Skocz do zawartości

Fotografia: mallow


mallow

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Na pierwszy rzut oka ciekawe. Każda babcia ma inną minę prze co każda opowiada inną historię. Ale po około 30sek zaczynam się nudzić. Nie ma tam nic interesującego, żadnego ciekawego światła, jakiegoś detalu który na dłużej przykułby uwagę widza.

 

Zastanawiam się czy nie warto było zaangażować się mocniej. Porozmawiać z nimi, poprosić o kilka dodatkowych ujęć. Temat fajny (starzy ludzie zawsze są ciekawym elementem zdjęcia), ale wykonanie... można było inaczej ;)

 

Pozdrawiam

 

[ps]

no i standardowo poproszę o dane co do aparatu (lustrzanka? cyfrówka? jakie szkła etc.) to ułatwia dalszą dyskusję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy nie warto było zaangażować się mocniej. Porozmawiać z nimi, poprosić o kilka dodatkowych ujęć. Temat fajny (starzy ludzie zawsze są ciekawym elementem zdjęcia), ale wykonanie... można było inaczej ;)

 

No, później trochę żałowałem, że nie zrobiłem też innych ujęć (a babcie bardzo sympatyczne były i pewnie by nie miały nic przeciwko). Z tego kadru jestem zadowolony, ale niestety palce tej babci z lewej uciąłem. Musiałem lekko ruszyć aparatem i za późno się zorientowałem. Na przyszłość będę robił więcej ujęć. Dzięki za komentarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale temat mój drogi to podstawa w fotografii! Bez określonego celu i bez jakiegokolwiek "przekazu" w zdjęciu daleko nie zajedziesz. A trzaskanie fotki i potem na siłę dorabianie jej jakiegoś "przesłania"... to nie to. Najpierw temat, potem jego realizacja. Nigdy na odwrót, a przynajmniej nie w fazie w jakiej wszyscy tutaj jesteśmy (czyli średnio rozwiniętego niemowlakach fotografii) :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A trzaskanie fotki i potem na siłę dorabianie jej jakiegoś "przesłania"... to nie to.

 

No spoko, ja się z tym zgadzam. Też mnie coś takiego denerwuje. Tylko inaczej do tego podchodzę. Idę nawet krok dalej i nie zgadzam się z kolei z tym:

 

Bez określonego celu i bez jakiegokolwiek "przekazu" w zdjęciu daleko nie zajedziesz.

 

W większości przypadków tzw. "przekaz" jest dla mnie nieistotny. Zbędny wręcz. Widzisz, ja mam bardziej podejście czysto formalne do robienia zdjęć (czy w ogóle do sztuk plastycznych). Podobnie w muzyce średnio mnie interesują teksty piosenek. Ale nieważne, za bardzo się rozgaduję. W sumie to dobrze, że mamy odmienne spojrzenia, bo inaczej sztuka by była nudna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, tweety, uparłeś się na ten przekaz, że już w drugim wątku to powtarzasz tego samego dnia.

Jakkolwiek dobrze, gdy zdjęcie coś powie ciekawego, to nie uważam, by był to obowiązek. Podstawą jest to w reportażu zdaje się. Ale inne dziedziny fotografii? Może są ludzie, którzy w zdjęciu krajobrazu czy mody doszukają się czegoś głębszego, jak powierzchowne piękno, poprawność kompozycji, światło, kolory czy jakikolwiek inny przyciągający element, jednak to są wyjątki.

Reportaż bez przekazu, bez ciekawego tematu leży całkowicie. Na tym się ostatnio skupiasz, z tego co widzę i dobrze, że zdajesz sobie z tego sprawę.

Ale robaki mogą mieć tak upragniony przez Ciebie przekaz. I szczerze mówiąc, bardziej są wyraziste, niż jakieś super elo reporterki.

Mallow, podoba mi sie pierwsze zdjęcie - jest tajemnicze, ciekawy efekt negatywu nie pozwala od razu odgadnąć, co to tam jest. Drugie zdjęcie też mi się podoba, trochę ironiczne. Każdy może oglądać na swój sposób (dobra, trójka i czwórka są obrzydliwe jak by na nie nie patrzeć :D).

Przekaz jest tylko jednym z wielu elementów stanowiących o atrakcyjności zdjęcia. Jego waga uzależniona jest od rangi zdjęcia, od tematu i zamiaru autora. Czasem warto na niego postawić, czasem chce się pokazać tylko kolor, albo szczegół, chwilę, atmosferę, piękno, brzydotę odpowiednio kreując fotografię. Jest masa dobrych zdjęć, które nie rażą przekazem, a są na tyle fajne pod jakimkolwiek innym względem, by móc się im przyglądać i odnajdywać coś ciekawego dla siebie. Przekaz to chyba obowiązek jeszcze na WPP, ale tam chyba nie celujemy.

Nie żebym się uparła czy coś, ale interesuje mnie to skupienie na temacie. Jaki przekaz miały Twoje wiewiórki ostatnio? Były estetyczne, miłe, lubimy wiewiórki i chyba tyle. Czy coś więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne foty. Tym razem dwie serie: "stare zdjęcia" oraz "pianino".

 

aparat: Sony Alpha 200

obiektyw: doKITOWY, czyli DT 18-70 mm f/3.5-5.6

 

stare zdjęcia 1

f33079a788dd0bb7.jpg

 

stare zdjęcia 2

b1a47204265742c5.jpg

 

stare zdjęcia 3

8e8a26f8fbaad2d0.jpg

 

stare zdjęcia 4

56028549756a517b.jpg

 

stare zdjęcia 5

128e0afe1d8decbb.jpg

 

pianino 1/4

97e6e37b47fe9901.jpg

 

pianino 2/4

252ba1499146cfbc.jpg

 

pianino 3/4

adf04052fbd89604.jpg

 

pianino 4/4

16ff1bededa2caf3.jpg

 

Osobiście jestem dużo bardziej zadowolony z serii z pianinem, ale chętnie poznam Wasze opinie.

 

@colgatte: dzięki za komentarz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieściłeś dziewięć zdjęć a na dobrą sprawę wystarczyłyby dwa, po jednym każdego z obiektu. W obu tematach straszna wtórność, lekka zmiana planów nieco inny kąt patrzenia ale nic prócz tego. Wygląda jakbyś dopiero co odkrył magię małej głębi ostrości i robił wszystko żeby tylko ją zastosować. I niestety prócz wtórności same zdjęcia nie porywają. Tu odniósłbym się do wcześniejszej dyskusji jaka miała miejsce na temat Twojego podejścia do robienia zdjęć. Tu je widać ewidentnie, nie ma w tych zdjęciach po prostu nic. Nie uważam żeby każde zdjęcie musiało mieć jakieś przesłanie, ale jeśli podchodzisz do zdjęć czysto formalnie jak to określiłeś, to postara się aby brazek samw sobie efektem wizualnym przykuwał uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do portfolio bym sobie tego wszystkiego nie wrzucił. Na forum daję więcej zdjęć, żeby np się koledzy po fachu wypowiedzieli które ujęcie ciekawsze. Jeśli to nietrafione, to mogę dawać po jednym ujęciu.

Co do głębi ostrości to trochę trafiłeś. Nie żeby tylko o to mi w tych fotkach chodziło. I nie żebym dopiero ją odkrył, ale od kiedy mam lustrzankę (czyli 2 tygodnie), mogę się tym w końcu pobawić. Wcześniej tylko kompakty. Taki IXUS 960 IS na przykład. Świetny poręczny aparacik, ale raczej sobie na nim nie poustawiasz manualnie głębi ostrości.

 

Niedługo więcej zdjęć. Coraz bardziej się wkręcam. Tylko muszę się wkrótce rozejrzeć za jakimś innym obiektywem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności