Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich.

 

moj problem polega na niedoswietleniu sceny ale od poczatku.

mam pokoj z oknami w ktorych sa szyby (98 % przezroczystosci) . za szybami jest firanka (60 % przezroczystosci - tekstura siatki z przezroczystymi oczkami). teraz oswietlam to z zewnatrz swiatlem (wl. shadow ray.) i w efekcie pokoik ladnie wyglada ale wg. mnie za slabo dziala tu GI (cienie sa za ciemne i sciany raczej tez). probowalem zwiekszac rozne parametry przy renderze ( photony w global ilumination 1000-10000, energy od 50000 - 1000000, GI photons 1000-10000 oraz Decay 2 - 1,65) i raczej ani razu nie wyszlo to co by mnie zadowolilo. problem glownie jest w tym ze jak poustawiam te wysokie wartosci to pokoj jest w miare jasny ale taki przekolorowany a to co juz za oknem na zewnatrz jest razaco biale i nie do przyjecia. o dziwo najlepszy efekt (z tych nie do przyjecia) uzyskuje kiedy Fianal Gathering jest wylaczony, jak tylko go wlacze i ustawie na 500 - 1000 to pokoj robi sie jeszcze ciemniejszy (praktycznie efekt poznego wieczoru). wiem ze mogbym wstawic jakies dodatkowe swiatelko w samym pokoju zeby doswietlic scene ale chcialbym tak jak w rzeczywistosci oswietlac tylko z zewnatrz (a to dlatego ze planuje zrobic potem animacje wschodzacego slonca od ciemnosci po jasny dzien i to wew. swiatlo by nie pasowalo).

 

Czy moze mi ktos poradzic jak zrobic cos w stylu Bounce w Light raytrecer z maxa tam ustawiajac 1,2 ,3 .... mozna bylo ten efekt GI lekko podkrecic.

 

A moze ja cos zle ustawiam ? prosze o jakiekolwiek rady.

 

ps. prosze nie odsylajcie mnie do wczesniejszych postow bo przeczytalem wszystkie tu istniejace i traktujace o GI w Mr. A i help na nie wiele sie zda bo angielski znam na zasadzie Kali chciec jesc.

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

eeee takie glupie pytanie moze zamiast kombinowac z opcjami GI - czy probowales zmieniac multiplier w opcjach swiatla (sekcja intensity/color/attenaution)

 

ile masz odbic fotonow ustawionych? (max trace depth)

Napisano

a tu jest najlepszy uzyskany przezemnie obrazek. jednak widac ze parapet swiecie jak neonowka a w pokoju jest jednak za ciemno.

ps. prosze nie przejmowac sie jakoscia tych 2 testowych renderow. chodzilo tylko o pokazanie tego przekolorowanego obrazka i nienaturalnie swiecacej firanki i parapetu.

Napisano

a moze sprobuj skorygowac efekt video postem?

 

 

jak sa rozmieszczone swiatla? to sa area lights wstawione w okna vzy jakos inaczej?

Napisano

swiatlo jest w w odleglosci 2 x dlugosc pokoju i lekko u gory.

nie w tej chwili nie jest area light tylko spot skierowane na okna ale wczesniej testowalem area light i roznica byla tylko w rozmyciu cienia.

 

acha za twoja rada pobawilem sie ustawieniem wartosci multiplier ale w efekcie pokoj ma te sama jasnoasc tylko swiatlo bezposrednio padajace na podloge jest jasniejsze.

 

cholera moze mam cos nie tak z materialami firanki i szkla. bo jak usune firanki i szybe to wtedy pokoj swieci podobnie do tych parapetow. szklo jest ustawione na 99% przezroczystosci (szkolo oczywiscie mentalowe)

a firanki to nie pamietam nazwy ale taki sam jaki zastowal inny boardowicz i chwalil ze dobrze wyglada.

Napisano

no stary kto uzywa firanki i szkala chcac miec dobre gi :)

sam sobie odpowiedziales i jednoczesnie zadales jedno z najtrudniejszych pytan jak zrobic materialy tych elementow aby dobrze wygladaly w gi w jakimkolwiek rendererze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności