Napisano 10 Październik 200816 l serwus :) walcze z renderowaniem maxowego hair&fur w vray. z tego co widze, to w jednym passie sie nie da. no i spoko. Jak to cholerstwo poustawiac zeby otrzymac warstwe cieni od futerka na przednioty, oraz od futerka na futerko ? Probuje z roznymi kombinacjami matte/shadow , oraz z przelaczaniem typu renderingu : geometry/buffer . Jak to uzyskac zeby moc poskladac w calosc ? Czy konieczne jest renderowanie fitra scanlinem ? mam nadzieje, ze ktos podpowie :) max 2008, xp64 (szukalem w archiwum, ale nie znalazlem odpowiedzi.) pozdrawiamn i zycze powodzenia :)
Napisano 16 Październik 200816 l Tez mialem taki problem. Rozwiązałem to w ten sposób, że samo futro doświetlałem osobnymi swiatlami (dzialajacymi tylko na to futro) z rodzajem cieni "shadow map". Wtedy cienie idalnie dzialaly. Niestey do dzis nie "skompatybilizowali" hair nad fura z vrayem :( Szkoda.
Napisano 16 Październik 200816 l Bo maxowy hair jest tylko filtrem. Można wyręderować pod każdym rendererem obsługującym maxowe filtry efektów, ale tylko i wyłącznie maxowym frame buferem oraz światłami punktowymi czyli takimi, które pozwalają podpiąć standardowe cienie. GI nie wpływa oczywiście na wygląd bo to filtr. Jeżeli się chce uzyskać piękne włochy w scenach z GI to trzeba włoski ręderować odzielnie - w composite method zaznaczasz none i finalnie dostaniesz sam pass z efektem tak samo można użyć render elements.
Napisano 16 Październik 200816 l No właśnie tak jak La R napisał zaznacz none i będą same włoski. Ale w mentalu dosyć ładnie wychodzą włosy z fg dla dla efektu gi. Szkoda że w v-rayu się nie da :(
Napisano 17 Październik 200816 l Autor serwus :) tak tak, do renderowania samych wloskow to doszedlem - z tym nie ma problemu. wieksza jazda zaczyna sie z cieniami i np odbiciami w wodzie, ktora jest robiona vrayem. Wielkie dzieki za wskazowki/podpowiedzi :) pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto