Napisano 24 Wrzesień 200816 l Witajcie :) to moja pierwsza przygoda z blenderem , ale do rzeczy ^^ więc ustawiłem kości według tutka (http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=93 #10) i mam taki problem że mogę tylko tuowiem ruszać a jak już ruszę to sami zobaczcie co się dzieje ^^ magia ? :) how fix that feature :D? Pozdrawiam
Napisano 24 Wrzesień 200816 l Zasięg kości nie łapie wszystkich werteksów stąd taka a nie inna reakcja ,poczytaj o weight paintingu ,vertex grupach i ogolnie o kościach ,bardzo fajną opcją jest (ale też nie tak ,że się samo zrobi ,trzeba po prostu w sensownych miejscach wszystko poustawiać ) ,gdy parentujesz obiekt do armatury , "from bone heat " ,a żeby poprawić swoją deformacje to wchodzisz w kości pose mode ,klikasz na kość ,potem klikasz na obiekt i wchodzisz w weight paint ,ruszasz kością zeby sprawdzic czy wszystko ok ,jak nie malujesz wagi w miejscach gdzie deformacja powinna być a jej nie ma ,to tak w skrócie ,w sieci jest gdzieś Mancandy Faq tam jest o tym ,oraz google ,pozdrawiam .
Napisano 25 Wrzesień 200816 l Nie masz podparentowanych kości nóg do kości tułowia. (w edit mode wybierz najpierw górną kośc nogi, potem kośc tułowia, i ctrl P > keep offset) Gdybyś wstawił plik, to by można sprawdzic czy jeszcze coś jest źle. Najczęściej nie trzeba poprawiac po bone heat, chyba że rzeczy były bardzo blisko siebie (przynajmniej u mnie tak) Nie jest dobrym pomysłem ustawiac ludzika w tej pozycji, lepiej wymodelowac go w pozycji z rozkraczonymi nogami (stopy pół metra od siebie) i ze spuszczonymi lekko rękami (45 stopni), w ten sposób unikasz żeby np. kośc lewej nogi się niechcąco przyporządkuje do prawej nogi.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto