wogrodnik Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 (edytowane) Witam. Dawno mnie tu nie było.. i dawno nic nie rzeźbiłem w maxie... zabrałem się za wizę... i pierwszy problem o pomoc z którym chciałbym Was prosić jest niestety oświetlenie sceny. Renderuję w MR. W sypialni znajduje się jedno okno (niewidoczne na scenie), ten duży cień rzucany jest przez toaletkę stojącą obok okna- nie wiem dlaczego się tak dzieje że promienie świetlne "ignorują" ścianę;/ proszę pomóżcie mi bo nie radzę sobie z tym zupełnie. Poniżej wrzucam render (już skonfigurowany-wiem że żenujący poziom ale nie potrafię lepiej;/) oraz screen studia. czekam na wskazówki. Edytowane 18 Październik 2008 przez wogrodnik
trosiek Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 na początek postaw 4 ściany najpierw
!Ewert Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 i sufit. a kąt padania "słońca" powinien być taki jak jest na ziemi.
mrkrzysiek Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 trosiek a może ma 4 ściany i sufit tylko w viewporcie ma wyłączone widoczność tylnych ścianek poly Black Mamba a co ty chcesz od tego konta zachód słońca może chce uzyskać na renderze a słońce może być jeszcze niżej i będzie poprawnie z rzeczywistością co do renderu nie wiem jak jest w MR ale może w materiale trzeba zaznaczyć 2 side i jeśli się nie mylę to do imitacji słońca użyłeś spota a to nie jest zbyt dobre rozwiązanie
!Ewert Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 No jak kolega chce mieć wieczór to ok ;)
trosiek Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 mrkrzysiek ale popatrz jak się światło rozchodzi na renderze - tak jakby nie było 2 ścian i sufitu. No a raczej tak wnętrz się nie robi. chyba że na renderze też ściany są tylko ukryte :)
mrkrzysiek Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 trosiek nie tak jak by ich nie było, tylko tak jak by ściany były przezroczyste zobacz że światło nie wpada przez okno tylko przez całą ścianę poprostu je ignorując i przenikając przez nie a przecież ta ściana jest widoczna :) ale trzeba czekać co napisze autor bo my tylko możemy się domyślać co i jak jest zrobione, może warto poczytać tutorial Patrego do MR
Mr_SAN Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 Jesli slonce to spot - to moze nie masz wlaczonego dla niego cieni? W ustwieniach swiatla wlacz cienie:
La R Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 Mr_SAN jak widać na renderze cienie ma włączone i problem jest w tym o czym napisał mrkrzysiek - jeśli nadałeś wszystkiemu standardowy materiał ( a tak wygląda ) to 2-sided defaultowo jest wyłączony.
Mr_SAN Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 A gdyby w renderze ustawic opcje "Force 2 side"? Tylko nie wiem czy to by na menatala mialo wplyw - na vraya ma... Po za tym nie spotkalem sie jeszcze z tym zeby cieniowanie nie dzialalo przez brak 2 side... Kurcze, naprawde dziwny problem. Najlepiej jakby autor pokazal ustawienia wszystkiego :)
wogrodnik Napisano 11 Październik 2008 Autor Napisano 11 Październik 2008 Dzięki za komenty:) Po kilku godzinach prób z różnymi opcjami mentala prezentuję co udało mi się osiągnąć. Wcześniej odpowiem jeszcze na komentarze:) Trosiek- tak jak już zauważył mrKrzysiek w projekcie są 4 ściany oraz sufit aczkolwiek nie widoczne są ich "tylne strony" mrKrzysiek- niestety nie o zachód mi chodziło a niskie położenie wynikło z mojego braku pomysłowości:P rzeczywiście 2-side było niezaznaczone:) thx sprawdziłęm również efekty spota i omni jako słońca i rzeczywiście omni jest lepsze:) Pierwszy render generowany jesty tylko przy użyciu GI; drugi FG; trzeci z obydwoma opcjami:) konfigurowałem je osobno:) proszę o dalsze wskazówki:)
La R Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 Omni to też nie jest dobry pomysł na słońce. Do tego używa się Directa albo Sunlight czy Daylight ( zakładka systems ) tudzież innego systemu nasłonecznienia zależnego od rodzaju rendera :)
Godzil Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 A ja Ci mogę tylko z grzeczności życzyć powodzenia bo na mentalu nie znam się prawie wcale :( Tak więc POWODZENIA :)
wogrodnik Napisano 14 Październik 2008 Autor Napisano 14 Październik 2008 Witam:) spędziłem troszku czasu na próbach skonfigurowania Daylighta (zgodnie ze wskazówkami La R postanowiłem spróbować tego sys.) oto co udało mi się uzyskać po kilku godzinach "zabawy"... efekt mizerny ale będę jeszcze z nim walczył... macie jakieś wskazówki już teraz? nie wiem czy walczyć z oświetleniem czy je zostawić i walczyć z MR... hmm?
La R Napisano 14 Październik 2008 Napisano 14 Październik 2008 Efekt jak najbardziej dobry w sensie postawienia samego światła teraz zostaje Ci zabawa z ustawieniami MR tudzież ewentualna korekta ustawień daylighta. Polecam tutorial autorstwa naszego użytkownika Patry http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=46396 :)
wogrodnik Napisano 15 Październik 2008 Autor Napisano 15 Październik 2008 Dzięki za link do tut:) niestety coś mi opcji brakuje i nie wiem co jest nie tak... dokładniej nie mam w swoim "photometric" czegoś takiego jak "mr sky portal" a w "exposure control" brakuje mi "physically based lighting, indoor daylight":( co jest nie tak??;/
patry Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 wogrodnik - masz po prostu starszą wersję max'a... :) Albo się przesiadasz na nówkę, albo się męczysz :P W sumie masz już dostępne mr Sky i mr Sun, więc z tym możesz pokombinować ;)
La R Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 Dokładnie jak Patry prawi tylko wcześniej możesz spróbować pobawić się Logarithmic Exposure Control - to w tym momencie będzie najbliżej odpowiadało temu fotograficznemu mentala z nowszej wersji.
wogrodnik Napisano 18 Październik 2008 Autor Napisano 18 Październik 2008 Cześć. Tydzień mam zawalony nauką więc postanowiłem chociaż sobotę poświęcić na naukę renderingu... po kilku godz. doświadczeń z mr sun kompletnie nic mi nie wyszło... nie mam pojęcia jak się za to zabrać... czytałem już kilka tutoriali ale i tak wygląda to nieciekawie... proszę o jakieś wskazówki... a oto efekt doświadczeń...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się