Sjon Napisano 20 Październik 2008 Napisano 20 Październik 2008 (edytowane) hej Drugi model, rig i krotka animacja. Jak widać nie mojego pomysłu - koncept z bajki "Potwory i spółka" PIXARA. Ze względu na naukę wole poświęcić czas na rigowanie i animowanie niż obmyślanie własnego projektu. Kolejny raz nietypowa budowa (myślę, że dzięki temu szybciej można się czegoś nauczyć bo trzeba zmieniać typowy szkielet dostosowując do modelu). http://www.vimeo.com/2016260 - animacja 6s http://www.vimeo.com/2016367 - animacja kontrolery - zgrany pulpit http://www.vimeo.com/2029126 - nowa animacja Moje pytanie tym razem - rigując dodaje się główny kontroler do postaci. Czy animując używacie tego kontrolera? Czy jedynie służy on do szybkiego ustawienia postaci w danym miejscu w scenie, gdzie rozpocznie się animowanie? Problem jest następujący, przy kosmicie przesuwałem ten główny kontroler co powodowało, że w momencie gdy jedna stopa miała się nie ruszać, przesuwała się (bo jest w końcu zlinkowana do tego głównego kontrolera). W przypadku monstera pozostawiłem ten kontroler w miejscu startu i ów problem zniknął. Nie wiem tylko czy tak się robi czy też jest jakiś sposób na zatrzymywanie stóp podczas chodu. Jest sytuacja, w której ten problem nie występuje ale chód musi być wciąż taki sam (tempo chodu), a to np. podczas wchodzenia przez drzwi jest niemożliwe jak i w większości przypadków. Edytowane 22 Październik 2008 przez Sjon
pchela1313 Napisano 20 Październik 2008 Napisano 20 Październik 2008 Moją ocenę co do animacji już znasz:P Co do twojego drugiego pytania to ja używałem root'a postaci do np animacji skoku na biczu Indiego. Przesuwałem sobie całą postać i szybko mogłem sobie ustawić ładną krzywą lotu (masz tylko jeden element do opanowania, a nie ręce, nogi biodra itd), następnie tylko animowałem kończyny.
Sjon Napisano 21 Październik 2008 Autor Napisano 21 Październik 2008 hej:) Tylko co w przypadku biegu slalomen i innych takich. Jak pisałem przesuwając roota, przesuwają się stopy więc powstają błędy, które trzeba ciągle poprawiać. W takim przypadku root zostaje na początku animacji i tam go animować?
Bacry Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 nie wiem w czym to animujesz ale w maxie w character studio stopy można 'przykleić do podłoża więc całość będzie się ładnie obracać w zależności od położenia roota. W końcu po to jest IK :D
belzebub Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 nie linkuj kontrolerow ik do roota. piwot, najwyzsza kosc w hierarhi. jesli bedziesz chcial animowac tak zeby stopy podazaly za rootem, powinienes miec mozliwosc przelaczania z ik na fk. a co do animacji- brakuje glownie balansu.niech piostac przenosi ciezar, srodek ciezkosci zeby utrzymywac rownowage.
Sjon Napisano 21 Październik 2008 Autor Napisano 21 Październik 2008 hej Czyli w sumie potrzebuje dodatkowych kontrolerów jak dla rak. Dzięki za rady. Bacry - teraz uczę się kości, za jakiś czas przejdę do bipeda
Kusanagi Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 bardzo spoko ;) na tym forum to bym powiedzial nawet ze bardzo dobre pozdrawiam
ZbyszekLLL Napisano 22 Październik 2008 Napisano 22 Październik 2008 jak czegos nie wiesz, to ...wyguglaj. Mnostwo jest informacji na sieci. Pamietam chyba ta scene z filmu.
Sjon Napisano 22 Październik 2008 Autor Napisano 22 Październik 2008 Kusanagi - dzięki:D ZbyszekLLL - szukam, chociaż z tutorialami z animacją postaci w maksie nie znalazłem (postacią z nogami), a moje płytki 3dtotala nie opisują już takiej animacji. Możliwe, że jest w filmie podobna scena. Musiałbym sprawdzić bo nie pamiętam:) Mimo wszystko to i tak wydaje mi się wygodne robienie animacji bez tego roota. Przygotowałem drugą testowa animacji z dwoma postaciami. Już raczej więcej nie będzie, teraz zabiorę się z jakiś nowy model. http://www.vimeo.com/2029126 - dwie postacie
dyb3k Napisano 28 Październik 2008 Napisano 28 Październik 2008 Kurcze fajny rig i animacja tez niezla. Troche plynnosci brakuje, ale wiem ze to jeszcze poprawisz...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się