Sjon Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 Witam Cale 2 sekundy z chodu mojego kosmity...:P Modelowanie,rigowanie (kosci), renderowanie: 3ds max 2009. http://www.inart3d.com/inne/Kosmita_1.rar Czy ktos moze mi polecic jakies tutki (najlepiej video) dotyczace animacji? Chodzi mi o animacje postaci ale w dluzszej sekwencji nie tylko ujec gdy postac stoi lub robi dwa kroki w ujeciu. To moja pierwsza postac jaka zrigowalem, na codzien tylko modeluje:), ale trzeba sie nauczyc czegos nowego. Do rigowania posluzyl mi DVD o rigowaniu EVA WILD z 3dTotal. W tych tutkach jest pokazana taka sekwencja chodu. Problem w tym ze to moja pierwsza postac i do tego nie animowalem wczesniej wiec nie wiem jak sprawic, zeby zrobic dluzsze ujecie w jednej kamerze. Czy musze ustawiac do bolu kazdy krok (kluczami)? Czy istnieje mozliwosc uzycia gotowej sekwencji np. tutaj zrobionego juz chodu i kopiowania go po splainie, tak aby kosmita nie poruszal sie po linii prostej w np. po luku? Nastepnie tylko zmienialbym pewnie klucze w roznych miejscach zeby przykladowo kucal, skakal itd. zamiast isc. Czy ktos widzial takie tutoriale? Przykladem moze byc animacja "Myszka" wykonana przez ZbyszkaLLL , ktora biegnie i podczas biegu zmienia sie tylko pewne ustawienia jak obrot tulowia czy rece w roznoraki sposob. Pozdrawiam
PenGuin Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 Witam, Fajne ze rigujesz i modelujesz. To niestety jest w PL potrzebne, ciezko jest znalezc osobe ktora dla animatora dobrze zriguje postac. A tak ty bedziesz sie wsciekal jedynie na siebie hehe. ten twoj kosmita jest calkiem smieszny tylko doscy wredny do animacji na poczatek. z uwagi na jego proporcje biorda sa nisko, krotkie nozki, wielka glowa i bardzo dlugie i dosyc ciezkie rece. Trudna sprawa. Proponowalbym zaczac z postacia o bardziej naturalnej posturze. Z sama animacja jest dosyc slabo. biodra i ramiona sie nie ruszaja. Wszystkie stawy zginasz w tym samym momencie. Tak ludzkie cialo sie nie zachowuje. Co do referncji, naj naj naj najlepsza referencja to sa materialy ktore nakrecisz sam. pochodz troche przed kamera, ogladaj to z roznych katow, zobacz jak zachowuja sie biodra wzgledem polozenia ramion itp. Rozbieraj ruch na czynniki pierwsze najczesciej jak mozesz.
asblaze Napisano 1 Październik 2008 Napisano 1 Październik 2008 (edytowane) Sjon - nie podoba mi się ;) ale ja nie jestem "wszyscy" ;) Inna rzecz, że mój pierwszy footstep był duuzo słabszy :P PenGuin - coś Ty się tak tej Polski przyczepił... kompleks masz jakiś? Edytowane 1 Październik 2008 przez asblaze
PenGuin Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 (edytowane) heh ja skadze - znam realia. U nas nie ma mozliwosci bycia tylko animatorem. Nie da sie z tego wyzyc. W studiach nie ma ludzi specjalizujacych sie w budowaniu rigow dla animatorow. Zazwyczaj animatorzy robia wlasne rigi. Co dla mnie jest totalna bzdura bo to sa 2 zupelnie przeciwne bieguny.W Polsce jezeli jakies studio juz zatrudnia animatora postaci to spodziewa sie od niego ze bedzie samowystrczalny - smutne. Edytowane 2 Październik 2008 przez PenGuin
belzebub Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 Szczerze mowiac, pracuje juz jako animator ladnych pare lat, i z czasem coraz mniej widze sensu w wlasnorecznym robieniu riga. To wywarzanie otwartych drzwi. sa juz gotowe systemy, odpalasz cata i ustawiasz sobie dowolna postac, lub robisz prostego riga z kosci, wrzucasz do mb, charakteryzujesz i masz rig ktorego nic nie przebije, w pelni konfigurowalny. Te systemy sa gotowe do pracy z klipami, pozami, itd. jesli mam gotowy model, przygotowanie riga catowego, lacznie ze skinowaniem to jeden dzien. Oczywiscie takie umiejetnosci ci sie przydaja, o tyle ze warto wiedziec jak dziala to czego uzywasz. Penguin- moi dwaj bracia i siostra sa "tylko" animatorami, jak to okresliles, i zapewniam cie ze da sie z tego bardzo dobrze wyzyc. Co wiecej, mam nadzieje ze u nas w firmie nie pojawi sie nikt kto robi rigi, zwykle jesli trafiam na czyjs rig, poprzerabianie go tak zeby byl dla mnie wygodny zajmuje mi wiecej czasu niz zrobienie swojego od podstaw. pozdrawiam
asblaze Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 Ha.... bo dobry rigger rozmawia z animatorami :) albo sam jest animatorem ;) Szkoda byłoby mi tych kilku lat które poświeciłem na opanowanie tej sztuki :)
PenGuin Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 wlasnie o tym mowie, moim zdaniem nie ma sensu byc riggerem i animatorem. Ale w naszych realiach jest to jeszcze atut. I dokladnie to co asblaze powiedzial ze dobry rigger to taki ktory robi setupy pod konkretne zadania i rozmawia z animatorami. Przecierz on nie robi rigow dla siebie tylko dla nich. belzebub :jezeli to prawda to swietnie, ja nie mowie ze nie ma wyjatków od reguły. Stwierdzam tylko fakt ze w PL jest na tyle malo produkcji wymagajacych animacje postaci ze osobie ktora sie specjalizuje wlasnie w tym jest ciezko, w porownianiu do np Londynu czy stanow.
Sjon Napisano 2 Październik 2008 Autor Napisano 2 Październik 2008 Hej... Dzięki za odpowiedzi. belzebub - czy możesz rozwinąć nieco swoja wypowiedź? Nie zależy mi na komplikowaniu życia, a jedynie na nauczeniu się animacji postaci w jak najlepszy i najszybszy sposób (uwzględniając różne postacie ludzie, zwierzęta czy roślinki, gluty itd.) Używam maxa i tylko jego jeżeli chodzi o animacje i chciałbym się nauczyć tego w tym programie ale mogę stosować też dodatkowe oprogramowanie wspomagające. "mo" o którym piszesz to chyba motion builder? Czy tutaj trzeba odrazu stosować motion capture, czy animacja w tym programie wyglada jeszcze inaczej? Równie dobrze mogę używać bipeda jeżeli on jest też dobry w końcu ma podstawowe ustawienia. Jeżeli polecasz inne rozwiązania napisz nieco dokładniej gdzie mam szukać (jakieś tutki itp.)? Z góry dzieki kolejne opinie/podpowiedzi
PenGuin Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 Sjon ja mysle ze ty zabardzo chcesz polegac na sofcie. Skill animacji nie polega na obslugiwaniu danego oprogramowania a na przekazuwaniu emocji postaci poprzez ruch i to jest niezalezne od srodowiska. Polecam ksiazke Disney Animation: The Illusion of Life napisana przez dwojke z tgzw Nine Old Man - czyli pionierow animacji. To jest dosyc trudna lektura ale warto. to jak biblia dla animatorow.
Sjon Napisano 2 Październik 2008 Autor Napisano 2 Październik 2008 PenGuin - nie chodzi o poleganie na danym sofcie, poprostu mam maxa i dlatego nie ma sensu uczyć się innego programu poza tymi, które mogą pomóc w określony sposób przy animacji czy rigowaniu, a później imporcie i użyciu tego w maxie. Tak jak każdy program czy funkcja wszystko się rozwija i możliwe, że da się nieco pominąć niektóre procesy czy rozwiązania zastępowane nowymi. Dlatego chcę poznać opinie dotyczące nowych rozwiązań które polecacie. Max to jedynie wskazówka w czym będę składał wszystko. Wymodelować sobie mogę wszystko bez problemów, ale nie znając animacji, chcę dowiedzieć się tutaj o najlepszych rozwiązaniach.
PenGuin Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 rozumiem, w takim razie co do animacji to uwazam ze tutaj nie ma zadnych sekretow. Wszystko animujesz recznie, pieczołowicie ustawiajac poszczególne pozy. A jakiego riga uzyjesz - to nie ma znaczenia jezeli spelnia twoje wymagania.
Leru Napisano 2 Październik 2008 Napisano 2 Październik 2008 A na vimeo to mozesz wrzucić? Czy innego you tuba
Sjon Napisano 2 Październik 2008 Autor Napisano 2 Październik 2008 Hej Leru - zalozylem konto na vimeo, link: http://www.vimeo.com/1868926
ZbyszekLLL Napisano 3 Październik 2008 Napisano 3 Październik 2008 Sjon.Jesli chcesz sie uczyc animacji szybko i bezbolesnie, to MUSISZ zastosowac dodatkowe oprogramowanie wspomagajace w postaci xsi lub mb lub maya. Max sie nie nadaje do bardziej zlozonych animacji. Natomiast sprawdza sie wysmienicie przy prostych rzeczach.
Sjon Napisano 3 Październik 2008 Autor Napisano 3 Październik 2008 (edytowane) ZbyszekLLL - dzięki za podpowiedź, jak tylko opanuje przynajmniej podstawowe funkcje z zakresu animacji w maksie, to pewnie zacznę testować programy, które pomogą w szybszym animowaniu postaci. testowa animacja - VIMEO - http://www.vimeo.com/1876457 - dlugosc 18 sekund, efekt "plywania" ale nastepnym razem postaram sie dojsc do lepszej kontroli nad szybkoscia danych fragmentow. Ustawianie animacji jakies 7h. Trudno ustawic tak dlugie ujecie w jednej kamerze:/ Edytowane 3 Październik 2008 przez Sjon
PenGuin Napisano 3 Październik 2008 Napisano 3 Październik 2008 (edytowane) hmmm Sjon nie obraz sie, ale nie tedy droga. Proponuje zaczac od skaczacej pilki. Jak zrobisz to w przekonujacy sposob to np animuja latajace wachadlo itp. Za duzo rzeczy sie tam dzieje niesympatycznych zeby cokolwiek i tym twoim skakaniu powiedziec. Edytowane 3 Październik 2008 przez PenGuin literoFki
Sjon Napisano 3 Październik 2008 Autor Napisano 3 Październik 2008 PenGuin - miałeś racje pisząc na początku o tym ze proporcje tego kosmity są wredne do animowania:), faktycznie tak jest. Przy animacji jednak największy problem stwarza jak to ujął mój kolega timing. Poradził mi stosowanie jakiegoś kontrolera TCB do jego regulacji (i właśnie takich wskazówek i rozwiązań szukam:) On także zwrócił uwagę abym zaczął od piłeczki. Czyli warto się tym zainteresować a jeszcze bardziej tym TCB:).
belzebub Napisano 6 Październik 2008 Napisano 6 Październik 2008 Sjon.Jesli chcesz sie uczyc animacji szybko i bezbolesnie, to MUSISZ zastosowac dodatkowe oprogramowanie wspomagajace w postaci xsi lub mb lub maya. Max sie nie nadaje do bardziej zlozonych animacji. Natomiast sprawdza sie wysmienicie przy prostych rzeczach. Nie calkiem sie zgodze. W CAT tez sie da. Nie tylko w prostych rzeczach. zreszta z tego co pamietam chyba robiles w tym , miedzy innymi zubry?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się