Jump to content

FiK_

Members
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About FiK_

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    w lekkim przybliżeniu: Warszawa
  1. Masz zamiar bazować na amxxie? Tam obowiązuje język pawn (jeżeli ogarniasz cpp to nie powinieneś mieć większych problemów, poza tym polska ma dobre zaplecze tutoriali). Mapa ma być modelem? Generalnie jak chcesz opierać mape w grze na modelach, to nie wybrałeś najelpiej.. Do csa musisz robić oszczędne LP i przede wszystkim nie za dużo. Co prawda można dobrze pociąć mapę i zablokować silnikowi renderowanie przez ściany, ale i tak jesteś mocno ograniczony. Ogólnie to jak widziałem upadek polskich mapperów to miałem chęć odrodzenia tego trochę i zrobienia najpotężniejszego tutka do VHE ever, ale problemy zdrowotne sprawiły, że mnie chęci opuściły. Tak czy siak o podstawach zdążyłem napisać na boardzie cspl i hlmaps.noskill.pl. Ogólnie oba fora mogę Ci polecić, jeżeli tematu w ogóle nie liznąłeś. Jeżeli zaczynasz od zera (a wnioskuąc po tonie wypowiedzi, to tak jest), to długa przed Tobą droga, bo ogólnie ludzie od silnika odeszli na rzecz source, podobnie tutki powoli giną w odchłani. Jeżeli będziesz coś chciał konkretniejszego, to nie spamuj na forum a pisz przez pmkę/maila. GL
  2. żeby coś wkleić trzeba coś skopiować moim zdaniem :> W tym przypadku on wkleja skopiowany wcześniej modyfikator TurboSmooth
  3. Gdybyś potrzebował pomocy z mapami, to jestem w stanie pomóc od A do Z :) Ogólnie to o projekcie napisałeś tyle co nic, więc może bardziej szczegółowo?
  4. Ustawiasz siatkę na 1cm, ukrywasz ją, bo po co ma Ci utrudniać, a następnie snapujesz do siatki i wszysktko.
  5. O wielokątach wiem :) Dzięki za art, będzie co czytać nawet jeśli stare. Ogólnie to najbardziej obawiałem się tych gniazdeczek, ale myślę że dojdę do jakichś wniosków jak kilka razy coś popsuje : Na razie mimo wszystko jestem na etapie wchłaniania wiedzy i podglądania siateczek : D
  6. A ja dokładam małe pytanko odnośnie samych polygonów. Otóż mója mała parka prywatnych mentorów, wpajała mi cały czas "siatka ma zawsze być zajebista", co stało się głównym hasłem na obudowie monitora, ale nvm. Idąc za ciosem pada pytanie: Co robić z trójkątami i gniazdami* (za gniazdo rozumiem skupisko 5ciu [i więcej] edgy w jednym vercie)? Czy wszystko zawsze i wszędzie trzeba quadowoać, skoro i tak nie będę używać ts/ms? Dlaczego nie powinienem zostawiać tri, skoro i tak silnik sobie wszystko przetrójkątuje? Ponadto capowanie cylindra w sposób quadowania na paski daje zawsze o jednego fejsa mniej i unika się gniazda, które ma miejsce przy capowaniu popularną metodą usuwania co drugiego edga w standardowym capie z trójkątów i zrobienia z tego quadów (pozniżej bardzo szybki, paintowy schemat >warunki polowe Generalnie wolę używać metody na paski, ale chcąc zrobić dajmy na to jakiś szpic, to już "gniazda" się nie uniknie. *spotkałem się również z nazwą "pentagon" ;d
  7. Niby kałach kałachowi nie równy, jest teraz masa wariacji ale mimo wszystko brakuje jak dla mnie detalu w postaci chociażby nitów w komorze (bez tych poprzeczek zamek by tam w środku latał jak by mu się podobało). Ponadto masz zamontowany wycior (to wąskie pod lufą to właśnie on), a nie masz przybornika w kolbie (a czepiając się kolby, to mogłeś jedną śrubkę inaczej skręcić :P ) Ogólnie model fajny, tylko przetarcia takie mało realistyczne. Nie widziałem jeszcze AK, z którego by lakier tak schodził plastrami, bardziej się on przeciera aniżeli odpada. Ta zasada się raczej nie tyczy magazynków, na których jest różnie ale tam więcej łapę się trzyma. Chyba największym błędem ze strony budowy to fakt, że połączyłeś (albo bardzo słabo oddzieliłeś) pokrywę komory zamka od samej komory, czyli tą górną zaokrągloną część od tej dolnej, jak chcesz mogę Ci to później zobrazować :) Wydaje mi się, że miałeś refki z modeli airsoftowych, gdzie właśnie tego detalu jest mniej, albo po prostu byłeś leniwy :D Co do modelu nie mogę się za bardzo czepiać, bo nie mam jeszcze takiej wiedzy, żeby oceniać go technicznie - bardziej na podstawie ocen innych, doświadczonych userów będę sobie z Twojej siatki wyciągać wnioski :) Mimo wszystko popieram kolegów wyżej - metal wygląda lepiej niż na poprzednim modelu ale jeszcze czegoś mu brakuje, drewno jest straszne (i mega nowe), boje się go brrr... Tak czy inaczej dla Ciebie i potomnych trochę refek z AK, które mogą pomóc przy detalu: http://glocktalk.com/forums/showthread.php?t=1183387 http://www.militaryfactory.com/imageviewer/sa/gallery-sa.asp?smallarms_id=19 http://i.imgur.com/HNvLn.jpg Powodzonka i dawaj dalej!
  8. szybko będziesz mieć z boxa w taki sposób:
  9. Niekoniecznie, zależy jaki tryb miałeś ustawiony wcześniej, ale obrót masz zawsze względem pivota, no chyba że zaznaczyłeś opcję "use selection center" (co akurat przy prawidłowo wykonanym śmigle by nie robiło różnicy) albo "use transform coordinate center"
  10. http://board.counter-strike.pl/viewtopic.php?t=145608 Śmiało zadawaj pytania w tym temacie, jeżeli nie masz konta i nie chce Ci się czekać na aktywację (max do 2 dni), a jest to super ultra mega ważne to masz tutaj kontakt na steamie do autora: http://steamcommunity.com/id/triget/ Może bym i pomógł, ale nie mam czasu a poza tym skończyły się czasy, kiedy czułem potrzebę pomagania innym za darmo. Triget zapewne będzie miał go więcej (czasu, zapału i nerw) :) Nie pisz do mnie pm
  11. Dawaj dalej... Swoją drogą, to podstawa od parasola jest jakaś nienaturalnie mała, a sam kij też trochę za cieniutki, ale chyba się czepiam :d Będziesz ją robić na działającą, czy może jednak się pokusisz na opuszczoną?
  12. FiK_

    Siatka.

    no to masz problem :) a na poważnie - jeżeli nie chcesz płacić, to szukaj darmowych kursów. Takich też jest sporo, niekoniecznie muszą być mocno zaawansowane, ale myślę że na początek i tak Ci wystarczy. Sam w innym temacie wkleiłeś link z YT. a co do pytania, to domyślam się, że chodzi o podzielenie boxa na więcej segmentów, tak?
  13. FiK_

    Hollow w Boxie

    ja również się uczę i zrozumiałem wszystkie sposoby, najszybszy i najprostszy wydał mi się ten od Toresa, z tym że nie mogłem znaleźć offsetu w edit spline, więc po wyfilletowaniu po prostu zrobiłem z tego editable spline, enable in renderer i in viewport, dodałem długość i grubość i wsumie już było gotowe :)
  14. włączasz snapa do siatki i ustawiasz siatkę na taki odstęp, jak Ci się podoba. Jeżeli siatka ma być bardzo gęsta to lepiej wyłącz jej wyświetlanie (G), snap i tak będzie działać.
  15. layla, po Twoim poscie wnioskuję, że obejrzałeś gameplay, który jest na hasełko... Możesz je zdradzić? Bo ja chyba jestem ślepy :-)
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy