Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

modeluję sobie dla zabawy różne przedmioty w wolnych chwilach. Do tej pory szło mi całkiem nieźle ale teraz natknąłem się na cos takiego.

Chcialbym uzyskać tutaj ładną siatkę. Czy da się to zrobić jakoś łatwo? Boolean niby jest ale psuje mi siatkę. Do tej pory zawsze po nim poprawiałem ale tutaj za dużo dziur muszę 'wyciąć'. Pomóżcie proszę :)

siatka.jpg

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ale chodzi o tarczę? To przecież najłatwiej zrobić na splineach a potem extrudować.

Napisano
  • Autor

hmmm no masz rację. Nie pomyślałem o splajnach bo ich prawie nie używam. Dzięki wielkie za pomoc!

Napisano

Tylko spróbuj to później chamferem, albo jakimś modyfikatorem potraktować;)

Napisano

Po extrudowaniu splineów będzie ładna siatka?

Takie rzeczy ja robiłbym NURBSami.

Napisano
  • Autor

no to spróbuje tak i tak :) Zobaczymy co wyjdzie ładniej. Ale to dopiero wieczorkiem.

Napisano
Po extrudowaniu splineów będzie ładna siatka?

Takie rzeczy ja robiłbym NURBSami.

 

Czy ładna? Topologicznie trzeba by ją przyciąć żeby była "ładna", ale w renderingu żadnej różnicy nie będzie. Tutaj nie ma sensu NURBSów wykorzystywać - szczególnie maxowych (brrrr...). Co do chamfera to jest on niepotrzebny, a nawet niewskazany. krawędzie takiej tarczy są ostre do bólu. Może gdyby rendering był robiony w skali 1mm = 1000x1000 pxl to można by pomyśleć, ale chyba nie będzie. Extrude, dobry shader i światło i można ustawić żeby było fotoreal.

Napisano

Ja bym powiedział, że nie ma sensu właśnie polygonów używać, ale to już kwestia wygody modelowania i programu, w jakim to ma być zrobione. (Dział modeling, więc ja proponuję ogólne techniki niezależne od softu i też nie dbam o oprogramowanie ;]).

Napisano

No właśnie ciężko tak w oderwaniu od softu pisać - NURBSy w takim Rhino to zupełnie inna bajka niż w MAXie.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności