Blowy Napisano 7 Październik 2008 Napisano 7 Październik 2008 Witam. Czy mogę prosić o wyjaśnienie mi w jaki sposób wykonać brudną ścianę w sensie połączenia odpowiednich tekstur przy użyciu np. bump, displacement, normal maps, Specular map itp. Jak to połączyć aby efekt był zadowalający. Soft: 3ds Pozdrawiam
Adamek Napisano 7 Październik 2008 Napisano 7 Październik 2008 Najlepiej w szopie utworzyć teksturę składająca sie z warstw. Podzielić je na "sekcje" które warstwy maja być przeznaczone na poszczególne elementy w material editor. Potem każdą sekcję warstw zapisz oddzielnie i uzyj w odpowiednich slotach w edytorze materiałów. I tak dla każdego rodzaju efektu jaki chcesz uzyskać. Jeśli bump, displacement to bez koloru, jak sam wygląd ściany to warstwy zawierające kolor i szczegóły. Jak ma coś błyszczeć to odpowiednia warstwa powinna zawierać informacje, w którym miejscu co ma być błyszczące. Do tego dochodzą maski zakrywające niektóre elementy tak aby powstała dziura w tynku ale matowa(bo to beton, czycegły) lub bardziej chropowata (bo to beton czy ukruszona cegła). Może to wygląda na nieco zagmatwane ale jak zaczniesz to im dalej tym bardziej z górki:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się