Napisano 27 Sierpień 200816 l mam prosbe - niech ktoś mi wytłumaczy łopatologicznie tak step by step jak zrobić dachówke z mapki displacement, walcze z tym jakiś czas i efekt jest beznadziejny.
Napisano 27 Sierpień 200816 l nie ma tu za wiele do tlumaczenia raczej. ściągasz sobie z tego wątku mapkę displace (czarno biala) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=42737&highlight=karpi%C3%B3wka robisz sobie o takiego plana, ustawiasz na nim mapowanie (z bitmapą która ci później posłuzy do displace w kanale difuse na razie wrzuconą zeby sobie zycie ulatwic) dodajesz modyfikator VrayDisplacement ustawiasz na 2D, wciskasz F10 (wczesniej jakis kolor (np u mnie sraczkowaty) nadając temu plane'owi (lub bardziej wyrafinowaną teksturę) i gotowe.
Napisano 27 Sierpień 200816 l Autor jestes wielki! az wstyd sie przyznac - nie pomyslałem ze to ma byc 2d:P super mini-tutorial mi sprawiłes. Edytowane 27 Sierpień 200816 l przez scirocco
Napisano 28 Sierpień 200816 l hum didum... nie wiem :) (jeszcze dopiero sie zaczynam przestawiac powoli na Mental Ray'a)
Napisano 28 Sierpień 200816 l Szkoda :( Próbowałem zrobić na dachówkach to co zrobił Tomala w tutku o dinozaurze (ustawienia), ale nie wyszło dobrze.
Napisano 28 Sierpień 200816 l w mentalu to robisz materiał np. raytrace, do slotu disp. wrzucasz mapkę, w zakładce renderu: renderer> displace, ustawiasz edge lenght na 0,1mm pixels, i też podobnie wychodzi, tylko długo się renderuje
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto