Napisano 13 Październik 200816 l Witam, modeluję sobie dla zabawy różne przedmioty w wolnych chwilach. Do tej pory szło mi całkiem nieźle ale teraz natknąłem się na cos takiego. Chcialbym uzyskać tutaj ładną siatkę. Czy da się to zrobić jakoś łatwo? Boolean niby jest ale psuje mi siatkę. Do tej pory zawsze po nim poprawiałem ale tutaj za dużo dziur muszę 'wyciąć'. Pomóżcie proszę :)
Napisano 14 Październik 200816 l Ale chodzi o tarczę? To przecież najłatwiej zrobić na splineach a potem extrudować.
Napisano 14 Październik 200816 l Autor hmmm no masz rację. Nie pomyślałem o splajnach bo ich prawie nie używam. Dzięki wielkie za pomoc!
Napisano 14 Październik 200816 l Tylko spróbuj to później chamferem, albo jakimś modyfikatorem potraktować;)
Napisano 14 Październik 200816 l Po extrudowaniu splineów będzie ładna siatka? Takie rzeczy ja robiłbym NURBSami.
Napisano 14 Październik 200816 l Autor no to spróbuje tak i tak :) Zobaczymy co wyjdzie ładniej. Ale to dopiero wieczorkiem.
Napisano 14 Październik 200816 l Po extrudowaniu splineów będzie ładna siatka? Takie rzeczy ja robiłbym NURBSami. Czy ładna? Topologicznie trzeba by ją przyciąć żeby była "ładna", ale w renderingu żadnej różnicy nie będzie. Tutaj nie ma sensu NURBSów wykorzystywać - szczególnie maxowych (brrrr...). Co do chamfera to jest on niepotrzebny, a nawet niewskazany. krawędzie takiej tarczy są ostre do bólu. Może gdyby rendering był robiony w skali 1mm = 1000x1000 pxl to można by pomyśleć, ale chyba nie będzie. Extrude, dobry shader i światło i można ustawić żeby było fotoreal.
Napisano 14 Październik 200816 l Ja bym powiedział, że nie ma sensu właśnie polygonów używać, ale to już kwestia wygody modelowania i programu, w jakim to ma być zrobione. (Dział modeling, więc ja proponuję ogólne techniki niezależne od softu i też nie dbam o oprogramowanie ;]).
Napisano 14 Październik 200816 l No właśnie ciężko tak w oderwaniu od softu pisać - NURBSy w takim Rhino to zupełnie inna bajka niż w MAXie.