Gość kakaku Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 W Maya PLE jak mam np 2 boxy i cylinder i chce to połączyć w grupe by naciskajac 1 box zaznaczam wszyskie te 3 objekty. Czy tak wlasnie dziala funkcja Edit->Group? Bo mi nie dziala. Zaznaczam te 3 objekty, naciskam Edit->Group->ustawienia i tam jest group, naciskam. Wszysko jest zaznaczone na taki sam kolor jakby zadzialalo, ale gdy naciskam 1 objekt nie zaznaczam 3 objektow tylko ten 1. O co chodzi?
bartolomeo Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 (edytowane) naciśnij "strzałeczkę up". ctr+g też grupuje obiekty, ale w Maya po zgrupowaniu nadal masz dostęp do pojedyńczych obiektów danej grupy. Naciskając "strzałeczkę up" wchodzisz na wyższy poziom hierachi. p.s. Zresztą jak sobie otworzysz Outlinera to zaznacz parę obiektów pogrupój różnie i pobaw się strzałkami. Obczaisz szybko jak wygląda hierarhia i poruszanie się po niej. pzdr. Edytowane 21 Październik 2008 przez bartolomeo
Gość kakaku Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 Chodzi Tobie o strzałki na klawiaturze? Bo robie tak: zaznaczam objekty, naciskam ctrl+g, klikam strzalke do gory i nadal nie sa polączone w jeden.
Reanimator Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 Grupowanie w majce tworzy dodatkowego transform node`a dla zaznaczonych obiektow. Jakby folder, w ktorym siedza obiekty. Mozesz w tym folderze przesuwac dowolnie znajdujace sie w nim obiekty, a przesuwajac sam folder, przesuwasz wszystko. Jezeli chcesz fizycznie polaczyc obiekty, musisz uzyc funkcji Combine w meny Polygons
Gość kakaku Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 Dzieki wielkie, Chodzilo mi o te funkcję Combine :P WIELKIE DZIEKI
bareja Napisano 22 Październik 2008 Napisano 22 Październik 2008 Grupowanie w majce tworzy dodatkowego transform node`a dla zaznaczonych obiektow. Zaskakujesz mnie :p
Reanimator Napisano 22 Październik 2008 Napisano 22 Październik 2008 Oj prosze Cie, Barejko moja ulubiona ;) Moze nie umiem napisac sobie banalnego skryptu do wyrownywania kluczy w GraphEditorze, ale takie rzeczy wiem ;)
SEB Napisano 24 Październik 2008 Napisano 24 Październik 2008 Po co pisac skrypty do wyrownywania kluczy jak wszystko jest na necie ? :D Reanimator tu masz sporo ciekawych skryptow w tym temacie: http://aaronkoressel.com/index.php?nav=tools 1
Reanimator Napisano 27 Październik 2008 Napisano 27 Październik 2008 Gdy pisal mi go Bareja, takiego skryptu nie znalazlem ;) Ale dzieki za linke, rzeczywiscie jest kilka przydatnych :)
bareja Napisano 30 Październik 2008 Napisano 30 Październik 2008 aa to były stare dzieje... było to pare lat temu, jak zaczynałem :) a co do tego, że wszystko jest na necie to się nie zgodze :) wielu rzeczy nie ma, a pisząc coś swojego w api , to zawsze masz source ;) i zawsze mozna cos dopisac :)
Gość kakaku Napisano 30 Październik 2008 Napisano 30 Październik 2008 mam kolejne problemy z Maya a nie chcę tworzyć kolejnych wątków bo juz i tak ich narobilem:P Wieć tak: Jak poprawnie ułożyć blueprints i je kontrolowac? (powiekszac, zmniejszac, przemieszczac)? Chciałbym zrobić model samochodu, układam je poprzez View -> Image Plane -> Import image i one pojawiają sie ale są skrzyżowane miedzy soba, ale tak chyba powinno byc. Teraz chce je przemieszczać( tak by były koło siebie a nie na sobie i są troche za nisko) i zmniejszyć (jeden z blueprintów jest 2x wiekszy od 2 pozostałych) Za odpowiedzi dziękuje :] Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się