Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mam prosbe - niech ktoś mi wytłumaczy łopatologicznie tak step by step jak zrobić dachówke z mapki displacement, walcze z tym jakiś czas i efekt jest beznadziejny.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

nie ma tu za wiele do tlumaczenia raczej.

 

ściągasz sobie z tego wątku mapkę displace (czarno biala)

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=42737&highlight=karpi%C3%B3wka

 

 

robisz sobie o takiego plana, ustawiasz na nim mapowanie (z bitmapą która ci później posłuzy do displace w kanale difuse na razie wrzuconą zeby sobie zycie ulatwic)

 

1tutbt8.jpg

 

dodajesz modyfikator VrayDisplacement ustawiasz na 2D, wciskasz F10 (wczesniej jakis kolor (np u mnie sraczkowaty) nadając temu plane'owi (lub bardziej wyrafinowaną teksturę) i gotowe.

 

2tutop3.jpg

  • Like 1
Napisano (edytowane)

jestes wielki! az wstyd sie przyznac - nie pomyslałem ze to ma byc 2d:P super mini-tutorial mi sprawiłes.

Edytowane przez scirocco
Napisano

w mentalu to robisz materiał np. raytrace, do slotu disp. wrzucasz mapkę, w zakładce renderu: renderer> displace, ustawiasz edge lenght na 0,1mm pixels, i też podobnie wychodzi, tylko długo się renderuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności