Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

mam prosbe - niech ktoś mi wytłumaczy łopatologicznie tak step by step jak zrobić dachówke z mapki displacement, walcze z tym jakiś czas i efekt jest beznadziejny.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie ma tu za wiele do tlumaczenia raczej.

 

ściągasz sobie z tego wątku mapkę displace (czarno biala)

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=42737&highlight=karpi%C3%B3wka

 

 

robisz sobie o takiego plana, ustawiasz na nim mapowanie (z bitmapą która ci później posłuzy do displace w kanale difuse na razie wrzuconą zeby sobie zycie ulatwic)

 

1tutbt8.jpg

 

dodajesz modyfikator VrayDisplacement ustawiasz na 2D, wciskasz F10 (wczesniej jakis kolor (np u mnie sraczkowaty) nadając temu plane'owi (lub bardziej wyrafinowaną teksturę) i gotowe.

 

2tutop3.jpg

Napisano
  • Autor

jestes wielki! az wstyd sie przyznac - nie pomyslałem ze to ma byc 2d:P super mini-tutorial mi sprawiłes.

Edytowane przez scirocco

Napisano

hum didum... nie wiem :) (jeszcze dopiero sie zaczynam przestawiac powoli na Mental Ray'a)

Napisano

Szkoda :( Próbowałem zrobić na dachówkach to co zrobił Tomala w tutku o dinozaurze (ustawienia), ale nie wyszło dobrze.

Napisano

w mentalu to robisz materiał np. raytrace, do slotu disp. wrzucasz mapkę, w zakładce renderu: renderer> displace, ustawiasz edge lenght na 0,1mm pixels, i też podobnie wychodzi, tylko długo się renderuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności