Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Czy mogę prosić o wyjaśnienie mi w jaki sposób wykonać brudną ścianę w sensie połączenia odpowiednich tekstur przy użyciu np. bump, displacement, normal maps, Specular map itp.

 

Jak to połączyć aby efekt był zadowalający.

 

Soft: 3ds

 

Pozdrawiam

 

 

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Najlepiej w szopie utworzyć teksturę składająca sie z warstw.

Podzielić je na "sekcje" które warstwy maja być przeznaczone na poszczególne elementy w material editor.

Potem każdą sekcję warstw zapisz oddzielnie i uzyj w odpowiednich slotach w edytorze materiałów.

I tak dla każdego rodzaju efektu jaki chcesz uzyskać.

Jeśli bump, displacement to bez koloru, jak sam wygląd ściany to warstwy zawierające kolor i szczegóły. Jak ma coś błyszczeć to odpowiednia warstwa powinna zawierać informacje, w którym miejscu co ma być błyszczące. Do tego dochodzą maski zakrywające niektóre elementy tak aby powstała dziura w tynku ale matowa(bo to beton, czycegły) lub bardziej chropowata (bo to beton czy ukruszona cegła).

Może to wygląda na nieco zagmatwane ale jak zaczniesz to im dalej tym bardziej z górki:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności