Napisano 23 Sierpień 200816 l Przede wszystkim chciałbym się przywitać ponieważ jestem nowy zarówno na forum jak i w świecie CG. Skończyłem tu i ówdzie kilka tutoriali ale ostatnio natchnęło mnie by zrobić coś samemu od początku do końca. Moje umiejętności są jeszcze bardzo małe jako, że jestem początkujący. Wszelkie słowa konstruktywnej krytyki są bardzo mile widziane. Zadam też moje pierwsze forumowe pytanie:) Kiedy chcę osiągnąć ostre krawędzie zawsze używam chamfer. Wiem też, że można to osiągńąć przy pomocy Smoothing Gropus. Czy są też jakieś inne metody? być może bardziej wydajne i nie powodujące tak dużego bałaganu (chociaż być może bałagan to w tym wypadku moja zasługa:)) P.S. "Czerwony" render był zrobiony wcześniej dlatego widoczne są na nim pewne różnice. Edytowane 23 Sierpień 200816 l przez naeq
Napisano 23 Sierpień 200816 l witam nowego forumowicza:) nie baw sie w nakladanie kolorkow tylko dawaj clay i meshe masz jakies powazne refki do iron mana? EDIT: wywal te 3kąty
Napisano 23 Sierpień 200816 l Witam ;] http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=34619 Jak na początki to całkiem nieźle Ci idzie :D , czekam na więcej .
Napisano 23 Sierpień 200816 l wywal te 3kąty A dlaczego? Zakładając, że siatka nie jest przygotowywana pod zbrusha co jest złego w trójkątach? Czarne tło pod prezentację modeli się nie nadaje, daj jakieś szarawe..
Napisano 23 Sierpień 200816 l Autor witam nowego forumowicza:) nie baw sie w nakladanie kolorkow tylko dawaj clay i meshe masz jakies powazne refki do iron mana? EDIT: wywal te 3kąty Clay i meshe?:) Zastanawiam sie czy nie zaczac wszystkiego od nowa z ta roznica ze zrobilbym caly model skladajacy sie z kilku obiektow, czy to dobry pomysl? Dziekuje za wszystkie odpowiedzi
Napisano 23 Sierpień 200816 l A dlaczego? Zakładając, że siatka nie jest przygotowywana pod zbrusha co jest złego w trójkątach? Czarne tło pod prezentację modeli się nie nadaje, daj jakieś szarawe.. a bledow na mesh smoth nie widzisz?
Napisano 23 Sierpień 200816 l No dobra, błędy błędami, to jest wina budowy siatki. Siatkę na quadach też można skopsać, że po meshsmoothie będą błędy.
Napisano 23 Sierpień 200816 l Autor bledy w MS beda poprawione, teraz mecza mnie dwie sprawy. 1. Czy byloby lepiej gdyby model skladal sie z kilku obiektow? 2. Do tej pory wciecia w modelu robilem przez chamfer i wszystkie polygony wewnatrz extrudowalem w dol. Czy jest jakas lepsza metoda? To glownie przez to robi mi sie straszny balagan.
Napisano 23 Sierpień 200816 l ad 1. Rob jak ci jest wygodniej, nie ma na to jakieś zasady... Kazdy robi jak lubi
Napisano 8 Wrzesień 200816 l Autor Witam po dlugiej przerwie. Zrobilem od nowa, jeszcze musze naniesc kilka poprawek i gdzieniegdzie dodac lub poprawic kilka szczegolow. Generalnie nie jestem bardzo zadowolony. Prosze o konstruktywna krytyke:) Mam jeszcze pytanie, jak najlepiej zrobic zeby dany obiekt swiecil. Probowalem juz w architectural material i po prostu self illumination ale efekt nie jest bardzo zadowalajacy. Wszelkie uwagi mile widziane.
Napisano 8 Wrzesień 200816 l 8-effects-glow można przypisać dla dowolnych obiektów(ppm-properties-g-buffer-np:1), ID i świateł w scenie Co do modelu nie oglądałem jeszcze(brak wersji DVD;) ale w okolicach brody ma jakieś kanciaki. ogólnie lepiej niz poprzedni, ale jest jeszcze kilka czarnych plamek, ale mówisz że naniesiesz poprawki więc...
Napisano 8 Wrzesień 200816 l ja bym go chyba robił na odzielnych obiektach, imo latwiej i z materiałami ( mapowanie ) i w modelowaniu i w ustawianiu pozycji jeśli nie zagłębiłeś się jeszcze w rigowanie itp.
Napisano 8 Wrzesień 200816 l Autor Nvidia - probowalem na oddzielnych obiektach,ale nie wygladalo to dobrze,szczegolnie w miejscach laczen poszczegolnych czesci. Odnosze wrazenie ze te wciecia wygladajo jakby zbyt gladko przez co model wydaje sie byc "poduszkowaty". Wolalbym rzeczywiscie zrobic model w kilku obiektach ale nie wiem dokladnie jak to zrobic zeby wszystko wygladalo czysto i ladnie,tzn zeby te dwie poszczegolne czesci laczyly sie tak rowno jak na obrazku (zalczam pic.) Juz udalo mi sie zrobic swiecace oczy, Ustawilem w efektach kamery glare i zwiekszylem troche kontrast w logarithmic exposure control. Jesli uda mi sie dzis poprawic wszystkie bledy to zrobie export do zbrusha i dodam wszystkie male detale i texture. A jesli nie to sprobuje od nowa z kilkomia obiektami. A moze moglbym zrobic po prostu detach i podzielic model na te czesci ktore chce?
Napisano 8 Wrzesień 200816 l Gdybyś detach'ował i tak musiałbyś się bawić siatką, żeby wszystko popoprawiać. Ale próbuj;) Co do świecących oczu, texturowania itd. to, hehe, chyba zdeczka za wcześnie na to, masz na razie tylko głowę, która i tak wymaga dopracowania;) Zostaw te zabawy terez. Będziesz miał cały model, to zajmiesz się oczami i texturami;) A oczy, to można już zrobić w postprodukcji. Pozdr
Napisano 8 Wrzesień 200816 l Autor dzieki za odpowiedz, dopracuje glowe. Jesli jednak chcialbym kiedys zrobic od nowa w kilku obiektach jakis model to jak mam rozwiazac taki problem,jaki przedstawilem,zeby dwa obiekty byly mozliwie najblizej siebie i zeby wygladalo to czysto. Do tej pory zeby osiagnac te przerwy po prostu chamferowalem dana krawedz i extrudowalem polygony w dol. Czy powinienem uzyc jakiejs innej techniki? Jesli tak to jakiej?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto