kajtom Posted August 27, 2008 Posted August 27, 2008 Witam! Mam nadzieję, że zrozumiecie o co mi chodzi: Tworzę dość sporą scenę (interior). Mam już ustawioną część świateł, tekstur bo musiałem zrobić już kilka renderów. W tym momencie przechodzę do kolejnego fragmentu wnętrza i chciałbym wiedzieć jak ustawić maxa aby wszystkie tekstury były dobrze widoczne w viewportach. Najlepszym przykładem są vizki Evermotion Archinteriors. Tam na scenie, mimo że jest oświetlona dokładnie widać każdą teksturę, jak jest zmapowana itp. U mnie niestety elementy są zacienione tak że nic nie widać. Ktoś ma jakiś sensowny sposób jak to rozwiązać? Dodam że wyłączam światła na czas pracy, próbowałem wszystko ustawiać jak poradniki dot. blueprintów przykazują ale dalej lipa. I jeszcze pytanie dodatkowe - Moja scena jest już naprawdę spora - podczas pracy już ledwo się rusza. W takim wypadku lepiej wymodelować osobno następny fragment który muszę wyrenderować czy pochować to czego nie potrzebuję i dalej ciągnąć dużą scenę? Z góry dzięki za odpowiedzi!
hcpiter Posted August 27, 2008 Posted August 27, 2008 wcisnij ctrl+l 2 razy to przelaczy Ci na deafult lighting jezeli o to chodzi :) a co do szybkosci to izoluj modele podczas modelowania albo praca na warstwach, ewentualnie mozesz kilka ciezkich modeli zamieniac na proxy lub ustawic im dislplay as box lub wcisnac o i wstedy przy obracaniu bedzie wszystko zamieniane na box view i bedzie szybciej :)
kajtom Posted August 28, 2008 Author Posted August 28, 2008 hcpiter Dzięki za pomoc, problem właściwie rozwiązany ale niestety doszedłem do jeszcze jednej przeszkody. Jakoś nigdy na to uwagi nie zwróciłem - vraymtl nie można pokazać w viewporcie?
kajtom Posted August 29, 2008 Author Posted August 29, 2008 Dzięki Bacry!o to mi chodziło - jak zwykle najprostsze rozwiązania mi umykają... ;)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now