Heads Hunter Posted August 22, 2008 Posted August 22, 2008 (edited) Hej zacząłem robić człowieka i na razie mam nogę. Moglibyście ocenić czy pod względem topologii czy wygląda dobrze? Edited August 22, 2008 by Heads Hunter
Tomala Posted August 22, 2008 Posted August 22, 2008 To ma być baza pod sculpt? Bo jak nie to nie ma co oceniać, to dopiero początek i jeszcze dużo zmian zanim powstanie z tego stopa ale póki co przepływ loopów jest dobry tylko w organice unikaj trójkątów.
Temporal Posted August 23, 2008 Posted August 23, 2008 To jest chyba ten tutek z joanna wiec wsumie nie ma co pytac tylko sprawdzac czy twoja siatka pokrywa sie z ta z tuta i tyle.
Heads Hunter Posted August 25, 2008 Author Posted August 25, 2008 W tym właśnie tutorialu w wolnym tłumaczeniu pisze że mam zrobic zauważalną linię niewidzialną. Jak mam to zrobić?
mirach Posted August 25, 2008 Posted August 25, 2008 W tym właśnie tutorialu w wolnym tłumaczeniu pisze że mam zrobic zauważalną linię niewidzialną. Jak mam to zrobić? przestac uzywac auto tlumaczy? :) Wrzuc ten kawalek po angielsku, to bedzie mozna cos powiedziec, bo "zauwazalna niewidzialna linia" to cosik nie tak.
Heads Hunter Posted August 25, 2008 Author Posted August 25, 2008 właściwie to przetłumaczyłem jedno słowo którego nie znałem. Delete the face and make the spotted line invisible ... (meshsmooth use visible edges for smoothing, try to turn visible on and off while in "show end result mode)
Heads Hunter Posted August 27, 2008 Author Posted August 27, 2008 To jak mam wykonać to co jest zawarte w tekście?
mirach Posted August 27, 2008 Posted August 27, 2008 Nie wiem co autor mial na mysli piszac to, dla mnie brzmi to jak wielka bzdura :)
Heads Hunter Posted August 28, 2008 Author Posted August 28, 2008 Mam jeszcze jeden problem. Wstawiam tutaj żeby już nie robić odzielnego wątku. Gdy extruduje postać to wytłoczenie idzie pod kątem a nie do góry tak jak powinno być. Jak moge temu zaradzić?
Bacry Posted August 28, 2008 Posted August 28, 2008 wyekstrudować na małą odległość i ręcznie przesunąć. A z tymi edgami to chodziło o to, że meshsmooth działa na krawędziach, które są widoczne (w kwadratowym poly jest jedna krawędź niewidoczna) a tutorial był pisany do starego maxa (chyba nawet wersja 4.x stąd te dziwne informacje)
Heads Hunter Posted August 28, 2008 Author Posted August 28, 2008 no wiem że mogę ekstrudować na małą odległość i dopasowywać. Ale poprostu wolałbym żeby extrudowało w góre żeby obie połówki po symmetry dokładnie się pokrywały.
Bacry Posted August 28, 2008 Posted August 28, 2008 a skąd on ma wiedzieć co ty sobie w głowie obmyślasz? dla niego góra jest równie dziwnym kierunkiem, jak dół, prawo czy lewo. On extruduje w kierunku prostopadłym do średniej normalnych wszystkich zaznaczonych poligonów i tyle.
Tomala Posted August 28, 2008 Posted August 28, 2008 jak normale wszystkich polygonów zaznaczonych do extrudowania są skierowane idealnie do góry to się do góry wyextruduje ale jak są obrócone polygony w bok to takie akcje wyjdą. Przesuń sobie to co się wyextrudowało do góry i z powrotem w bok i po sprawie.
Heads Hunter Posted August 31, 2008 Author Posted August 31, 2008 Mam jeszcze jeden problem. Podczas tworzenia człowieka po dodaniu meshsmootha na renderze widać brzydkie nie równosci. Jak moge to naprawić?
Heads Hunter Posted September 1, 2008 Author Posted September 1, 2008 A co jest przyczyną tych nie równości?
Bacry Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 tylko i wyłącznie położenie vertexów. (tam nie ma tak naprawdę nic krzywego)
Heads Hunter Posted September 1, 2008 Author Posted September 1, 2008 Aha, i jedynym wyjściem jest wymodelowanie tam czegoś? Nie ma innego wyjścia?
Bacry Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 najczęściej tak. Ogólnie jeżeli coś nie wygląda dobrze bez MS to po dodaniu MS wcale lepiej wyglądać nie będzie :D
Bacry Posted September 2, 2008 Posted September 2, 2008 pamiętaj też o tym, że MS nie wymodeluje za ciebie niczego. Jeżeli masz za mało podziałów (mało krawędzi) i MS będzie bardzo znacząco odkształcał siatkę będzie ci trudno zapanować nad modelem. Dodaj jeszcze krawędzie pionowe na nodze.
Heads Hunter Posted September 2, 2008 Author Posted September 2, 2008 (edited) A oto efekt. Mógłbym jeszcze ostatecznie dodać krawędź w miejscy czerwonej linni. Dodawać kolejne linie? Edited September 2, 2008 by Heads Hunter
Recommended Posts