Jump to content

Problem z oswietleniem


Lord0

Recommended Posts

Lord0: powiedz w jaki sposob jest stworzona ta siatka.

 

Czy to sa Lines z thikness? W tym przypadku sprawdz czy wlaczony masz renderowanie thikness czy tylko wyswietlanie go w viewpoincie.

 

Czy to mapping? To sprawdz czy object na ktory masz nalozona teksture 'siatki' nie ma przez przypadek odwroconych polygonow.

Link to comment
Share on other sites

wstepna informacja: od nie dawna proboje robic cos w 3ds maxie wiec prosze nie czepiac sie metod wykonania :)

 

wiec tak, otowr zrobilem booleanem. siatka jest zrobiona z boxa > edit poly > polygony usuwalem. ie jest to tekstura gdyz tego zupelnie nie kapuje :P

 

98967066yr3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lord0: kazda metoda jest dobra. Najwazniejsze jest to ze zdobywasz umiejetnosci. Z czasem sam odkryjesz dobre i zle strony kazdej. A zatem...

 

sprawdz to co powiedzial hcpiter. Czy przypadkiem nie masz ktoregos polygonu ktory zakrywa twoja 'siatke'.

 

W kwestii sposobu jakim robiles to tak jak mowilem sprawdz czy polygony nie sa odwrocone. Zaznacz je zwyczajnie wszystkie i uzyj FLIP. Zawsze tez mozesz wlaczyc opcje wyswietlania NORMALS. W ten sposob dowiesz sie w ktorym kierunku polygony sa zwrocone.

 

Czy jak usuwales poly tworzac dziury w twojej 'siatce' to czy polaczyles przeciwlegle krawedzie? Jak by co istnieje narzedzie BRIDGE.

 

Na przyszlosc zainteresuj sie innym sposobem, a mianowicie material z displacement i opacity.

 

Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Opacity to mapa przezroczystosci natomiast displacement to mapa przemieszczen.

 

Zamiast tlumaczyc co do czego najlatwiej dla ciebie bedzie gdy zobaczysz sam jak to dziala. Wystarczy ze wstawisz w slot 'Displacement' lub 'Opacity' np. Checker.

3dsmax-checker-bump-effect-tutorial7.gif

 

Zauwazysz ze obszary biale staja sie przezroczyste natomiast czarne nie. Logicznie z tego wynika ze caly zakres skali szarosci pomiedzy czarne a biale bedzie mniej lub bardziej przezroczysty.

 

Taka sama logika jest w 'Displacement'. Obszary ciemniejsze sa mniej przemieszczone od tych jasniejszych.

 

Powodzenia w nauce.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy