Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Czesc

To moja pierwsza proba z efektem kaustyki

Po 48 h renderingu a wlasciwie FG dostalem efekt jak na obrazku

Denerwuja mnie te plamki teoretycznie wiem skad one sie biora

ale nie moge potestowac ustawien bo do szewskiej pasji doprowadza mnie czas renderingu :/

Dla zoptymalizowania zmniejszylem reys per FG point do 400 wynik wygladal podobnie ale i czas

Prosze o rady

  • Odpowiedzi 9
  • Wy艣wietle艅 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Za kaustyk臋 nie odpowiada FG, tylko Caustics w zak艂adce GI FG ustaw sobie na jaki艣 draft czy low, a baw si臋 tylko GI ;)

Napisano

Petry dobrze mowi. Popraw w caustic number of photons per sample ze 100 na wiecej i patrz na efekty.

Napisano

Ekhm no wiec przetestowalem sobie teraz ta kaustyke i ta rada ktory dalem wczesniej to nie bardzo dobra jest (zawsze renderuje mentalem ale z kaustyka mialem malo do czynienia) ale po krotkich testach i minutowym renderze wyplulo mi cos takiego:

33cfcf8f2e018c00.jpg

i moge powiedzec ze:

1. Duze znaczenie ma rodzaj swiatla, najlepiej zastosowac jakies punktowe typu omni zeby uzyskac podobny efekt

2. Duze znaczenie ma rodzaj fal czyli noise na powierzchni planea (tu radze potestowac)

3. ilosc photonow im wiecej tym lepiej (ale testowac na malej ilosci i dopiero przy finale zwiekszyc)

4. no i ten number photons per sample hehe ktory w zasadzie odpowiada za ostrosc kaustyki czyli im wyzej tym swiatlo z kaustyki jest bardziej zblurowane. (w moim renderze uzylem 40)

no to tyle chyba :)

Napisano

o czlowieku skad ty wziales takie ustawienia? na cholere denisty na 4? scana bardzo prosta a ja nie wiem skad ty chcesz wyciagac ten datal jescze :P wsumie ja jeszcze nigdy nie czulem potrzeby by przekroczyc 2 :P

Napisano
  • Autor

Nie no panowie ale mowmy o kaustyce nie laserach

Fakt density 4 to (chyba)max dla mentala ale chodzilo mi o maksymalne rozproszenie swiatla w scenie: 3 x 1000cd swiatla fotometryczne rectengle + omni z wylaczona diffuse i spec ale wlaczone generate caustics i duza liczba photonow kolo miliona

za kaustyke odpowiada caustics w zakladce GI hmmm ciekawe a nazwa wskazuje na smurfy :P

czyli efekt plamek nie wskazuje na za mala ilosc reys per FG point???

Napisano

Ja nieiwem co zes sie tak uparl z tym FG ?? niewiem czy nie umiesz czytac czy jak ale Napisal Patry ze caustyka niema nic wspolnego z FG, dla przykladu ten efekt kaustyki ktory zamiescilem wyzej wyrenderowalem z calkowicie wylaczonym FG.

Napisano

Poczytaj sobie, co to jest FG. Ni ma nic wsp贸lnego z kaustyk膮. To jest spos贸b rozk艂adania si臋 艣wiat艂a rozproszonego, kt贸re w miejscach zalama艅, wkl臋s艂o艣ci, rog贸w, k膮t贸w daje efekt lekkiego zacienienia, przez to, ze tam mniej 艣wiat艂a dociera....

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci