Gość szarosc Napisano 24 Wrzesień 2008 Napisano 24 Wrzesień 2008 Witajcie :) to moja pierwsza przygoda z blenderem , ale do rzeczy ^^ więc ustawiłem kości według tutka (http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=93 #10) i mam taki problem że mogę tylko tuowiem ruszać a jak już ruszę to sami zobaczcie co się dzieje ^^ magia ? :) how fix that feature :D? Pozdrawiam
adrian2608 Napisano 24 Wrzesień 2008 Napisano 24 Wrzesień 2008 Zasięg kości nie łapie wszystkich werteksów stąd taka a nie inna reakcja ,poczytaj o weight paintingu ,vertex grupach i ogolnie o kościach ,bardzo fajną opcją jest (ale też nie tak ,że się samo zrobi ,trzeba po prostu w sensownych miejscach wszystko poustawiać ) ,gdy parentujesz obiekt do armatury , "from bone heat " ,a żeby poprawić swoją deformacje to wchodzisz w kości pose mode ,klikasz na kość ,potem klikasz na obiekt i wchodzisz w weight paint ,ruszasz kością zeby sprawdzic czy wszystko ok ,jak nie malujesz wagi w miejscach gdzie deformacja powinna być a jej nie ma ,to tak w skrócie ,w sieci jest gdzieś Mancandy Faq tam jest o tym ,oraz google ,pozdrawiam .
Ania Napisano 25 Wrzesień 2008 Napisano 25 Wrzesień 2008 Nie masz podparentowanych kości nóg do kości tułowia. (w edit mode wybierz najpierw górną kośc nogi, potem kośc tułowia, i ctrl P > keep offset) Gdybyś wstawił plik, to by można sprawdzic czy jeszcze coś jest źle. Najczęściej nie trzeba poprawiac po bone heat, chyba że rzeczy były bardzo blisko siebie (przynajmniej u mnie tak) Nie jest dobrym pomysłem ustawiac ludzika w tej pozycji, lepiej wymodelowac go w pozycji z rozkraczonymi nogami (stopy pół metra od siebie) i ze spuszczonymi lekko rękami (45 stopni), w ten sposób unikasz żeby np. kośc lewej nogi się niechcąco przyporządkuje do prawej nogi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się