sand Posted October 13, 2008 Posted October 13, 2008 Witam, modeluję sobie dla zabawy różne przedmioty w wolnych chwilach. Do tej pory szło mi całkiem nieźle ale teraz natknąłem się na cos takiego. Chcialbym uzyskać tutaj ładną siatkę. Czy da się to zrobić jakoś łatwo? Boolean niby jest ale psuje mi siatkę. Do tej pory zawsze po nim poprawiałem ale tutaj za dużo dziur muszę 'wyciąć'. Pomóżcie proszę :)
Hynol Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Ale chodzi o tarczę? To przecież najłatwiej zrobić na splineach a potem extrudować.
sand Posted October 14, 2008 Author Posted October 14, 2008 hmmm no masz rację. Nie pomyślałem o splajnach bo ich prawie nie używam. Dzięki wielkie za pomoc!
Touch Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Tylko spróbuj to później chamferem, albo jakimś modyfikatorem potraktować;)
piotrek Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Po extrudowaniu splineów będzie ładna siatka? Takie rzeczy ja robiłbym NURBSami.
sand Posted October 14, 2008 Author Posted October 14, 2008 no to spróbuje tak i tak :) Zobaczymy co wyjdzie ładniej. Ale to dopiero wieczorkiem.
Hynol Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Po extrudowaniu splineów będzie ładna siatka? Takie rzeczy ja robiłbym NURBSami. Czy ładna? Topologicznie trzeba by ją przyciąć żeby była "ładna", ale w renderingu żadnej różnicy nie będzie. Tutaj nie ma sensu NURBSów wykorzystywać - szczególnie maxowych (brrrr...). Co do chamfera to jest on niepotrzebny, a nawet niewskazany. krawędzie takiej tarczy są ostre do bólu. Może gdyby rendering był robiony w skali 1mm = 1000x1000 pxl to można by pomyśleć, ale chyba nie będzie. Extrude, dobry shader i światło i można ustawić żeby było fotoreal.
piotrek Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 Ja bym powiedział, że nie ma sensu właśnie polygonów używać, ale to już kwestia wygody modelowania i programu, w jakim to ma być zrobione. (Dział modeling, więc ja proponuję ogólne techniki niezależne od softu i też nie dbam o oprogramowanie ;]).
Hynol Posted October 14, 2008 Posted October 14, 2008 No właśnie ciężko tak w oderwaniu od softu pisać - NURBSy w takim Rhino to zupełnie inna bajka niż w MAXie.
Recommended Posts