Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam. Dawno mnie tu nie było.. i dawno nic nie rzeźbiłem w maxie... zabrałem się za wizę... i pierwszy problem o pomoc z którym chciałbym Was prosić jest niestety oświetlenie sceny. Renderuję w MR. W sypialni znajduje się jedno okno (niewidoczne na scenie), ten duży cień rzucany jest przez toaletkę stojącą obok okna- nie wiem dlaczego się tak dzieje że promienie świetlne "ignorują" ścianę;/ proszę pomóżcie mi bo nie radzę sobie z tym zupełnie.

 

Poniżej wrzucam render (już skonfigurowany-wiem że żenujący poziom ale nie potrafię lepiej;/) oraz screen studia. czekam na wskazówki.

 

f9c7d7bf4e0fdf9c.jpg

 

616967a2bfa829a2.jpg

Edytowane przez wogrodnik

  • Odpowiedzi 18
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

i sufit. a kąt padania "słońca" powinien być taki jak jest na ziemi.

Napisano

trosiek a może ma 4 ściany i sufit tylko w viewporcie ma wyłączone widoczność tylnych ścianek poly

 

Black Mamba a co ty chcesz od tego konta zachód słońca może chce uzyskać na renderze a słońce może być jeszcze niżej i będzie poprawnie z rzeczywistością

 

co do renderu nie wiem jak jest w MR ale może w materiale trzeba zaznaczyć 2 side i jeśli się nie mylę to do imitacji słońca użyłeś spota a to nie jest zbyt dobre rozwiązanie

Napisano

mrkrzysiek ale popatrz jak się światło rozchodzi na renderze - tak jakby nie było 2 ścian i sufitu. No a raczej tak wnętrz się nie robi. chyba że na renderze też ściany są tylko ukryte :)

Napisano

trosiek nie tak jak by ich nie było, tylko tak jak by ściany były przezroczyste zobacz że światło nie wpada przez okno tylko przez całą ścianę poprostu je ignorując i przenikając przez nie a przecież ta ściana jest widoczna :) ale trzeba czekać co napisze autor bo my tylko możemy się domyślać co i jak jest zrobione, może warto poczytać tutorial Patrego do MR

Napisano

Jesli slonce to spot - to moze nie masz wlaczonego dla niego cieni? W ustwieniach swiatla wlacz cienie:

 

lighthu4.jpg

Napisano

Mr_SAN jak widać na renderze cienie ma włączone i problem jest w tym o czym napisał mrkrzysiek - jeśli nadałeś wszystkiemu standardowy materiał ( a tak wygląda ) to 2-sided defaultowo jest wyłączony.

Napisano

A gdyby w renderze ustawic opcje "Force 2 side"? Tylko nie wiem czy to by na menatala mialo wplyw - na vraya ma... Po za tym nie spotkalem sie jeszcze z tym zeby cieniowanie nie dzialalo przez brak 2 side... Kurcze, naprawde dziwny problem. Najlepiej jakby autor pokazal ustawienia wszystkiego :)

Napisano
  • Autor

Dzięki za komenty:) Po kilku godzinach prób z różnymi opcjami mentala prezentuję co udało mi się osiągnąć. Wcześniej odpowiem jeszcze na komentarze:)

 

Trosiek- tak jak już zauważył mrKrzysiek w projekcie są 4 ściany oraz sufit aczkolwiek nie widoczne są ich "tylne strony"

 

mrKrzysiek- niestety nie o zachód mi chodziło a niskie położenie wynikło z mojego braku pomysłowości:P rzeczywiście 2-side było niezaznaczone:) thx sprawdziłęm również efekty spota i omni jako słońca i rzeczywiście omni jest lepsze:)

 

Pierwszy render generowany jesty tylko przy użyciu GI; drugi FG; trzeci z obydwoma opcjami:) konfigurowałem je osobno:) proszę o dalsze wskazówki:)

 

8e7b6302b6d45052.jpg

Napisano

Omni to też nie jest dobry pomysł na słońce. Do tego używa się Directa albo Sunlight czy Daylight ( zakładka systems ) tudzież innego systemu nasłonecznienia zależnego od rodzaju rendera :)

Napisano

A ja Ci mogę tylko z grzeczności życzyć powodzenia bo na mentalu nie znam się prawie wcale :( Tak więc POWODZENIA :)

Napisano
  • Autor

Witam:) spędziłem troszku czasu na próbach skonfigurowania Daylighta (zgodnie ze wskazówkami La R postanowiłem spróbować tego sys.) oto co udało mi się uzyskać po kilku godzinach "zabawy"... efekt mizerny ale będę jeszcze z nim walczył... macie jakieś wskazówki już teraz? nie wiem czy walczyć z oświetleniem czy je zostawić i walczyć z MR... hmm?

 

f2fee43df09a063e.jpg

Napisano
  • Autor

Dzięki za link do tut:) niestety coś mi opcji brakuje i nie wiem co jest nie tak... dokładniej nie mam w swoim "photometric" czegoś takiego jak "mr sky portal" a w "exposure control" brakuje mi "physically based lighting, indoor daylight":( co jest nie tak??;/ 81b71bd3319371dd.jpg

Napisano

wogrodnik - masz po prostu starszą wersję max'a... :) Albo się przesiadasz na nówkę, albo się męczysz :P

W sumie masz już dostępne mr Sky i mr Sun, więc z tym możesz pokombinować ;)

Napisano

Dokładnie jak Patry prawi tylko wcześniej możesz spróbować pobawić się Logarithmic Exposure Control - to w tym momencie będzie najbliżej odpowiadało temu fotograficznemu mentala z nowszej wersji.

Napisano
  • Autor

Cześć. Tydzień mam zawalony nauką więc postanowiłem chociaż sobotę poświęcić na naukę renderingu... po kilku godz. doświadczeń z mr sun kompletnie nic mi nie wyszło... nie mam pojęcia jak się za to zabrać... czytałem już kilka tutoriali ale i tak wygląda to nieciekawie... proszę o jakieś wskazówki... a oto efekt doświadczeń...

 

eca899f316dabf4f.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.