okna vzy jakos inaczej?

Napisano
  • Autor

swiatlo jest w w odleglosci 2 x dlugosc pokoju i lekko u gory.

nie w tej chwili nie jest area light tylko spot skierowane na okna ale wczesniej testowalem area light i roznica byla tylko w rozmyciu cienia.

 

acha za twoja rada pobawilem sie ustawieniem wartosci multiplier ale w efekcie pokoj ma te sama jasnoasc tylko swiatlo bezposrednio padajace na podloge jest jasniejsze.

 

cholera moze mam cos nie tak z materialami firanki i szkla. bo jak usune firanki i szybe to wtedy pokoj swieci podobnie do tych parapetow. szklo jest ustawione na 99% przezroczystosci (szkolo oczywiscie mentalowe)

a firanki to nie pamietam nazwy ale taki sam jaki zastowal inny boardowicz i chwalil ze dobrze wyglada.

Napisano

no stary kto uzywa firanki i szkala chcac miec dobre gi :)

sam sobie odpowiedziales i jednoczesnie zadales jedno z najtrudniejszych pytan jak zrobic materialy tych elementow aby dobrze wygladaly w gi w jakimkolwiek rendererze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności