Napisano 7 Październik 200816 l Witam. Czy mogę prosić o wyjaśnienie mi w jaki sposób wykonać brudną ścianę w sensie połączenia odpowiednich tekstur przy użyciu np. bump, displacement, normal maps, Specular map itp. Jak to połączyć aby efekt był zadowalający. Soft: 3ds Pozdrawiam
Napisano 7 Październik 200816 l Najlepiej w szopie utworzyć teksturę składająca sie z warstw. Podzielić je na "sekcje" które warstwy maja być przeznaczone na poszczególne elementy w material editor. Potem każdą sekcję warstw zapisz oddzielnie i uzyj w odpowiednich slotach w edytorze materiałów. I tak dla każdego rodzaju efektu jaki chcesz uzyskać. Jeśli bump, displacement to bez koloru, jak sam wygląd ściany to warstwy zawierające kolor i szczegóły. Jak ma coś błyszczeć to odpowiednia warstwa powinna zawierać informacje, w którym miejscu co ma być błyszczące. Do tego dochodzą maski zakrywające niektóre elementy tak aby powstała dziura w tynku ale matowa(bo to beton, czycegły) lub bardziej chropowata (bo to beton czy ukruszona cegła). Może to wygląda na nieco zagmatwane ale jak zaczniesz to im dalej tym bardziej z górki:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto