MadHatter Napisano 26 Sierpień 2008 Napisano 26 Sierpień 2008 Czesc To moja pierwsza proba z efektem kaustyki Po 48 h renderingu a wlasciwie FG dostalem efekt jak na obrazku Denerwuja mnie te plamki teoretycznie wiem skad one sie biora ale nie moge potestowac ustawien bo do szewskiej pasji doprowadza mnie czas renderingu :/ Dla zoptymalizowania zmniejszylem reys per FG point do 400 wynik wygladal podobnie ale i czas Prosze o rady
patry Napisano 27 Sierpień 2008 Napisano 27 Sierpień 2008 Za kaustykę nie odpowiada FG, tylko Caustics w zakładce GI FG ustaw sobie na jakiś draft czy low, a baw się tylko GI ;)
_LoGaN_ Napisano 27 Sierpień 2008 Napisano 27 Sierpień 2008 Petry dobrze mowi. Popraw w caustic number of photons per sample ze 100 na wiecej i patrz na efekty.
_LoGaN_ Napisano 27 Sierpień 2008 Napisano 27 Sierpień 2008 Ekhm no wiec przetestowalem sobie teraz ta kaustyke i ta rada ktory dalem wczesniej to nie bardzo dobra jest (zawsze renderuje mentalem ale z kaustyka mialem malo do czynienia) ale po krotkich testach i minutowym renderze wyplulo mi cos takiego: i moge powiedzec ze: 1. Duze znaczenie ma rodzaj swiatla, najlepiej zastosowac jakies punktowe typu omni zeby uzyskac podobny efekt 2. Duze znaczenie ma rodzaj fal czyli noise na powierzchni planea (tu radze potestowac) 3. ilosc photonow im wiecej tym lepiej (ale testowac na malej ilosci i dopiero przy finale zwiekszyc) 4. no i ten number photons per sample hehe ktory w zasadzie odpowiada za ostrosc kaustyki czyli im wyzej tym swiatlo z kaustyki jest bardziej zblurowane. (w moim renderze uzylem 40) no to tyle chyba :)
Temporal Napisano 27 Sierpień 2008 Napisano 27 Sierpień 2008 o czlowieku skad ty wziales takie ustawienia? na cholere denisty na 4? scana bardzo prosta a ja nie wiem skad ty chcesz wyciagac ten datal jescze :P wsumie ja jeszcze nigdy nie czulem potrzeby by przekroczyc 2 :P
MadHatter Napisano 27 Sierpień 2008 Autor Napisano 27 Sierpień 2008 Nie no panowie ale mowmy o kaustyce nie laserach Fakt density 4 to (chyba)max dla mentala ale chodzilo mi o maksymalne rozproszenie swiatla w scenie: 3 x 1000cd swiatla fotometryczne rectengle + omni z wylaczona diffuse i spec ale wlaczone generate caustics i duza liczba photonow kolo miliona za kaustyke odpowiada caustics w zakladce GI hmmm ciekawe a nazwa wskazuje na smurfy :P czyli efekt plamek nie wskazuje na za mala ilosc reys per FG point???
_LoGaN_ Napisano 28 Sierpień 2008 Napisano 28 Sierpień 2008 Ja nieiwem co zes sie tak uparl z tym FG ?? niewiem czy nie umiesz czytac czy jak ale Napisal Patry ze caustyka niema nic wspolnego z FG, dla przykladu ten efekt kaustyki ktory zamiescilem wyzej wyrenderowalem z calkowicie wylaczonym FG.
Shogun 3D Napisano 28 Sierpień 2008 Napisano 28 Sierpień 2008 Poczytaj sobie, co to jest FG. Ni ma nic wspólnego z kaustyką. To jest sposób rozkładania się światła rozproszonego, które w miejscach zalamań, wklęsłości, rogów, kątów daje efekt lekkiego zacienienia, przez to, ze tam mniej światła dociera....
MadHatter Napisano 28 Sierpień 2008 Autor Napisano 28 Sierpień 2008 dlatego temat jest "pomoc przy kaustyce" nie Z kaustyka :/
MadHatter Napisano 28 Sierpień 2008 Autor Napisano 28 Sierpień 2008 badz co badz dzieki za pomoc teraz to juz sam sobie dam rade
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się