Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej zacząłem robić człowieka i na razie mam nogę. Moglibyście ocenić czy pod względem topologii czy wygląda dobrze?

human2me2.jpg

humaner1.jpg

Edytowane przez Heads Hunter

  • Odpowiedzi 22
  • Wyświetleń 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To ma być baza pod sculpt? Bo jak nie to nie ma co oceniać, to dopiero początek i jeszcze dużo zmian zanim powstanie z tego stopa ale póki co przepływ loopów jest dobry tylko w organice unikaj trójkątów.

Napisano

To jest chyba ten tutek z joanna wiec wsumie nie ma co pytac tylko sprawdzac czy twoja siatka pokrywa sie z ta z tuta i tyle.

Napisano
  • Autor

W tym właśnie tutorialu w wolnym tłumaczeniu pisze że mam zrobic zauważalną linię niewidzialną. Jak mam to zrobić?

Napisano
W tym właśnie tutorialu w wolnym tłumaczeniu pisze że mam zrobic zauważalną linię niewidzialną. Jak mam to zrobić?

 

przestac uzywac auto tlumaczy? :) Wrzuc ten kawalek po angielsku, to bedzie mozna cos powiedziec, bo "zauwazalna niewidzialna linia" to cosik nie tak.

Napisano
  • Autor

właściwie to przetłumaczyłem jedno słowo którego nie znałem.

Delete the face and make the spotted line invisible ... (meshsmooth use visible edges for smoothing, try to turn visible on and off while in "show end result mode)

Napisano

Nie wiem co autor mial na mysli piszac to, dla mnie brzmi to jak wielka bzdura :)

Napisano
  • Autor

Mam jeszcze jeden problem. Wstawiam tutaj żeby już nie robić odzielnego wątku.

 

Gdy extruduje postać to wytłoczenie idzie pod kątem a nie do góry tak jak powinno być. Jak moge temu zaradzić?

 

czowiekwc8.jpg

Napisano

wyekstrudować na małą odległość i ręcznie przesunąć. A z tymi edgami to chodziło o to, że meshsmooth działa na krawędziach, które są widoczne (w kwadratowym poly jest jedna krawędź niewidoczna) a tutorial był pisany do starego maxa (chyba nawet wersja 4.x stąd te dziwne informacje)

Napisano
  • Autor

no wiem że mogę ekstrudować na małą odległość i dopasowywać. Ale poprostu wolałbym żeby extrudowało w góre żeby obie połówki po symmetry dokładnie się pokrywały.

Napisano

a skąd on ma wiedzieć co ty sobie w głowie obmyślasz? dla niego góra jest równie dziwnym kierunkiem, jak dół, prawo czy lewo. On extruduje w kierunku prostopadłym do średniej normalnych wszystkich zaznaczonych poligonów i tyle.

Napisano

jak normale wszystkich polygonów zaznaczonych do extrudowania są skierowane idealnie do góry to się do góry wyextruduje ale jak są obrócone polygony w bok to takie akcje wyjdą.

Przesuń sobie to co się wyextrudowało do góry i z powrotem w bok i po sprawie.

Napisano
  • Autor

Mam jeszcze jeden problem. Podczas tworzenia człowieka po dodaniu meshsmootha na renderze widać brzydkie nie równosci. Jak moge to naprawić?

modelpt5.jpg

rendergt2.jpg

Napisano

najczęściej tak. Ogólnie jeżeli coś nie wygląda dobrze bez MS to po dodaniu MS wcale lepiej wyglądać nie będzie :D

Napisano

pamiętaj też o tym, że MS nie wymodeluje za ciebie niczego. Jeżeli masz za mało podziałów (mało krawędzi) i MS będzie bardzo znacząco odkształcał siatkę będzie ci trudno zapanować nad modelem. Dodaj jeszcze krawędzie pionowe na nodze.

Napisano
  • Autor

A oto efekt. Mógłbym jeszcze ostatecznie dodać krawędź w miejscy czerwonej linni. Dodawać kolejne linie?

modelen9.jpg

snap1ls9.jpg

Edytowane przez Heads Hunter

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności