Jump to content

Recommended Posts

Posted

mam prosbe - niech ktoś mi wytłumaczy łopatologicznie tak step by step jak zrobić dachówke z mapki displacement, walcze z tym jakiś czas i efekt jest beznadziejny.

  • Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

nie ma tu za wiele do tlumaczenia raczej.

 

ściągasz sobie z tego wątku mapkę displace (czarno biala)

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=42737&highlight=karpi%C3%B3wka

 

 

robisz sobie o takiego plana, ustawiasz na nim mapowanie (z bitmapą która ci później posłuzy do displace w kanale difuse na razie wrzuconą zeby sobie zycie ulatwic)

 

1tutbt8.jpg

 

dodajesz modyfikator VrayDisplacement ustawiasz na 2D, wciskasz F10 (wczesniej jakis kolor (np u mnie sraczkowaty) nadając temu plane'owi (lub bardziej wyrafinowaną teksturę) i gotowe.

 

2tutop3.jpg

  • Like 1
Posted (edited)

jestes wielki! az wstyd sie przyznac - nie pomyslałem ze to ma byc 2d:P super mini-tutorial mi sprawiłes.

Edited by scirocco
Posted

w mentalu to robisz materiał np. raytrace, do slotu disp. wrzucasz mapkę, w zakładce renderu: renderer> displace, ustawiasz edge lenght na 0,1mm pixels, i też podobnie wychodzi, tylko długo się renderuje

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy