Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Canon 400D + przejściówka na gwint m42 + przeważnie 50mm 1.8f

 

a%3E

 

 

]img7971cq6.jpg

 

 

img7997px4.jpg

 

 

img7995lu2.jpg

 

 

img8048al9.jpg

 

 

img8048bwmi3.jpg

 

 

img8087ww8.jpg

 

 

img8087bwsb4.jpg

Edytowane przez naeq
  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam :)

 

Numeruj zdjęcia, będzie łatwiej o nich pisać. Może wrzucaj w troszkę mniejszej rozdzielczości żeby można było oglądać je bez przewijania strony.

 

1. Przyjemne, chociaż jest pare przepaleń. Ładny kadr i światło.

2. i 3. Nie podoba mi się tylko rozmazana folia na pierwszym planie i w 3. drugie oko jest nieostre.

4. i 5. Czarno-białe jest bardziej wymowne i po prostu ładniejsze.

6. i 7. W tym wypadku wg mnie zdjęcie zyskuje w kolorze ;). Ładny kadr, chociaż głębia ostrości może za mała (nieostre palce).

 

Pozdrawiam.

 

P.S. Też niedługo wrzucę zdjęcia z 400D+50 1.8 ;)

Napisano

Jedynka przyjemna w odbiorze, szkoda tylko uciętej dłoni która uciekła gdzieś z kadru. Myślę, że gdyby brakująca dłoń wylądowała na kolanie byłoby ciekawiej. Przydałoby się czymś podświetlić żeby usunąć cienie z twarz, lub pzynajmniej modelka mogła zaczesać włosy tak aby nie rzucały cienia na policzek. Zdjęcie drugie ma świetną kolorystykę, ciąłbym jednak centymetr albo dwa nad brwiami modelki, tak aby wzrok skupiał się na jej spojrzeniu. Szkoda tego nieostrego oka, mogłeś przymknąć nieco obiektyw żeby oba były ostre. Tutaj fajnie byłoby też gdybyś pokazał jakiś szerszy plan bo mowiąc szczerze chciałbym wiedzieć czemu widzę modelkę w kapturze z folii aluminiowej czy cokolwiek to jest:) Dobrze byłoby poznać szerszy kontekst, czy jest to zwykła folia czy może jakiś element własnoręcznie wykonanej kreacji dla kobiety przedstawionej na zdjęciu? Trzecie zdjęcie podobnie jak poprzednie, brak ostrości na oku i to zdjęcie też widzi mi się bardziej pocięte tutaj zarówno z góry jak i dołu. Bardzo fajnie zagrało spojrzenie z ustami modelki. Z dwóch kolejnych zdjęć zdecydoawna przewaga dla czarno białego, w kolorze za dużo niebieskich zafarbów. pomysł z welonem fajny ale możnaby bardziej zaakcentować co modelka ma na sobie, niestety siatka przysłaniająca jej twarz wygląda jak moskitera czy element ubioru pszczelarza. W dodatku w kadrze troche chaosu. Przy dwóch ostatnich pracach jak przedmówca jestem za kolorem. Tu też bym przyciął nieco góry:)

  • Like 1
Napisano

Hm, calkiem ladnie ostrzy Ci ten obiektwy. No i bokeh calkiem-calkiem :)

 

Szkoda, ze na pierwszym zdjeciu twarz jest malo doswietlona z prawej strony.

Napisano

dzięki za opinię :)

ironteeth: czekam ;)

Siepacz: dopiero później używałem blendy (w postaci koca termicznego który swoją drogą dobrze się spisał!). Dzięki za długi komentarz! :)

Knysha: Czasami ciężko jest ustawić ostrość ale po jakimś czasie oko się wytrenowało do tego ;) mogłem odrazu użyć blendy. To był mój pierwszy kontakt z nią i nie wiedziałem ze to daje taki duży efekt

 

Jak znajdę czas to wrzucę resztę. Ostatnio zrobiłem odbitki kilku z nich i efekt koloru oraz kontrastu różnił się znacznie :( nie wiem czy wina laba czy mojego odpowiednio nie skalibrowanego monitora.

Napisano

...dla mnie rozdzielczość jest idealna do oglądania

...kolory to rzecz gustu - prawda jest taka, że każdy nieco inaczej odbiera barwy, i nie muszę już mówić, że ma inaczej skalibrowany monitor (więc tym do końca nie trzeba się przejmować)... w niektórych labach osoba obsługująca maszynę stara się być mądrzejsza od fotografa i wprowadza poprawki, w wielu innych mają ustawione auto i też wychodzą dziwactwa na odbitkach - dobrze jest odszukać sobie jakiś mały punkt, gdzie po przyjacielsku pozwolą nam patrzeć przez ramię i ingerować w to co się dzieje (jeżeli nam zależy na tym, żeby było dokładnie tak jak chcemy)

...wracając jednak do samych fotek - podobają mi się i nie pozostaje mi nic innego jak podpisać się pod Siepaczem, gdyż nic mądrzejszego w tej chwili nie napiszę

...dobra robota, czekam na kolejne

 

pozdro

Napisano

Ha! Też robię 400D + M42, ale 36mm Carl Zeiss'em :) Świetny jest :)

 

Wracając do zdjęć :)

 

Ładnie, lubie taki portrety, głębię widać, ale ja np. osobiście zawsze unikam blendowania na wartości powpdujące powstawanie korali. Dawaj śmiało f/14 i podbij do ISO 200, żeby fajny czas mieć :) Poeksperymentuj z tym, zobacz jak pozbyć się tych "kuleczek", no chyba, że to lubisz bardzo :D Kadrowałaś te zdjęcia, czy wrzucasz tak jak wyszły z matrycy? Ogólnie bardzo spoko - podoba mi się dopasowanie tonacji barw do klimatu zdjęcia :) Portrety to ciężki temat, ja zawsze unikałem tego rodzaju foto z racji tego, że cięzko mi dorwać dobrą osobę na portret taki jak ja chcę tzn. jestem mega wymagający :)

Napisano

Imho rada pod tytułem f14 jest bardzo dziwna bo po pierwsze w portrecie chodzi o to aby przeważnie modelka/model grali pierwsze skrzypce i trzeba ich wyraźnie oddzielić od tła żeby skupiali wzrok oglądającego. Na pierwszym zdjęciu prócz modelki mielibyśmy piękny ostry płotek a na ostatnim drzewa i inne krzaki. Po to technika dała nam obiektywy z mozliwością kontroli głębi ostrości żeby zdjęcia nie miały kompaktowej GO:P A fajne czasy? Że tak spytam czym są fajne czasy? Zwłaszcza przy portrecie statycznym gdzie nie ma żadnego ruchu który wart byłby zamrożenia bądź odwrotnie? I jeszcze jedno na koniec co bardzo mnie nurtuje, nie jest to w żadnym wypadku moja złośliwosć ale o co chodzi w "osobiście zawsze unikam blendowania na wartości powpdujące powstawanie korali." ?? Przeczytałem to kilka razy, oglądnąłem zdjęcia i za cholere nie kumam.

Napisano
Imho rada pod tytułem f14 jest bardzo dziwna

 

Czekaj, bo sie pogubiłem. Odwróciłem parametr tzn. przy mniejszych f GO jest bardziej rozmyte i o to właśnie mi chodziło. Fakt, dzięki za poprawkę...

 

A fajne czasy? Że tak spytam czym są fajne czasy?

 

To już mało aktualne, bo nie trzeba szaleć z f, żeby było ok :) Fajne czasy to coś więcej niż 1/10 - warunki nie zawsze sprzyjają, a ISO 400 w 400D nic nie popsuje...

 

Przeczytałem to kilka razy, oglądnąłem zdjęcia i za cholere nie kumam.

 

Robiłem np. ostatnio makro i bawiłem się GO - w konkretnych sytuacjach GO jest pomiędzy mocnym rozmyciem, a wyraźnymi konturami i nie wygląda to spoko. Popatrz na 6 zdjęcie (nie licząc 1, które nie działa) - przebłyski między drzewami korygowałbym mniejszym f - przy skoku o 4 przysłony już widać efekty - w dół = mniej wyraźne koła i szczegóły, w górę = koło też powoli zanika, ale wyraźniejsze są drzewa...

 

Edit:

Oto i utracone, 1 zdjęcie :)

 

img7970cr6.jpg

 

Motyw przysłony znów widoczny w tle, ale to kwestia gustu - ja marudzę, a inni się tym jarają ;)

Napisano

Oj strasznie mieszasz:) Dalej nie wiem czym jest "osobiście zawsze unikam blendowania na wartości powpdujące powstawanie korali.". Jak dla mnie blendowaniem można nazwać ewntualnie doświetlanie przy użyciu blendy, zakładając, że chodzi Ci w tych koralach o rozmycie tła nie wiem w jaki sposób można połączyć refleksy między drzewami z użyciem blendy.

 

Robiłem np. ostatnio makro i bawiłem się GO - w konkretnych sytuacjach GO jest pomiędzy mocnym rozmyciem, a wyraźnymi konturami i nie wygląda to spoko. Popatrz na 6 zdjęcie (nie licząc 1, które nie działa) - przebłyski między drzewami korygowałbym mniejszym f - przy skoku o 4 przysłony już widać efekty - w dół = mniej wyraźne koła i szczegóły, w górę = koło też powoli zanika, ale wyraźniejsze są drzewa...

 

jak dla mnie makro to zupełnie inna kategoria, przy tej fotografii GO przeważnie jest minimalna więc nie ma co wciskąć tej dziedziny w portret. Prócz tego znów strasznie zawile piszesz:

 

konkretnych sytuacjach GO jest pomiędzy mocnym rozmyciem, a wyraźnymi konturami i nie wygląda to spoko.

 

Nie do końca rozumiem co chciałeś powiedzieć w powyższej wypowiedzi. Głębia ostrości jest zawsze czasem mniejsza czasem wieksza, nie rozumiem co chcesz powiedzieć przeż to, że jest ona "pomiędzy mocnym rozmyciem, a wyraźnymi konturami."

 

Popatrz na 6 zdjęcie (nie licząc 1, które nie działa) - przebłyski między drzewami korygowałbym mniejszym f - przy skoku o 4 przysłony już widać efekty - w dół = mniej wyraźne koła i szczegóły, w górę = koło też powoli zanika, ale wyraźniejsze są drzewa...

 

Z tego co widzę to to zdjęcie zostało zrobione ba przysłonie 1.8 lub coś koło tego. Powiedz mi jak zjechać z f1.8 o 4 przysłony w dół?

 

Motyw przysłony znów widoczny w tle, ale to kwestia gustu - ja marudzę, a inni się tym jarają

 

Ten motyw przysłony to tak zwany bokeh:) I nie chodzi tu o jaranie się, ale jeśli kupujemy obiektyw który daje nam możliwość dokładnego kontrolowania GO to się z tego korzysta zależnie od potrzeb:) To nie jest jakis cudowny "artystyczny" zabieg tylko rzecz całkowicie normalna i nie rozumiem czemu nie potrafisz tego zaakceptować. Ale cóż, kwestia gustu:D

Napisano

Uspokój sie :P Cięzko mi się wysłowić pisząc :P "Blendowanie" załapałem od ojca, który tak mówił poprostu na ustawianie przysłony. Jak zjechać z f.18 - w tym momencie czepliwyś :>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności