sand Napisano 13 Październik 2008 Napisano 13 Październik 2008 Witam, modeluję sobie dla zabawy różne przedmioty w wolnych chwilach. Do tej pory szło mi całkiem nieźle ale teraz natknąłem się na cos takiego. Chcialbym uzyskać tutaj ładną siatkę. Czy da się to zrobić jakoś łatwo? Boolean niby jest ale psuje mi siatkę. Do tej pory zawsze po nim poprawiałem ale tutaj za dużo dziur muszę 'wyciąć'. Pomóżcie proszę :)
Hynol Napisano 14 Październik 2008 Napisano 14 Październik 2008 Ale chodzi o tarczę? To przecież najłatwiej zrobić na splineach a potem extrudować.
sand Napisano 14 Październik 2008 Autor Napisano 14 Październik 2008 hmmm no masz rację. Nie pomyślałem o splajnach bo ich prawie nie używam. Dzięki wielkie za pomoc!
Touch Napisano 14 Październik 2008 Napisano 14 Październik 2008 Tylko spróbuj to później chamferem, albo jakimś modyfikatorem potraktować;)
sand Napisano 14 Październik 2008 Autor Napisano 14 Październik 2008 dzieki Touch :) Dalej sobie poradze :)
piotrek Napisano 14 Październik 2008 Napisano 14 Październik 2008 Po extrudowaniu splineów będzie ładna siatka? Takie rzeczy ja robiłbym NURBSami.
sand Napisano 14 Październik 2008 Autor Napisano 14 Październik 2008 no to spróbuje tak i tak :) Zobaczymy co wyjdzie ładniej. Ale to dopiero wieczorkiem.
Hynol Napisano 14 Październik 2008 Napisano 14 Październik 2008 Po extrudowaniu splineów będzie ładna siatka? Takie rzeczy ja robiłbym NURBSami. Czy ładna? Topologicznie trzeba by ją przyciąć żeby była "ładna", ale w renderingu żadnej różnicy nie będzie. Tutaj nie ma sensu NURBSów wykorzystywać - szczególnie maxowych (brrrr...). Co do chamfera to jest on niepotrzebny, a nawet niewskazany. krawędzie takiej tarczy są ostre do bólu. Może gdyby rendering był robiony w skali 1mm = 1000x1000 pxl to można by pomyśleć, ale chyba nie będzie. Extrude, dobry shader i światło i można ustawić żeby było fotoreal.
piotrek Napisano 14 Październik 2008 Napisano 14 Październik 2008 Ja bym powiedział, że nie ma sensu właśnie polygonów używać, ale to już kwestia wygody modelowania i programu, w jakim to ma być zrobione. (Dział modeling, więc ja proponuję ogólne techniki niezależne od softu i też nie dbam o oprogramowanie ;]).
Hynol Napisano 14 Październik 2008 Napisano 14 Październik 2008 No właśnie ciężko tak w oderwaniu od softu pisać - NURBSy w takim Rhino to zupełnie inna bajka niż w MAXie.
sand Napisano 14 Październik 2008 Autor Napisano 14 Październik 2008 ja w mayi wszystko robie. albo w xsi.
Rekomendowane odpowiedzi