Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam

Mam 2 pytania:

-czy w zlinkowanych elementach da się przesunąć pivot jednogo z nich? (bo w normalny sposób jak przed zlinkowaniem się nie da)

-jak zrobić żeby przesówając boxa do góry 2gi przesówał się np: 1.5x szybciej od niego (oczywiście nie chodzi mi o "auto key","z1=h" i "z2=1.5h" (h-wysokość:)

Edited by gregorjan
  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

-czy w zlinkowanych elementach da się przesunąć pivot jednogo z nich? (bo w normalny sposób jak przed zlinkowaniem się nie da)

 

Jak się nie da jak się da, właśnie sprawdziłem.. menu hierarchy, affect pivot only, normalnie jeden obiekt jest zlinkowany do drugiego i pivoty mozna przesunąć.

 

 

-jak zrobić żeby przesówając boxa do góry 2gi przesówał się np: 1.5x szybciej od niego (oczywiście nie chodzi mi o "auto key","z1=h" i "z2=1.5h" (h-wysokość:)

 

W obiekt A klikasz prawym, wybierasz wire parameters->transform->posision->z_position, pojawia Ci sie linia łącząca więc klikasz tak samo w obiekt B i wybierasz to samo.

 

Wyskakuje okno dialogowe, tam masz po lewej obiekt A i obiekt B.

Jesli chesz zeby zalezność byla tylko w jedna stronę, to wlaczasz strzalke na srodku wskazującą w prawo, na dole po prawej w okienku masz napisane "Z_Position" wiec wpisujesz tam "Z_Position*1.5" i klikasz "connect".

 

Powinno działać, u mnie coś się dzieje tak jak to opisałeś suwając jednym drugi podąża szybciej. Wiecej nie pomogę bo dopiero to wymyśłiłem:p

 

Niezły schiz swoją drogą, można np wskazówki zegarka zanimować:)

 

pozdrawiam!

Edited by Levus
  • Like 1
Posted (edited)

dzięki ale gdzie nadajesz 1.5 większą szybkość tego 2giego?

Bo u mnie to działa tak że jeden element mogę poruszać w dowolną stronę a drugi w tym samym czasie porusza się do góry/dół

THX - rep

Edited by gregorjan
Posted

Poruszają się w różne strony bo choć nadałeś im połączenie wire dla osi Z zarówno dla jednego i drugiego obiektu, to prawdopodobnie oba te obiekty mają inaczej ustawioną orientację w przestrzeni (czyt. pivot:p) zobacz jak są ustawione strzałeczki x,y,z dla każdego z obiektów.

 

Tutaj ustawiasz mnożnik:

1184fb0a9a43b909.jpg

 

i thx za repa:)

 

pozdrawiam!

Posted (edited)

a..no..ja wpisywałem te *1.5 dla obiektu po lewej natomiast strzałke zaznaczałem dla obiektu po prawej

Swoją drogą prócz zegarka można zanimować też pnełmatyczne urządzenia lub zkręt głowy przez skręt tułowia:)

Edited by gregorjan
Posted

No Panowie ale z tymi wskazówkami czy tułowiem to chyba [rotation] trzeba przyśpieszyć w jednym obiekcie.Tylko wtedy należy to ustawić chyba na kilka osi tak? Też sie często nad tym zastanawiałem...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy