Napisano 10 Październik 200816 l Witam. Dawno mnie tu nie było.. i dawno nic nie rzeźbiłem w maxie... zabrałem się za wizę... i pierwszy problem o pomoc z którym chciałbym Was prosić jest niestety oświetlenie sceny. Renderuję w MR. W sypialni znajduje się jedno okno (niewidoczne na scenie), ten duży cień rzucany jest przez toaletkę stojącą obok okna- nie wiem dlaczego się tak dzieje że promienie świetlne "ignorują" ścianę;/ proszę pomóżcie mi bo nie radzę sobie z tym zupełnie. Poniżej wrzucam render (już skonfigurowany-wiem że żenujący poziom ale nie potrafię lepiej;/) oraz screen studia. czekam na wskazówki. Edytowane 18 Październik 200816 l przez wogrodnik
Napisano 11 Październik 200816 l i sufit. a kąt padania "słońca" powinien być taki jak jest na ziemi.
Napisano 11 Październik 200816 l trosiek a może ma 4 ściany i sufit tylko w viewporcie ma wyłączone widoczność tylnych ścianek poly Black Mamba a co ty chcesz od tego konta zachód słońca może chce uzyskać na renderze a słońce może być jeszcze niżej i będzie poprawnie z rzeczywistością co do renderu nie wiem jak jest w MR ale może w materiale trzeba zaznaczyć 2 side i jeśli się nie mylę to do imitacji słońca użyłeś spota a to nie jest zbyt dobre rozwiązanie
Napisano 11 Październik 200816 l mrkrzysiek ale popatrz jak się światło rozchodzi na renderze - tak jakby nie było 2 ścian i sufitu. No a raczej tak wnętrz się nie robi. chyba że na renderze też ściany są tylko ukryte :)
Napisano 11 Październik 200816 l trosiek nie tak jak by ich nie było, tylko tak jak by ściany były przezroczyste zobacz że światło nie wpada przez okno tylko przez całą ścianę poprostu je ignorując i przenikając przez nie a przecież ta ściana jest widoczna :) ale trzeba czekać co napisze autor bo my tylko możemy się domyślać co i jak jest zrobione, może warto poczytać tutorial Patrego do MR
Napisano 11 Październik 200816 l Jesli slonce to spot - to moze nie masz wlaczonego dla niego cieni? W ustwieniach swiatla wlacz cienie:
Napisano 11 Październik 200816 l Mr_SAN jak widać na renderze cienie ma włączone i problem jest w tym o czym napisał mrkrzysiek - jeśli nadałeś wszystkiemu standardowy materiał ( a tak wygląda ) to 2-sided defaultowo jest wyłączony.
Napisano 11 Październik 200816 l A gdyby w renderze ustawic opcje "Force 2 side"? Tylko nie wiem czy to by na menatala mialo wplyw - na vraya ma... Po za tym nie spotkalem sie jeszcze z tym zeby cieniowanie nie dzialalo przez brak 2 side... Kurcze, naprawde dziwny problem. Najlepiej jakby autor pokazal ustawienia wszystkiego :)
Napisano 11 Październik 200816 l Autor Dzięki za komenty:) Po kilku godzinach prób z różnymi opcjami mentala prezentuję co udało mi się osiągnąć. Wcześniej odpowiem jeszcze na komentarze:) Trosiek- tak jak już zauważył mrKrzysiek w projekcie są 4 ściany oraz sufit aczkolwiek nie widoczne są ich "tylne strony" mrKrzysiek- niestety nie o zachód mi chodziło a niskie położenie wynikło z mojego braku pomysłowości:P rzeczywiście 2-side było niezaznaczone:) thx sprawdziłęm również efekty spota i omni jako słońca i rzeczywiście omni jest lepsze:) Pierwszy render generowany jesty tylko przy użyciu GI; drugi FG; trzeci z obydwoma opcjami:) konfigurowałem je osobno:) proszę o dalsze wskazówki:)
Napisano 11 Październik 200816 l Omni to też nie jest dobry pomysł na słońce. Do tego używa się Directa albo Sunlight czy Daylight ( zakładka systems ) tudzież innego systemu nasłonecznienia zależnego od rodzaju rendera :)
Napisano 11 Październik 200816 l A ja Ci mogę tylko z grzeczności życzyć powodzenia bo na mentalu nie znam się prawie wcale :( Tak więc POWODZENIA :)
Napisano 14 Październik 200816 l Autor Witam:) spędziłem troszku czasu na próbach skonfigurowania Daylighta (zgodnie ze wskazówkami La R postanowiłem spróbować tego sys.) oto co udało mi się uzyskać po kilku godzinach "zabawy"... efekt mizerny ale będę jeszcze z nim walczył... macie jakieś wskazówki już teraz? nie wiem czy walczyć z oświetleniem czy je zostawić i walczyć z MR... hmm?
Napisano 14 Październik 200816 l Efekt jak najbardziej dobry w sensie postawienia samego światła teraz zostaje Ci zabawa z ustawieniami MR tudzież ewentualna korekta ustawień daylighta. Polecam tutorial autorstwa naszego użytkownika Patry http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=46396 :)
Napisano 15 Październik 200816 l Autor Dzięki za link do tut:) niestety coś mi opcji brakuje i nie wiem co jest nie tak... dokładniej nie mam w swoim "photometric" czegoś takiego jak "mr sky portal" a w "exposure control" brakuje mi "physically based lighting, indoor daylight":( co jest nie tak??;/
Napisano 15 Październik 200816 l wogrodnik - masz po prostu starszą wersję max'a... :) Albo się przesiadasz na nówkę, albo się męczysz :P W sumie masz już dostępne mr Sky i mr Sun, więc z tym możesz pokombinować ;)
Napisano 15 Październik 200816 l Dokładnie jak Patry prawi tylko wcześniej możesz spróbować pobawić się Logarithmic Exposure Control - to w tym momencie będzie najbliżej odpowiadało temu fotograficznemu mentala z nowszej wersji.
Napisano 18 Październik 200816 l Autor Cześć. Tydzień mam zawalony nauką więc postanowiłem chociaż sobotę poświęcić na naukę renderingu... po kilku godz. doświadczeń z mr sun kompletnie nic mi nie wyszło... nie mam pojęcia jak się za to zabrać... czytałem już kilka tutoriali ale i tak wygląda to nieciekawie... proszę o jakieś wskazówki... a oto efekt doświadczeń...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto