Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Otóż, nie spodziewałbym się ale po roku nauki mr'a mam problem z wykonaniem materiału i poprowadzeniem renderigu dla SZKŁA.

 

Scena moja składa się z wychamferowanegoBOXA, oraz modelu kieliszka. Znajduje się tam jedno źródło światła [mr Area omini > cylindryczny kształt]

 

Pierwszy render :

 

1.jpg

 

Jak widać, całość sprawia przyjemne wrażenie, niestety... dolna część kieliszka jest czarna. Nie jest to sprawą małej wartości w refrakcjach i reflektach

Materiał : Arch&Design > Glass(physic)

W materiale refract na 15, reflect na 30

W zakładce renderer również refract na 15 i reflect na 30

Włączyłem nawet Final gather'a dla rozświetlenia sceny oraz rozświetlenia właśnie tej dolnej części kieliszka, jak widać, niestety...

 

Wpadłem na pomysł by sprawdzić czy jak wzniosę o ok. 30 cm model kieliszka w górę to czy owy dół modelu się rozświetli nieco...

Jak widać :

 

2.jpg

 

Dół kieliszka jak rozświetlony, wszystko wygląda jak powinno wyglądać...

 

Co jest tego przyczyną ?

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Czy przypadkiem dno kieliszka nie przylega ci idealnie do podloza? Jesli tak to rusz milimetr w dol lub w gore i zobacz efekty. Czasem GI nie lubi jak sa coplanar faces.

Napisano

dzięki stary ;) wiem o tym, ale akurat o to zadbałem :) kombinuje jeszcze z przezroczystymi cieniami dla szkła, ale nie przez kaustykę ale z poziomu materiały Arch&Design > Glass(physic)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności