Lord0 Napisano 29 Wrzesień 2008 Napisano 29 Wrzesień 2008 Stworzylem model telefonu k800i i przy glosniku zrobilem siatke jednak przy renderowaniu jest ona ciemna i nic nie widac. Probowalem ja oswietlic od dolu jednak przy renderowaniu to nic nie dalo.
adam_m Napisano 30 Wrzesień 2008 Napisano 30 Wrzesień 2008 Czym renderujesz? Czym zrobiłeś siatkę: linią? Może w opcjach masz wyłączone renderowanie linii...?
hcpiter Napisano 30 Wrzesień 2008 Napisano 30 Wrzesień 2008 a tego otworu nie wycinales czasem booleanem ? wydaje mi sie ze to jest dolny poly ktorego nie wywaliles :)
mkeruj Napisano 30 Wrzesień 2008 Napisano 30 Wrzesień 2008 Wyizoluj tylko ten element i spróbuj renda.
Crazyman Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 Lord0: powiedz w jaki sposob jest stworzona ta siatka. Czy to sa Lines z thikness? W tym przypadku sprawdz czy wlaczony masz renderowanie thikness czy tylko wyswietlanie go w viewpoincie. Czy to mapping? To sprawdz czy object na ktory masz nalozona teksture 'siatki' nie ma przez przypadek odwroconych polygonow.
Lord0 Napisano 1 Październik 2008 Autor Napisano 1 Październik 2008 wstepna informacja: od nie dawna proboje robic cos w 3ds maxie wiec prosze nie czepiac sie metod wykonania :) wiec tak, otowr zrobilem booleanem. siatka jest zrobiona z boxa > edit poly > polygony usuwalem. ie jest to tekstura gdyz tego zupelnie nie kapuje :P
Crazyman Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 Lord0: kazda metoda jest dobra. Najwazniejsze jest to ze zdobywasz umiejetnosci. Z czasem sam odkryjesz dobre i zle strony kazdej. A zatem... sprawdz to co powiedzial hcpiter. Czy przypadkiem nie masz ktoregos polygonu ktory zakrywa twoja 'siatke'. W kwestii sposobu jakim robiles to tak jak mowilem sprawdz czy polygony nie sa odwrocone. Zaznacz je zwyczajnie wszystkie i uzyj FLIP. Zawsze tez mozesz wlaczyc opcje wyswietlania NORMALS. W ten sposob dowiesz sie w ktorym kierunku polygony sa zwrocone. Czy jak usuwales poly tworzac dziury w twojej 'siatce' to czy polaczyles przeciwlegle krawedzie? Jak by co istnieje narzedzie BRIDGE. Na przyszlosc zainteresuj sie innym sposobem, a mianowicie material z displacement i opacity. Powodzenia.
Lord0 Napisano 1 Październik 2008 Autor Napisano 1 Październik 2008 Na przyszlosc zainteresuj sie innym sposobem, a mianowicie material z displacement i opacity. mozesz pokrotce przyblizyc te metody ?
Lord0 Napisano 1 Październik 2008 Autor Napisano 1 Październik 2008 (edytowane) ok, juz sobie poradzilem. jak sie okazlao to nie byl najlepszy sposob na zrobienie siatki gdyz udalo mi sie to wyrenderowac jak odwrocilem box o 180* Edytowane 1 Październik 2008 przez Lord0
Crazyman Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 Opacity to mapa przezroczystosci natomiast displacement to mapa przemieszczen. Zamiast tlumaczyc co do czego najlatwiej dla ciebie bedzie gdy zobaczysz sam jak to dziala. Wystarczy ze wstawisz w slot 'Displacement' lub 'Opacity' np. Checker. Zauwazysz ze obszary biale staja sie przezroczyste natomiast czarne nie. Logicznie z tego wynika ze caly zakres skali szarosci pomiedzy czarne a biale bedzie mniej lub bardziej przezroczysty. Taka sama logika jest w 'Displacement'. Obszary ciemniejsze sa mniej przemieszczone od tych jasniejszych. Powodzenia w nauce.
mkeruj Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 No okna robić na opacity to trochę przegięcie.
hcpiter Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 ale opacity jest jedynie uzyteczne na jednostronnych poly takich jak plane itp :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się