Napisano 29 Wrzesień 200816 l Stworzylem model telefonu k800i i przy glosniku zrobilem siatke jednak przy renderowaniu jest ona ciemna i nic nie widac. Probowalem ja oswietlic od dolu jednak przy renderowaniu to nic nie dalo.
Napisano 30 Wrzesień 200816 l Czym renderujesz? Czym zrobiłeś siatkę: linią? Może w opcjach masz wyłączone renderowanie linii...?
Napisano 30 Wrzesień 200816 l a tego otworu nie wycinales czasem booleanem ? wydaje mi sie ze to jest dolny poly ktorego nie wywaliles :)
Napisano 1 Październik 200816 l Lord0: powiedz w jaki sposob jest stworzona ta siatka. Czy to sa Lines z thikness? W tym przypadku sprawdz czy wlaczony masz renderowanie thikness czy tylko wyswietlanie go w viewpoincie. Czy to mapping? To sprawdz czy object na ktory masz nalozona teksture 'siatki' nie ma przez przypadek odwroconych polygonow.
Napisano 1 Październik 200816 l Autor wstepna informacja: od nie dawna proboje robic cos w 3ds maxie wiec prosze nie czepiac sie metod wykonania :) wiec tak, otowr zrobilem booleanem. siatka jest zrobiona z boxa > edit poly > polygony usuwalem. ie jest to tekstura gdyz tego zupelnie nie kapuje :P
Napisano 1 Październik 200816 l Lord0: kazda metoda jest dobra. Najwazniejsze jest to ze zdobywasz umiejetnosci. Z czasem sam odkryjesz dobre i zle strony kazdej. A zatem... sprawdz to co powiedzial hcpiter. Czy przypadkiem nie masz ktoregos polygonu ktory zakrywa twoja 'siatke'. W kwestii sposobu jakim robiles to tak jak mowilem sprawdz czy polygony nie sa odwrocone. Zaznacz je zwyczajnie wszystkie i uzyj FLIP. Zawsze tez mozesz wlaczyc opcje wyswietlania NORMALS. W ten sposob dowiesz sie w ktorym kierunku polygony sa zwrocone. Czy jak usuwales poly tworzac dziury w twojej 'siatce' to czy polaczyles przeciwlegle krawedzie? Jak by co istnieje narzedzie BRIDGE. Na przyszlosc zainteresuj sie innym sposobem, a mianowicie material z displacement i opacity. Powodzenia.
Napisano 1 Październik 200816 l Autor Na przyszlosc zainteresuj sie innym sposobem, a mianowicie material z displacement i opacity. mozesz pokrotce przyblizyc te metody ?
Napisano 1 Październik 200816 l Autor ok, juz sobie poradzilem. jak sie okazlao to nie byl najlepszy sposob na zrobienie siatki gdyz udalo mi sie to wyrenderowac jak odwrocilem box o 180* Edytowane 1 Październik 200816 l przez Lord0
Napisano 2 Październik 200816 l Opacity to mapa przezroczystosci natomiast displacement to mapa przemieszczen. Zamiast tlumaczyc co do czego najlatwiej dla ciebie bedzie gdy zobaczysz sam jak to dziala. Wystarczy ze wstawisz w slot 'Displacement' lub 'Opacity' np. Checker. Zauwazysz ze obszary biale staja sie przezroczyste natomiast czarne nie. Logicznie z tego wynika ze caly zakres skali szarosci pomiedzy czarne a biale bedzie mniej lub bardziej przezroczysty. Taka sama logika jest w 'Displacement'. Obszary ciemniejsze sa mniej przemieszczone od tych jasniejszych. Powodzenia w nauce.
Napisano 2 Październik 200816 l ale opacity jest jedynie uzyteczne na jednostronnych poly takich jak plane itp :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto