Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Stworzylem model telefonu k800i i przy glosniku zrobilem siatke jednak przy renderowaniu jest ona ciemna i nic nie widac. Probowalem ja oswietlic od dolu jednak przy renderowaniu to nic nie dalo.

17866308rb4.jpg

11336715mr7.jpg

k800iih2.jpg

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Lord0: powiedz w jaki sposob jest stworzona ta siatka.

 

Czy to sa Lines z thikness? W tym przypadku sprawdz czy wlaczony masz renderowanie thikness czy tylko wyswietlanie go w viewpoincie.

 

Czy to mapping? To sprawdz czy object na ktory masz nalozona teksture 'siatki' nie ma przez przypadek odwroconych polygonow.

Napisano

wstepna informacja: od nie dawna proboje robic cos w 3ds maxie wiec prosze nie czepiac sie metod wykonania :)

 

wiec tak, otowr zrobilem booleanem. siatka jest zrobiona z boxa > edit poly > polygony usuwalem. ie jest to tekstura gdyz tego zupelnie nie kapuje :P

 

98967066yr3.jpg

Napisano

Lord0: kazda metoda jest dobra. Najwazniejsze jest to ze zdobywasz umiejetnosci. Z czasem sam odkryjesz dobre i zle strony kazdej. A zatem...

 

sprawdz to co powiedzial hcpiter. Czy przypadkiem nie masz ktoregos polygonu ktory zakrywa twoja 'siatke'.

 

W kwestii sposobu jakim robiles to tak jak mowilem sprawdz czy polygony nie sa odwrocone. Zaznacz je zwyczajnie wszystkie i uzyj FLIP. Zawsze tez mozesz wlaczyc opcje wyswietlania NORMALS. W ten sposob dowiesz sie w ktorym kierunku polygony sa zwrocone.

 

Czy jak usuwales poly tworzac dziury w twojej 'siatce' to czy polaczyles przeciwlegle krawedzie? Jak by co istnieje narzedzie BRIDGE.

 

Na przyszlosc zainteresuj sie innym sposobem, a mianowicie material z displacement i opacity.

 

Powodzenia.

Napisano

Na przyszlosc zainteresuj sie innym sposobem, a mianowicie material z displacement i opacity.

 

mozesz pokrotce przyblizyc te metody ?

Napisano (edytowane)

ok, juz sobie poradzilem. jak sie okazlao to nie byl najlepszy sposob na zrobienie siatki gdyz udalo mi sie to wyrenderowac jak odwrocilem box o 180*

k800iwz6.jpg

Edytowane przez Lord0
Napisano

Opacity to mapa przezroczystosci natomiast displacement to mapa przemieszczen.

 

Zamiast tlumaczyc co do czego najlatwiej dla ciebie bedzie gdy zobaczysz sam jak to dziala. Wystarczy ze wstawisz w slot 'Displacement' lub 'Opacity' np. Checker.

3dsmax-checker-bump-effect-tutorial7.gif

 

Zauwazysz ze obszary biale staja sie przezroczyste natomiast czarne nie. Logicznie z tego wynika ze caly zakres skali szarosci pomiedzy czarne a biale bedzie mniej lub bardziej przezroczysty.

 

Taka sama logika jest w 'Displacement'. Obszary ciemniejsze sa mniej przemieszczone od tych jasniejszych.

 

Powodzenia w nauce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności