Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam.

Napotkałem na pewien niewygodny problem. Mianowicie - zmapowalem sobie lampe tylna auta i wszystko ładnie pieknie tylko, ze po nalozeniu turbosmootha mapowanie sie kaszani - na przod lampy nachodza boczne krawedzie (to w sumie logiczne bo smooth dodaje i przesuwa vertexy). Ma ktos pomysl jak to ominac lub inaczej zmapowac? Dac unwrapa za turbosmoothem mija sie z celem bo siatka wtedy jest tak gęsta, ze chyba bym oszalal zeby poustawiac wszyskie vertexy w unvrapie opdowiednio. Moze wyrenderowac uvke i w "szopofocie" ustawic texture pod uvke? Tylko, ze wtedy chyba bedzie znieksztalcona ta texturka... nie wiem juz sam. Dodam, ze z mapowania jestem noga :P Bylbym niezwykle wdzieczny jesli pomógłby mi ktos rozwiazać ten problem ;)

 

Przed turbosmoothem:

08152008134521kl4.jpg

08152008134814mu9.jpg

 

Po turbosmoothcie:

08152008134932ke4.jpg

08152008135006df5.jpg

Edited by Mr_SAN
  • Replies 11
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted

Najlepiej najpierw zmapować a potem robić texturę. Jak chcesz koniecznie użyć tej co już masz to albo w photoshopie dopasować wrapem czy tam innym narzędziem albo w edytorze unwrap uvw możesz sie pobawić z gęstą siatką włączając soft selection i dopasowując ją do textury.

Posted

Czyli rozumiem, ze najpierw turbowygładzanie a potem unwraping? Ok, spróbuje coś z tym wymodzić. Dziex :). Jak coś to bede jeszcze prosił o pomoc ;)

Posted

Hej

Co do tej metody to tak na pol polecam. Mapowanie modelu po turbosmooth to lekka mordega.

Jak mi zalezy na precyzji to robie tak:

Model

Unwrap

Turbosmooth

I dopiero teraz wypalam sobie template (w moim przypadku Texporterem, mozesz nalozyc nastepny Unwrap i tam zapisac template)

W kazdym razie w ten sposob bedziesz dokladnie widzial jak to sie rozlozy po turbosmooth.

  • Like 1
Posted
Czyli rozumiem, ze najpierw turbowygładzanie a potem unwraping? Ok, spróbuje coś z tym wymodzić. Dziex :). Jak coś to bede jeszcze prosił o pomoc ;)

 

Nie, tak jak napisał Mirach najpierw unwrap potem ts a nad nim dodajesz kolejnego unwrapa renderujesz uv template i na nim robisz texturę.

To co wcześniej napisałem to jak chcesz dopasować gęstą siatkę po ts do już gotowej textury.

Posted

HELP!! Nic nie dziala :(

08152008172223jc4.jpg

 

Zrobilem Unwrapa --> Turbo ---> Unwrap --> wypalenie uvki --> TExtura pod uvke w PS -> i dalej jest przesuniete ;/ Jako, ze reflektor ma grubosc i po turbosmooth przesuwaja sie krawedzie w celu wygladzenia to przesuwa sie jakby szew unwrapa i cokolwiek zmieniam, przesuwam to tylko w obrebie zielonego szwu :(

Posted

W sensie rozlozyc boczne krawedzie jako obwodki frontu lampy? Takbym zrobil ale ten unwrap robi mi szwy jak chce ;( Normalnie mozna sobie wlosy powyrywac przy tym narzedziu :(

Posted

Normalna sprawa jak masz te boczne polygony odłączone i pewnie gdzieś one sobie leżą w edytorze uv i przypada im jakaś część textury którą zresztą widać na nich.

Przyłącz je tam gdzie ich miejsce i rozszerz czerwony kolor na texturze. A i jak je przyłączasz to rób wszystko bez ts potem włącz ts nad nim daj znowu unwrap po to tylko żeby wyrenderować uv template dla gęstej siatki.

Btw do łączenia możesz użyć zbugowanego stitch tool albo targed weldem ręcznie połączyć.

  • Like 1
Posted (edited)

Tylko zastanwiam sie nad takim jeszcze zagadnieniem. Powiedzmy mam te boczne krawdzie przyczepione do frontu. Nakaldam textue namalowana w ten sposob ze jest czerwony front z obwódka szara (plastiku) (i powiedzmy, ze krawedzie boczne niech maja texture plastiku) to i tak po wygladzeniu edgesy z krawedzi bocznej czesciowo wejda na front... Tak mi sie przynajmnije wydaje. Nie mam pojecia jak poradizc sobioe z tym - przeciez to praktycnzie elementarny przyklad.

 

EDIT:

 

Działa, przylaczylem boczne krawedzie i dostaly czerwonego kolorku z frontu ;). BTW. Przydatna ta funkcja stitch ;)

 

Dziex jeszcze raz za pomoc wszystkim i wyrozumiałosć w stosunku do mojej upierdliwosci :D

Edited by Mr_SAN

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy