Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Otóż, nie spodziewałbym się ale po roku nauki mr'a mam problem z wykonaniem materiału i poprowadzeniem renderigu dla SZKŁA.

 

Scena moja składa się z wychamferowanegoBOXA, oraz modelu kieliszka. Znajduje się tam jedno źródło światła [mr Area omini > cylindryczny kształt]

 

Pierwszy render :

 

1.jpg

 

Jak widać, całość sprawia przyjemne wrażenie, niestety... dolna część kieliszka jest czarna. Nie jest to sprawą małej wartości w refrakcjach i reflektach

Materiał : Arch&Design > Glass(physic)

W materiale refract na 15, reflect na 30

W zakładce renderer również refract na 15 i reflect na 30

Włączyłem nawet Final gather'a dla rozświetlenia sceny oraz rozświetlenia właśnie tej dolnej części kieliszka, jak widać, niestety...

 

Wpadłem na pomysł by sprawdzić czy jak wzniosę o ok. 30 cm model kieliszka w górę to czy owy dół modelu się rozświetli nieco...

Jak widać :

 

2.jpg

 

Dół kieliszka jak rozświetlony, wszystko wygląda jak powinno wyglądać...

 

Co jest tego przyczyną ?

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Włączyłem nawet Final gather'a dla rozświetlenia sceny

 

nawet? :o

 

Włącz caustics to szklanka będzie załamywała światło, teraz jest dla cieni nieprzeźroczysta.

Napisano
  • Autor

Tja... włączyłem bo, zdaje się, że kiedyś nie musiałem tego robić, żeby doświetlić szkło gościu :)

Napisano

Czy przypadkiem dno kieliszka nie przylega ci idealnie do podloza? Jesli tak to rusz milimetr w dol lub w gore i zobacz efekty. Czasem GI nie lubi jak sa coplanar faces.

Napisano
  • Autor

dzięki stary ;) wiem o tym, ale akurat o to zadbałem :) kombinuje jeszcze z przezroczystymi cieniami dla szkła, ale nie przez kaustykę ale z poziomu materiały Arch&Design > Glass(physic)

Napisano
  • Autor

niestety, próbowałem (zdaje się) wszystkiego, nic nie pomogło :/

ktoś ma jakieś pomysły ?!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.