Napisano 21 Październik 200816 l W Maya PLE jak mam np 2 boxy i cylinder i chce to połączyć w grupe by naciskajac 1 box zaznaczam wszyskie te 3 objekty. Czy tak wlasnie dziala funkcja Edit->Group? Bo mi nie dziala. Zaznaczam te 3 objekty, naciskam Edit->Group->ustawienia i tam jest group, naciskam. Wszysko jest zaznaczone na taki sam kolor jakby zadzialalo, ale gdy naciskam 1 objekt nie zaznaczam 3 objektow tylko ten 1. O co chodzi?
Napisano 21 Październik 200816 l naciśnij "strzałeczkę up". ctr+g też grupuje obiekty, ale w Maya po zgrupowaniu nadal masz dostęp do pojedyńczych obiektów danej grupy. Naciskając "strzałeczkę up" wchodzisz na wyższy poziom hierachi. p.s. Zresztą jak sobie otworzysz Outlinera to zaznacz parę obiektów pogrupój różnie i pobaw się strzałkami. Obczaisz szybko jak wygląda hierarhia i poruszanie się po niej. pzdr. Edytowane 21 Październik 200816 l przez bartolomeo
Napisano 21 Październik 200816 l Chodzi Tobie o strzałki na klawiaturze? Bo robie tak: zaznaczam objekty, naciskam ctrl+g, klikam strzalke do gory i nadal nie sa polączone w jeden.
Napisano 21 Październik 200816 l Grupowanie w majce tworzy dodatkowego transform node`a dla zaznaczonych obiektow. Jakby folder, w ktorym siedza obiekty. Mozesz w tym folderze przesuwac dowolnie znajdujace sie w nim obiekty, a przesuwajac sam folder, przesuwasz wszystko. Jezeli chcesz fizycznie polaczyc obiekty, musisz uzyc funkcji Combine w meny Polygons
Napisano 22 Październik 200816 l Grupowanie w majce tworzy dodatkowego transform node`a dla zaznaczonych obiektow. Zaskakujesz mnie :p
Napisano 22 Październik 200816 l Oj prosze Cie, Barejko moja ulubiona ;) Moze nie umiem napisac sobie banalnego skryptu do wyrownywania kluczy w GraphEditorze, ale takie rzeczy wiem ;)
Napisano 24 Październik 200816 l Po co pisac skrypty do wyrownywania kluczy jak wszystko jest na necie ? :D Reanimator tu masz sporo ciekawych skryptow w tym temacie: http://aaronkoressel.com/index.php?nav=tools
Napisano 27 Październik 200816 l Gdy pisal mi go Bareja, takiego skryptu nie znalazlem ;) Ale dzieki za linke, rzeczywiscie jest kilka przydatnych :)
Napisano 30 Październik 200816 l aa to były stare dzieje... było to pare lat temu, jak zaczynałem :) a co do tego, że wszystko jest na necie to się nie zgodze :) wielu rzeczy nie ma, a pisząc coś swojego w api , to zawsze masz source ;) i zawsze mozna cos dopisac :)
Napisano 30 Październik 200816 l mam kolejne problemy z Maya a nie chcę tworzyć kolejnych wątków bo juz i tak ich narobilem:P Wieć tak: Jak poprawnie ułożyć blueprints i je kontrolowac? (powiekszac, zmniejszac, przemieszczac)? Chciałbym zrobić model samochodu, układam je poprzez View -> Image Plane -> Import image i one pojawiają sie ale są skrzyżowane miedzy soba, ale tak chyba powinno byc. Teraz chce je przemieszczać( tak by były koło siebie a nie na sobie i są troche za nisko) i zmniejszyć (jeden z blueprintów jest 2x wiekszy od 2 pozostałych) Za odpowiedzi dziękuje :] Pozdrawiam!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto