Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witajcie :)

to moja pierwsza przygoda z blenderem , ale do rzeczy ^^

 

więc ustawiłem kości według tutka (http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=93 #10) i mam taki problem że mogę tylko tuowiem ruszać a jak już ruszę to sami zobaczcie co się dzieje ^^

megazordno3.th.jpgthpix.gif

 

magia ? :)

how fix that feature :D?

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zasięg kości nie łapie wszystkich werteksów stąd taka a nie inna reakcja ,poczytaj o weight paintingu ,vertex grupach i ogolnie o kościach ,bardzo fajną opcją jest (ale też nie tak ,że się samo zrobi ,trzeba po prostu w sensownych miejscach wszystko poustawiać ) ,gdy parentujesz obiekt do armatury , "from bone heat " ,a żeby poprawić swoją deformacje to wchodzisz w kości pose mode ,klikasz na kość ,potem klikasz na obiekt i wchodzisz w weight paint ,ruszasz kością zeby sprawdzic czy wszystko ok ,jak nie malujesz wagi w miejscach gdzie deformacja powinna być a jej nie ma ,to tak w skrócie ,w sieci jest gdzieś Mancandy Faq tam jest o tym ,oraz google ,pozdrawiam .

Napisano

Nie masz podparentowanych kości nóg do kości tułowia. (w edit mode wybierz najpierw górną kośc nogi, potem kośc tułowia, i ctrl P > keep offset)

 

Gdybyś wstawił plik, to by można sprawdzic czy jeszcze coś jest źle. Najczęściej nie trzeba poprawiac po bone heat, chyba że rzeczy były bardzo blisko siebie (przynajmniej u mnie tak)

 

Nie jest dobrym pomysłem ustawiac ludzika w tej pozycji, lepiej wymodelowac go w pozycji z rozkraczonymi nogami (stopy pół metra od siebie) i ze spuszczonymi lekko rękami (45 stopni), w ten sposób unikasz żeby np. kośc lewej nogi się niechcąco przyporządkuje do prawej nogi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności