Jump to content

Featured Replies

Posted

Mam scenę gdzie jak przesuwam obiekty są spore skoki, np co 20 cm, wydaje się jakby było włączone snapowanie, ale ono jest wyłączone.

 

Może ktoś ma na to radę.

  • Replies 10
  • Views 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

to wystarczyłoby przybliżyć widok.

Ja proponuję dać restore max'owi i uruchomić go jeszcze raz.

  • Author

TAK jest daleko oddalony od punkutu 0, chciałem zachować odległości pierwotne które dostałem od geodetów, wykorzystuje punkty od nich do umieszczenia budynku w przestrzeni, ale chyba teraz to już nie będzie takie ważne...

 

dzięki za odpowiedzi

pozdro

EJ, albo wiem, a czy działa u CIebie prawy myszy na ikonce move? mozesz tam precyzyjnie wpisywać wartości dla poszczególnych osi. Moze to pomoze? Pozdro

Podepnę się do tematu , bawiąc w górnika :D. Czy można np. ustawić, aby się przesuwało zawsze o np. 0.1 cm? , żebym nie musiał wpisywać wartość tylko klikając na strzałeczki :D

 

Pozdrówka

włączasz snapa do siatki i ustawiasz siatkę na taki odstęp, jak Ci się podoba.

 

Jeżeli siatka ma być bardzo gęsta to lepiej wyłącz jej wyświetlanie (G), snap i tak będzie działać.

NAD - zamiast "snap grid" możesz wejść w Customize -> Preferences... -> General [tab] -> Spiners -> Snap: 0,1 -> Use Snap - wtedy używając narzędzia "Move" klikając na spinera osi na dole ekranu, każdorazowo przesunie obiekt o 1/10 odległości na jaką ustalona jest siatka [obok osi - domyślnie "Grid = 25,4cm" - dlatego że "1 unit systemowy" = "1 inch"].

Żeby wszystkie wartości zgrały się z CM wchodzisz do" Customize -> Units Setup... -> klikasz na przycisk "System Units Setup" -> z rozwijanego menu wybierasz "Centimeters". Od tej pory nie tylko posługujesz się centymetrami ale też narzędzia traktują "1jednostkę" jako "1cm" - czyli już nie przeskakują o "2,54".

Teraz Grid = 10cm a przeskok spinera to 1cm [1/10]. Jeśli się nie mylę to 0,1cm powinno być 1/100 Grida więc w Snap ustawiasz "0,01".

 

Pozdrawiam.

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy