Napisano 17 Wrzesień 200816 l Otóż, nie spodziewałbym się ale po roku nauki mr'a mam problem z wykonaniem materiału i poprowadzeniem renderigu dla SZKŁA. Scena moja składa się z wychamferowanegoBOXA, oraz modelu kieliszka. Znajduje się tam jedno źródło światła [mr Area omini > cylindryczny kształt] Pierwszy render : Jak widać, całość sprawia przyjemne wrażenie, niestety... dolna część kieliszka jest czarna. Nie jest to sprawą małej wartości w refrakcjach i reflektach Materiał : Arch&Design > Glass(physic) W materiale refract na 15, reflect na 30 W zakładce renderer również refract na 15 i reflect na 30 Włączyłem nawet Final gather'a dla rozświetlenia sceny oraz rozświetlenia właśnie tej dolnej części kieliszka, jak widać, niestety... Wpadłem na pomysł by sprawdzić czy jak wzniosę o ok. 30 cm model kieliszka w górę to czy owy dół modelu się rozświetli nieco... Jak widać : Dół kieliszka jak rozświetlony, wszystko wygląda jak powinno wyglądać... Co jest tego przyczyną ? Pozdrawiam.
Napisano 17 Wrzesień 200816 l Włączyłem nawet Final gather'a dla rozświetlenia sceny nawet? :o Włącz caustics to szklanka będzie załamywała światło, teraz jest dla cieni nieprzeźroczysta.
Napisano 17 Wrzesień 200816 l Autor Tja... włączyłem bo, zdaje się, że kiedyś nie musiałem tego robić, żeby doświetlić szkło gościu :)
Napisano 17 Wrzesień 200816 l Czy przypadkiem dno kieliszka nie przylega ci idealnie do podloza? Jesli tak to rusz milimetr w dol lub w gore i zobacz efekty. Czasem GI nie lubi jak sa coplanar faces.
Napisano 17 Wrzesień 200816 l Autor dzięki stary ;) wiem o tym, ale akurat o to zadbałem :) kombinuje jeszcze z przezroczystymi cieniami dla szkła, ale nie przez kaustykę ale z poziomu materiały Arch&Design > Glass(physic)
Napisano 17 Wrzesień 200816 l Autor niestety, próbowałem (zdaje się) wszystkiego, nic nie pomogło :/ ktoś ma jakieś pomysły ?!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto