polka dot Posted September 21, 2008 Posted September 21, 2008 cześć, natknąłem się na następujący problem. potrzebuję do sceny wstawić tuziny tuzinów drzew generowanych przez onyx. by nie obciążały maxa, używam do tego vrayproxy. i wszystko jest git dopóki nie zacznę renderować. przy nawet niewielkiej ilości drzew nachodzących na siebie z punktu widzenia kamery, podczas liczenia irradiance map, max wysypuje się. po usunięciu kilku drzew renderuje do końca. renderuję na max 8. 2gb ramu i jakiś procek dual 2,2ghz. miał ktoś podobny problem? chwilowo nie mam dostępu do kompa z maxem i vrayem 64bit więc muszę użerać się na ósemce. jeśli komuś udało się to rozwiązać to proszę o pomoc.
mirach Posted September 21, 2008 Posted September 21, 2008 Hej Ja bym probowal tak: rzuc okiem podczas renderu czy ci pamieci starcza w task menager. Jesli tak, moze sproboj podniesc Dynamic Memory Limit. Ogolnie w zakladce System mozna duzo zyskac (jak i stracic) na wydajnosci, i tam bym pewnie probowal grzebac, niestety maunal vraya jest bardzo ogolny przy opisie tej zakladki.
Bobby_digital Posted September 21, 2008 Posted September 21, 2008 nie wiem o co chodzi z tym nachodzeniem sie drzew ale wydaje mi sie ze poprostu za ciezka scena na 2GB ramu. http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/troubleshooting.htm#ram
polka dot Posted September 21, 2008 Author Posted September 21, 2008 a na jakich kompach wy renderujecie te bajkowe wizualki z setkami drzew?;)
arev Posted September 21, 2008 Posted September 21, 2008 No i wszystko jasne :] Myślę, że 4GB to minimum żeby bawić się z drzewami, chociaż na setki to już 8/16 by się przydało ;)
Bobby_digital Posted September 21, 2008 Posted September 21, 2008 ja na 8GB ramu. ram tani jak barszcz teraz.
polka dot Posted September 21, 2008 Author Posted September 21, 2008 dziękuję za podpowiedź. to kupię jutro ram i zobaczymy!
biszkopte Posted September 23, 2008 Posted September 23, 2008 hympf...dziwne...bo ja na starym kompie kiedys na proxach uzayskalem 10000 palm...:) a ramu mialem 1gigacz!!! nic sie nie plool maxior
siwy Posted September 23, 2008 Posted September 23, 2008 drzewa muszą być skopiowane przez instance, inaczej będzie ciężko. warto też pobawić się ustawieniami max tree depth i dynamic memory limit
polka dot Posted September 27, 2008 Author Posted September 27, 2008 na 5gb poszło bez problemu. dzięki przy okazji. słyszałem spod ziemi donosy o kartach wpinanych do pci, na których można montować dodatkową pamięć ram. jak takie coś nazywa się?
!Ewert Posted October 5, 2008 Posted October 5, 2008 (edited) hympf...dziwne...bo ja na starym kompie kiedys na proxach uzayskalem 10000 palm...:) a ramu mialem 1gigacz!!! nic sie nie plool maxior No ok, ale tu chodzi o to że jak masz 10 drzew w proxy takich samych to pamięć jest brana od jednego wiec bardzo trudno zapchać ram, a jak polka chce pewnie jak sądzę mieć przynajmniej 15 rodzajów różnych drzew to już trzeba mieć tego ramu bardzo dużo. przy okazji. słyszałem spod ziemi donosy o kartach wpinanych do pci, na których można montować dodatkową pamięć ram. jak takie coś nazywa się? No są takie panele, ale nigdzie tego nie widziałem. PS. można też w ustawieniach vray w zakładce dać wiekszy memory dynamic limit. Edited October 5, 2008 by !Ewert
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now