scirocco Napisano 27 Sierpień 2008 Share Napisano 27 Sierpień 2008 mam prosbe - niech ktoś mi wytłumaczy łopatologicznie tak step by step jak zrobić dachówke z mapki displacement, walcze z tym jakiś czas i efekt jest beznadziejny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loki Napisano 27 Sierpień 2008 Share Napisano 27 Sierpień 2008 nie ma tu za wiele do tlumaczenia raczej. ściągasz sobie z tego wątku mapkę displace (czarno biala) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=42737&highlight=karpi%C3%B3wka robisz sobie o takiego plana, ustawiasz na nim mapowanie (z bitmapą która ci później posłuzy do displace w kanale difuse na razie wrzuconą zeby sobie zycie ulatwic) dodajesz modyfikator VrayDisplacement ustawiasz na 2D, wciskasz F10 (wczesniej jakis kolor (np u mnie sraczkowaty) nadając temu plane'owi (lub bardziej wyrafinowaną teksturę) i gotowe. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 27 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 27 Sierpień 2008 (edytowane) jestes wielki! az wstyd sie przyznac - nie pomyslałem ze to ma byc 2d:P super mini-tutorial mi sprawiłes. Edytowane 27 Sierpień 2008 przez scirocco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 28 Sierpień 2008 Share Napisano 28 Sierpień 2008 Może Loki wiesz jak to samo zrobić w Mental Ray? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loki Napisano 28 Sierpień 2008 Share Napisano 28 Sierpień 2008 hum didum... nie wiem :) (jeszcze dopiero sie zaczynam przestawiac powoli na Mental Ray'a) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 28 Sierpień 2008 Share Napisano 28 Sierpień 2008 Szkoda :( Próbowałem zrobić na dachówkach to co zrobił Tomala w tutku o dinozaurze (ustawienia), ale nie wyszło dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 28 Sierpień 2008 Share Napisano 28 Sierpień 2008 w mentalu to robisz materiał np. raytrace, do slotu disp. wrzucasz mapkę, w zakładce renderu: renderer> displace, ustawiasz edge lenght na 0,1mm pixels, i też podobnie wychodzi, tylko długo się renderuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się