Skocz do zawartości

Obciążenie procesora podczas renderu


Gość Piotr Nowak

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Piotr Nowak

Podczas renderowania złożonej sceny w rozdzielczości 1280x1024 obciążenie procesora 100% ilość wolnego ramu około 50%,

ta sama scena renderowana w rozdzielczości 640x480 obciążenie procesora około 60% ilość wolnego ramu również spora.

Dlaczego Max nie chce renderować szybciej - obciążając maxymalnie procesor ?

 

Komputer - Procesor P4 [email protected], dwukanałowa pamięć 2x512 (400@460) Radeon 9500Pro. Max 3.1 pod Win XP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

pewnie za bardzo podkreciles procka :) u mnie zawsze render leci na maksimum mozliwosci procesora P4 2.8 HT, AMD 1700, a ramu bierze ile mu trzeba, jak musi buforowac to dzieli sie ze swapowaniem 50% do 50%. Buforuje nie tylko gdy ram jest wykozystany maksymalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic dodac nic ujac akdsn .. u mnie to samo tyle ze mam athlona i gig ramu i rzadko kiedy mi swapuje chyba ze mam winampa ps i jescez inen programiki wlaczone jak gaim i takie tam opere tez to cazsem swapuje ale ogolnie to problemow nie robi jak juz to ps zre ram jak wariat ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MeG mialem na mysli wskazania dot. System Idle Process podczas renderowania np. vrayem. Na P4 mam 1gb ram a na amd 768mb. Oczywiscie wszystko zalezy od sceny, ilosci poligonow, swiatel, skomplikowania materialow, i wielkosci bitmap, no i finalnego renderka.

 

Ogolnie to czarna magia :) np. moj stary amd z mniejszym i wolniejszym ramem radzi sobie bezproblemowo ze scenami na ktorych P4ht sie wywala majac problemy z bitmap pagerem. satry wolny ale niezawodny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotr Nowak

W czasie weekendu przeprowadziłem trochę renderów z różnymi scenami i korzystając z Windowsowskiego task managera kontrolowałem obciążenie procesora. 100% obciążenia przy małych ilościach obiektów i fejsów wystąpiło przy texturach typu szkło. W innych scenach nawet przy ponad 9tyś. obiektów i 2mln fejsów, zajęciu całego dostępnego ramu, przy rozdzielczości 4096x3072 obciążenie wynosiło niecałe 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności