kubbek Napisano 20 Wrzesień 2008 Napisano 20 Wrzesień 2008 Mam następujący problem - renderuję przezroczysty obiekt ze ścianką o grubości 2mm. W Maxie wszystko idzie ładnie, ale pod Rhino, w którym obiekt powstał, wygląda to tak, jakby to były dwie skorupki, jedna w drugiej, zamiast jednej, posiadającej grubość. Niestety w ustawienia materiałów w maxie nie są identyczne co w rhino. Nie wiem też, czy problemem jest ustawienie materiału, czy obiektu. Niepożądany efekt jest następujący: Tak wyglądają ustawienia materiału w Rhino: Tak natomiast wygląda efekt osiągnięty w maxie, o który mi chodzi (przy marnej jakości): Czy ktoś ma pomysł, w czym może leżeć mój błąd?
Master Kiełbaster Napisano 20 Wrzesień 2008 Napisano 20 Wrzesień 2008 taki strzał: może wewnętrznej ściance przypisz ten sam materiał tylko z IORem 1/1.55 = 0.65
kubbek Napisano 20 Wrzesień 2008 Autor Napisano 20 Wrzesień 2008 efekt ciekawy, ale niezupełnie taki, o jaki mi chdziło ;) Wydaje mi się, że program z niejasnej przyczyny traktuje wewnętrzną i zewnętrzną ściankę jako osobne obiekty, mimo, że jest to jedna powierzchnia :(
Hynol Napisano 20 Wrzesień 2008 Napisano 20 Wrzesień 2008 No to usuń wewnętrzną ściankę i zostaw samą zewnętrzną.
Master Kiełbaster Napisano 20 Wrzesień 2008 Napisano 20 Wrzesień 2008 a może zrób szare transparaency w refraction zamiast w diffuse?
kubbek Napisano 20 Wrzesień 2008 Autor Napisano 20 Wrzesień 2008 Pomogło dodanie warstwy reflection - niezależnie, czy materiał jest całkiem gładki, czy zdifiuzowany:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się